Bekijk volle/desktop versie : Contacten verbreken met mensen van het ander geslacht!!!!!



Pagina's : [1] 2

21-02-2005, 12:49
Assalamoe ALaikoem.

Ik heb een vraag voor de mensen die deze stap al hebben genomen???
Hoe hebben jullie; jullie contacten verbroken met bijvoorbeeld je nichten, neven, klasgenoten en andere familieleden waarvan het verboden is om met hen te praten enz.????

Deze stap is namelijk best een moeilijk om te maken..Dus graag jullie mening hierover

Wa alaikoem salaam

21-02-2005, 12:56


Contact verbreken? Het hangt er vanaf wat voor contact, maar volledig contact verbreken met een familie = qaati3o rahiem, en qaati30 rahiem voor hem is het paradijs verboden.

Wat voor contact heb je het over?

21-02-2005, 13:08
Daliatje? "jullie" profeet?

21-02-2005, 13:13
Gair inshaAllah, maar de pofeet is voor de hele mensheid gestuurd, niet alleen voor ons.

Maar inderdaad, het praten met je nichtjes en neefjes is niet verboden. Ik vraag me af waar Jebir zijn info vandaan heeft. Ik las laatst nog zoiets raars. Dat goud even verboden is voor vrouwen als voor mannen, mashaAllah...

21-02-2005, 14:53


Dat weten we

2. De Koe (Al-Baqarah)
91. En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Gelooft in hetgeen Allah heeft geopenbaard," zeggen zij: "Wij geloven slechts in hetgeen ons is geopenbaard," maar zij verwerpen hetgeen daarna is geopenbaard, hoewel het de Waarheid is, vervullende wat zij reeds bezaten. Zeg hun "Waarom hebt gij dan de vroegere profeten van Allah gedood, als gij inderdaad gelovigen waart?"

92. En Mozes kwam voorzeker tot u met duidelijke tekenen, maar gij hebt in zijn afwezigheid het (gouden) kalf genomen (om het te aanbidden) en gij waart onrechtvaardig.


27. De Mieren (An-Naml)
76. Waarlijk deze Koran legt aan de kinderen van Israël veel uit van hetgeen waaromtrent zij verschillen.

21-02-2005, 15:19
salamoe 3laikom wara7matoelah wabarakatoe

inshaAllah verkeren jullie allemaal in een goede staat.
ik denk dat jullie broeder Jebir verkeerd hebben begrepen. Hij heeft het denk niet egt over het VERBREKEN van het contact tussen de familieleden maar het onnodige contact waaronder dus het hand geven aan een niet-mahram of dat een vrouw met een niet-mahram samen in één ruimte zit wat dus haraam is vermijden. Aangezien dat de laatste tijd 'NORMAAL' is, is dat zijn vraag, wa Allah a3lam. Nou Ik heb wel nog contact met me neven maar dat is dan alleen maar Salamoe 3laikom en vragen hoe het gaat en ja dat was het zo'n beetje. En wat betreft Klasgenoten van het ander geslacht, is het noodzakelijk dus dat het dus egt over school gaat of een bepaalde opdracht, hou het daar bij, gewoon zakelijk.

salamoe 3laikom wara7matoelah wabarakatoe

oegtkom fi dien....

21-02-2005, 15:26

Citaat door selefie_sister4:
salamoe 3laikom wara7matoelah wabarakatoe

inshaAllah verkeren jullie allemaal in een goede staat.
ik denk dat jullie broeder Jebir verkeerd hebben begrepen. Hij heeft het denk niet egt over het VERBREKEN van het contact tussen de familieleden maar het onnodige contact waaronder dus het hand geven aan een niet-mahram of dat een vrouw met een niet-mahram samen in één ruimte zit wat dus haraam is vermijden. Aangezien dat de laatste tijd 'NORMAAL' is, is dat zijn vraag, wa Allah a3lam. Nou Ik heb wel nog contact met me neven maar dat is dan alleen maar Salamoe 3laikom en vragen hoe het gaat en ja dat was het zo'n beetje. En wat betreft Klasgenoten van het ander geslacht, is het noodzakelijk dus dat het dus egt over school gaat of een bepaalde opdracht, hou het daar bij, gewoon zakelijk.

salamoe 3laikom wara7matoelah wabarakatoe

oegtkom fi dien....
aha, wellicht. In dat geval, als hij dat zo bedoelt, dan is het gewoon een kwestie van doen en laten. Het is niet zo moeilijk om je handjes thuis te houden, noch is het moeilijk om te zeggen dat je liever geen hand wilt schudden. Waarom zou deze stap zo moeilijk zijn?

21-02-2005, 16:03
salamoe 3laikom wara7matoelah wabarakatoe,

nou ik doe het al een paar jaar niet en nog na die jaren proberen bepaalde mensen het tog, terwijl ze het dondersgoed weten. Wel vind ik het een domme excuus van zusters die zeggen dat ze het een beetje te ver gaat, geen hand geven?!waarom?Ben je dan Anders?Geef je liever een niet-mahram een hand en dat je op dat moment Allah ta3ala ongehoorzaam bent?Hebben ze dat ervoor over?Sob7anaALLAH, Moge Allah soba7anahoe ta3ala ons leiden op de sirat Almoestaqiem inshaAllah....

salamoe 3laikom wara7matoelah wabarakatoe.

21-02-2005, 16:05

Citaat door selefie_sister4:
salamoe 3laikom wara7matoelah wabarakatoe

inshaAllah verkeren jullie allemaal in een goede staat.
ik denk dat jullie broeder Jebir verkeerd hebben begrepen. Hij heeft het denk niet egt over het VERBREKEN van het contact tussen de familieleden maar het onnodige contact waaronder dus het hand geven aan een niet-mahram of dat een vrouw met een niet-mahram samen in één ruimte zit wat dus haraam is vermijden. Aangezien dat de laatste tijd 'NORMAAL' is, is dat zijn vraag, wa Allah a3lam. Nou Ik heb wel nog contact met me neven maar dat is dan alleen maar Salamoe 3laikom en vragen hoe het gaat en ja dat was het zo'n beetje. En wat betreft Klasgenoten van het ander geslacht, is het noodzakelijk dus dat het dus egt over school gaat of een bepaalde opdracht, hou het daar bij, gewoon zakelijk.

salamoe 3laikom wara7matoelah wabarakatoe

oegtkom fi dien....
Wa alaikoem salaam zuster.

ja dat is precies wat ik bedoel, djazaki ALlahoe khairan.
bijvoorbeeld hand geven aan je nichten of vrouw van je ooms.
En klasgenoten waarmee je praat over allerlei dingen dus voor de gezelligheid en niet voor school ofzo

21-02-2005, 16:10

Citaat door Daliatje:
Jij hebt werkelijk niks van jouw geloof begrepen. Jullie profeet en zijn metgezellen(zoals Omar en abu bakr) praatten met vrouwen wanneer het nodig was. Met je familieleden mag je zéker praten, alleen mag je niet in één ruimte samen met een nicht(als jongen) of omgekeerd zitten, er moet altijd een derde oudere persoon bij zijn. Het is niet toegestaan om een hand te geven aan een niet-mahram.
he jij hebt helemaal niks begrepen van wat ik heb gezegd, dus kom mij nou niet vertellen dat ik niets van mij eiegen geloog heb begrepen.
Wat jij mij nu verteld dat weet ik zelf ook wel, maa rik vraag gewoon hoe die mensen dat hebben aangepakt.

En trouwens ik heb geen niet moslim nodig die mij de islaam komt vertellen.
Met je jullie profeet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

21-02-2005, 16:15
Het niet praten tegen mijn neven, zo ver ben ik nog niet.
Maar met mijn klasgenoten, zijn allemaal nederlands, ik heb t ze 1 x uitgelegd en ze hebben er begrip voor.
1x goed uitleggen waarom het niet mag, en ze laten je insha Allah verder met rust.

Salaam alaikoem wa Rahmatou Allah

21-02-2005, 16:23

Citaat door jebir:
Wa alaikoem salaam zuster.

ja dat is precies wat ik bedoel, djazaki ALlahoe khairan.
bijvoorbeeld hand geven aan je nichten of vrouw van je ooms.
En klasgenoten waarmee je praat over allerlei dingen dus voor de gezelligheid en niet voor school ofzo
salamoe 3laikom wara7matoelah wabarakatoe

Wa iyaak Agie...Ik dacht al dat je dat bedoelde...Alhamdoelilah...Als ik het goed heb is die zuster die je net aanviel wel moslima inshaAllah.....Sabr inshaAllah...

21-02-2005, 16:38



Citaat door jebir:
Assalamoe ALaikoem.

Ik heb een vraag voor de mensen die deze stap al hebben genomen???
Hoe hebben jullie; jullie contacten verbroken met bijvoorbeeld je nichten, neven, klasgenoten en andere familieleden waarvan het verboden is om met hen te praten enz.????

Deze stap is namelijk best een moeilijk om te maken..Dus graag jullie mening hierover

Wa alaikoem salaam
Oealaikom salam warahmatallah wabarakatoeh aghie

Beste broeder, die stap lijkt soms heel moeilijk te zijn. Veelal doordat je vaak met het ander geslacht een hechte band had.
Om de contact te verbreken kun je het gewoon uitleggen en zo weet je ook geljk of diegene jouw respecteert en je bent er gelijk van af, inscha Allah. Je zult ook nadat je het contact hebt verbroken een heerlijke rust ontvangen inscha Allah, het zal je zeker goed doen.
Met de wil van Allah zal het je lukken.

Moge Allah ons beschermen te al het kwade.

21-02-2005, 19:29
ik moest mijn contact verbreken met een vriend waar ik later gevoelens voor kreeg...het was te erg en dus moest ik mijn contact met hem verbreken..geloof me dat deed pijn..maar islam gaat voor!!!

21-02-2005, 19:45

Citaat door misz_sanae:
ik moest mijn contact verbreken met een vriend waar ik later gevoelens voor kreeg...het was te erg en dus moest ik mijn contact met hem verbreken..geloof me dat deed pijn..maar islam gaat voor!!!
jammer genoeg hoor ik dit maar te weinig

Pagina's : [1] 2