Bekijk volle/desktop versie : trouwjurk met hoofddoek



20-02-2005, 22:27
beste mensen,

Ben opzoek naar een trouwjurk inclusief hoofddoek. Weet iemand waar ik deze kan vinden? Is hier iemand met hoofddoek getrouwd en zo ja ...hoe was dat?

de groeten,

20-02-2005, 22:52


als je het het toch doet om een islamitische reden, dan is die hele bruidsjurk haram.. want het stamt af van de westerse mensen (dus het mag niet) ik begrijp dan ook niet dat je zoveel moeite doet om een bruidsjurk met een hoofdoekje te dragen? doe dan gewoon een jallaba aan met een hooddoekje??

20-02-2005, 23:38
Ik weet niet waar je die kunt vinen, maar een nicht van mij in marokko is met zo'n jurk getrouwd.

Veel succes met zoeken.

21-02-2005, 00:17
die kan je meestal vinden bij turkse winkels die hebben vaak bruidjurken met hoofddoek en je hebt ook hele mooie.
of je kan er eentje laten maken hoe je hem wilt.
hier in utrecht heb je een iraneese vrouw die bruidsjurken voor een lage prijs maakt.

ik weet niet of je daar wat aan hebt.
kus: rachida

21-02-2005, 18:38


hey meid,

Ik ga insallah over een aantal maanden trouwen en wil ook gewoon mijn hoofddoek gedurende het gehele feest ophouden.

Ik raad je aan om een bruidsjurk te kopen/huren die jij mooi vind en vervolgens een bijpassende hoofddoek erbij doen. Heb ik ook gedaan.

Ik heb een bruidjurk gekocht, ben toen met die jurk naar mijn negaffa gegaan en zij heeft een bijpassende stof gekocht (gewoon op de markt hoor) wat steentjes opgedaan... en klaar is kees. Kun je zelf trouwens ook gewoon doen, heb je helemaal geen negaffa voor nodig!

succes

22-02-2005, 15:51
ik snap het niet. waarom met hoofddoek. je gaat trouwen man en als het goed is ga je het op een islamitische wijze dan en komen er niet eens mannen binnen dus is het niet eens verplicht om je hoofddoek op te doen.

wanneer je weg gaat kun je gewoon een selham of doek over je heen slaan.

klaar is kees

22-02-2005, 15:57
ja bruisjurk is haram.. maar ik wil het wel doen denk ik

22-02-2005, 16:13

Citaat door tarifasht:
ik snap het niet. waarom met hoofddoek. je gaat trouwen man en als het goed is ga je het op een islamitische wijze dan en komen er niet eens mannen binnen dus is het niet eens verplicht om je hoofddoek op te doen.

wanneer je weg gaat kun je gewoon een selham of doek over je heen slaan.

klaar is kees
Volledig mee eens!!! doe een selham op als je buitengaat....