Bekijk volle/desktop versie : enkel getrouwde vrouwen.



Pagina's : [1] 2 3 4 5

09-02-2014, 18:51
lieve zusters,
ik heb jullie raad en meningen nodig, jullie mogen me ook via pm contacteren.
mijn vraag is als volgt: er is een jongeman hand komen vragen, hij bid,vast, is een nette, verlegen jongeman.
alleen heb ik er geen gevoelens voor, wie van de dames is op zo een manier getrouwd?
hoe is het verlopen?kregen jullie toch snel gevoelens, of...?
wie van jullie is getrouwd zonder enige gevoelens?en puur voor het innerlijke rust gekozen?

09-02-2014, 19:00


Is er helemaal geen aantrekkingskracht of iets wat ?

Liefde bouw je op, verliefdheid verblind je alleen.

09-02-2014, 19:03

Citaat door solace:
Is er helemaal geen aantrekkingskracht of iets wat ?

Liefde bouw je op, verliefdheid verblind je alleen.
is een heel verlegen type(vind dat zelf best wel schattig), je hebt gelijk meid verliefdheid verblind je.
ben jij zelf zonder gevoelens getrouwd?

09-02-2014, 19:17
Een nicht van mij is op die manier getrouwd. Ze kende hem niet. Haar vader wel. Ze zag hem pas bij het tekenen van de papieren. Maar o wat zijn ze een super stel samen. Echt zo leuk.. ze zijn heel goed samen.

09-02-2014, 19:21



Citaat door Tawayaresh:
Een nicht van mij is op die manier getrouwd. Ze kende hem niet. Haar vader wel. Ze zag hem pas bij het tekenen van de papieren. Maar o wat zijn ze een super stel samen. Echt zo leuk.. ze zijn heel goed samen.
was er bij het tekenen wel een vonk of kwam het pas na de trouw?

09-02-2014, 19:23
nee had geen gevoelens van verliefdheid voor me man ik kende hem niet, en vertrouwde op het oordeel van me ouders die kende hem wel en zijn ouders, Alhamdulilaah geen spijt van gehad liefde is idd gekomen vooral door zijn goede eigenschappen , was wel heel jong dus gaf me makkelijk over aan het advies van me ouders had daarbij ook nooit een vriendje of iets gehad dus kon hem ook nergens mee vergelijken hij was de 1e en meteen ook goed.

09-02-2014, 19:34

Citaat door vreugde2009:
lieve zusters,
ik heb jullie raad en meningen nodig, jullie mogen me ook via pm contacteren.
mijn vraag is als volgt: er is een jongeman hand komen vragen, hij bid,vast, is een nette, verlegen jongeman.
alleen heb ik er geen gevoelens voor, wie van de dames is op zo een manier getrouwd?
hoe is het verlopen?kregen jullie toch snel gevoelens, of...?
wie van jullie is getrouwd zonder enige gevoelens?en puur voor het innerlijke rust gekozen?
Ts maak geen overhaaste beslissingen.

Wil je hem leren kennen? doe dat met een mahram erbij.
In de loop van tijd kan je altijd nog zeggen, sorry maar ik kan hier niet mee verder gaan want het gevoel blijft weg. Of het blijkt de man van je leven te zijn.

Neem je tijd en voel vooral geen druk. Het is een cruciale beslissing die je voor de rest van jouw leven met je mee zal dragen.


Ik zou het zonde vinden als je hem de kans niet geeft om elkaar te leren kennen, op basis van jouw gevoel op dit moment.

Moge Allah subhanna wa ta3ala jullie leiden naar iets moois, Amien!

09-02-2014, 19:36

Citaat door vreugde2009:
was er bij het tekenen wel een vonk of kwam het pas na de trouw?
Nee, ze vond hem in t begin echt niet haar type. Maar ze zegt dat op de dag van de bruiloft zelf de vonk over sloeg en dat ze heel veel met hem heeft gepraat waardoor t echt klikte.

09-02-2014, 19:50
Ik zou trouwen en de rest komt vanzelf succes

09-02-2014, 19:52

Citaat door horia20:
Ik zou trouwen en de rest komt vanzelf succes


Trouwen is niet moeilijk schat, getrouwd blijven is de kunst

09-02-2014, 19:54
Bij de een werkt het, bij de ander niet. Leer hem kennen, met mahrem, is er dan nog niks, dan ook geen huwelijk wagen.

Ken iemand bij wie dit vreselijk is misgegaan. Jong, naïefmeisje, geen ervaring met jongens. Vader stond achter huwelijksaanzoek van een jongeman. Verlegen, goede moslim etc. Bleek echter meteen iemand met losse handjes te zijn en ook voor de rest lang niet zo vroom. Dit is misschien een overdreven voorbeeld, maar toch, wees je bewust van waar je mee bezig bent.

09-02-2014, 19:59

Citaat door Tawayaresh:
Nee, ze vond hem in t begin echt niet haar type. Maar ze zegt dat op de dag van de bruiloft zelf de vonk over sloeg en dat ze heel veel met hem heeft gepraat waardoor t echt klikte.
Op de dag van de bruiloft? Nou daar was ze lekker op tijd mee dan

09-02-2014, 20:00



Citaat door vreugde2009:
is een heel verlegen type(vind dat zelf best wel schattig), je hebt gelijk meid verliefdheid verblind je.
ben jij zelf zonder gevoelens getrouwd?
Doe goed onderzoek naar de jongeman, wat voor persoon is het, waar staat hij voor, wat zijn zijn wensen enz. En natuurlijk voor jou hetzelfde wat zijn jou eisen/wensen. Zitten jullie op 1 lijn etc. Op een halal manier elkaar leren kennen is alleen maar goed, dus maak daar goed gebruik ervan

Ik was ook niet verliefd, maar voelde me wel aangetrokken en zijn manier van denken en karakter trok mij ook erg aan.
We zijn ook vrij snel getrouwd binnen 2 maanden waren we gehuwd. Inmiddels al 12 jaar samen en de liefde voor hem groeit alleen maar met de jaren.

09-02-2014, 20:04
salaam alaykoum madame,

als jij op een halal wijze met hem wilt trouwen en hij voldoet aan de islamitische verplichtingen en de sunnah van onze profeet vzmh, dan zit je heeeelemaal goed bi`idniAllah. Heb vertrouwen op allah azawadjal en weet dat hij jou een goed gelukkig huwelijk kan geven, zonder hem zijn wij niks en zonder hem zal je geen gelukkig huwelijk hebben wat wij moslims nodig hebben.

verliefdheid, schoonheid etc dat ga je niet eens inzien als je niet gelukkig kunt zijn dus kies voor zijn geloof en karakter inShaaAllaah, allah azawadjal doet wat hij wilt en ook als hij ziet dat wij denken dat wij zonder hem kunnen, dat kunnen wij niet!! nooit niet!

verricht jou salaat op tijd, verricht salaat istighara en doe veel dua`s dat allah het slechte van jou wegneemt en jou het beste zal geven al zitten er moeilijkheden in want allah weet terwijl wij niet weten..

Aboe Hoerayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft verhaald dat de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei: “De beste gelovigen in het geloof zijn degenen met het beste karakter; en de beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.” (Overgeleverd door at-Tirmidzie)

wa salaam, kus

09-02-2014, 20:06
Ik snap trouwens niet waarom mensen altijd doen dat wanneer je op halal manier trouwt, dus beginnen met handvragen, dat je dan gaat trouwen met iemand die je niet kent en moet instemmen zonder enige kennis van die persoon.

Grootste onzin ooit. TS, het begin is goed. Je beschrijft het als een goede jongen. Ik raad je aan om hem een kans te geven, en meer gesprekken te hebben met mahram erbij. Praat met elkaar. Over belangrijke dingen, maar ook over koetjes en kalfjes zodat je kan peilen hoe je je daar bij voelt. Klikt het? Voel je je aangetrokken tot hem? Heb zoveel halal dates als je maar wil Uiteindelijk neem jij de juiste beslissing, ga op je gevoel én verstand af. Vertrouw op Allah , bid salaat istikhara en het komt goed

Pagina's : [1] 2 3 4 5