Bekijk volle/desktop versie : Genetische geschiedenis mensheid in kaart gebracht



Pagina's : [1] 2 3 4 5

13-02-2014, 20:28
Genetische geschiedenis mensheid in kaart gebracht


Door genetische informatie van verschillende menselijke groepen met elkaar te vergelijken, is het wetenschappers gelukt de geschiedenis van 4.000 jaar vermenging tussen Europeanen, Aziaten, Afrikanen en Zuid-Amerikanen te herleiden.

Onderzoekers van de Oxford University en het University College London publiceren hun resultaten deze week in Science.


De resultaten van het onderzoek zijn belangrijk omdat het de wetenschap helpt gebeurtenissen uit het verleden te begrijpen waar vrijwel geen traditionele historische informatie over bestaat, zoals overblijfselen van nederzettingen of veldslagen.
Om dit te kunnen bereiken, gebruikten de onderzoekers genetische data van 1490 personen uit 95 verschillende populaties om zo 'stukken' DNA die in het verleden gedeeld werden tussen de personen van de verschillende groepen, te identificeren.
Populaties die meer voorouderlijke verwantschap vertonen, delen meer stukken DNA. De individuele stukken geven weer informatie over de onderliggende geschiedenis, ofwel in welke populaties de stukken DNA typisch zijn.


Genetisch palet
Daniel Falush, een van de auteurs van de studie, legt op de nieuwssite uit dat elke populatie een specifiek genetisch 'palet' heeft: "Als je het genoom van de moderne Maya zou 'schilderen', dan zou je een mix gebruiken van wat Spaans, een toets West Afrikaans en het overgrote deel Indiaans DNA."
"Deze mix ontstond rond het jaar 1670 na Christus. Dit is terug te vinden in historische bronnen, want de Spanjaarden kwamen met West-Afrikaanse slaven naar Amerika. Ondanks dat we natuurlijk geen DNA uit die tijd hebben, kunnen we wel veel van het DNA van die originele groepen terugvinden in de mix van de hedendaagse groepen."


Slinkend DNA
Bepaalde stukken DNA die uniek zijn voor een bepaalde groep, slinken naarmate er meer generaties volgen op het moment van de eerste gemeenschap tussen vreemde groepen. Hoe ouder de DNA-mix, hoe kleiner en gefragmenteerder de specifieke DNA-stukken.
Uiteindelijk identificeerden de wetenschappers honderd momenten in de afgelopen 4.000 jaar waarin vermenging plaatsvond.
Waar mogelijk koppelden de onderzoekers de momenten met belangrijke gebeurtenissen in de geschiedenis, zoals de invasies van Alexander de Grote en vele andere gebeurtenissen, te zien op de interactieve kaart.


http://www.nu.nl/algemeen/3701697/genetische-geschiedenis-mensheid-in-kaart-gebracht.html
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

13-02-2014, 20:28


Wij allen zijn familie van elkaar: aparte soorten of rassen bestaan niet.

13-02-2014, 20:33

Citaat door aplat:
Wij allen zijn familie van elkaar: aparte soorten of rassen bestaan niet.
Is dat nieuws ? Dat was toch allang bekend........

13-02-2014, 20:38
bullshit

er zijn alleen wat kleine regio s waar een beetje gemengd is

13-02-2014, 20:40



Citaat door bezbez1:
bullshit

er zijn alleen wat kleine regio s waar een beetje gemengd is
echt niet er zijn hoogstes kleine regio's waar wat minder is vermengt.....

13-02-2014, 20:42

Citaat door Gitane:
echt niet er zijn hoogstes kleine regio's waar wat minder is vermengt.....
niemand in mijn dorp of famillie heeft germaanse oogjes


of een negerneus of lip

13-02-2014, 20:48

Citaat door bezbez1:
niemand in mijn dorp of famillie heeft germaanse oogjes


of een negerneus of lip
Dat betekend nog niet dat ze die genen niet in zich hebben Bezbez.....

13-02-2014, 20:55
Interessant, ik ben benieuwd naar de resultaten.

13-02-2014, 21:12
De website is uitermate teleurstellend.

13-02-2014, 21:12

Citaat door Gitane:
Is dat nieuws ? Dat was toch allang bekend........
Mensen willen toch een BEWIJS? Of niet?

Daarbij zie je toch heel vaak dat de ene type mens zich (overigens zonder enige grond) wil afscheiden(lees ONDERSCHEIDEN) van het andere type. Daarvoor behoef je alleen maar deze site te bestuderen.

13-02-2014, 21:17

Citaat door aplat:
Mensen willen toch een BEWIJS? Of niet?
Ok.... dan is deze topic niet aan mij besteed ik ben hier allang van overtuigd....

13-02-2014, 21:19
Genetic ancestory of North Africans support back to Africa migrations.

Interessant.

13-02-2014, 21:22



Citaat door aplat:
Daarbij zie je toch heel vaak dat de ene type mens zich (overigens zonder enige grond) wil afscheiden(lees ONDERSCHEIDEN) van het andere type. Daarvoor behoef je alleen maar deze site te bestuderen.
Ik weet het, dat is dan ook één van de dingen waar ik regelmatig tegen in ga.....

13-02-2014, 21:25


Het ziet ernaar uit dat het Noorden van Marokko heel veel Europese invloeden heeft.

13-02-2014, 21:34
Wat hebben de Engelsen, de schotten en de Ieren met Noord Marokko te maken?

Pagina's : [1] 2 3 4 5