Bekijk volle/desktop versie : mijn tips tegen...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

09-02-2014, 12:09
Tegen afvallen.. ik had gister al een topic geopend dat ik definitief begonnen ben met soort van lijnen. T is eigenlijk meer bewuster en gezonder gaan eten en veel reageerde er heel positief op. Iets waar ik heel blij van werd! Thanks!! :-) Enkeling vroegen om tips.. (ik heb ook door de boek Eet jezelf mooi, slank en gelukkig ook veel geleerd)
Wie heeft er ook interesse in?

(Ik ben 2 dec begonnen, en nu 15,2 kg kwijt)

09-02-2014, 12:13


Graaaaaag!!

09-02-2014, 12:14
15,2 kilo in 2 maanden....Hoe heb je dat gedaan?

09-02-2014, 12:21
Ik las t als 'tegen afvallen' - juist niet afvallen dus

je bedoelt dus tips voor afvallen

15kg is wel veel in 2 maanden.

09-02-2014, 12:23


Ik heb zelf echt tig diëten geprobeerd, maar niks hielp. Tot dat ik de bovengenoemde boek kocht. Het heeft me zoveel geleerd over t menselijk lichaam. (Te koop bij Bol .com)
Zo zijn, zoals iedereen weet, lightproduchten heel slecht voor je. Maar ook ontbijtkoeken, muslirepen (allemaal bewerkt voedsel)

Mijn tips die echt bij mij werken zijn:

1) Begin je dag met een glas kokend of lauw water en masseer dan over je buik. Neem er tijd voor. Desnoods zet je je wekker eerder.. slok voor slok.

2) Neem een goed ontbijt. Ik ontbijt sinds een maand met havermoutpap. Het was voor mij echt even wennen. Maar geloof me, je kan het zo lekker maken als je zelf wilt. Denk aan stukjes appel, lijnzaad, pinda's, pure chocolade stukjes, honing, geraspte kokos en ga zo maar door.

3) Stop met frisdranke, de grootste boosdoeners ooit. Geloof me, ik had daar in het begin zoooo veel moeite mee. Maar nu twee maanden verder vind ik het zo ongelooflijk vies smaken. Net een kind dat voor t eerst prik drinkt en die van t prik schrikt. Waar is die Tawayaresh gebleven die bij elke hoofdmaaltijd Fanta moest hebben? Die is foetsie. Hahaa..

Willen jullie nog meer tips?

09-02-2014, 12:26
Ja nog meer tips, dit zijn nog geen dingen die ik niet wist haha..
Sport je er ook bij? Zo, ja hoe vaak doe je dat per week?

09-02-2014, 12:34
4) Na het drinken in de ochtend, wacht dan 20 min voor je begint met het echte ontbijten. Laat je organen op die manier rustig wakker worden.

5)Beweeg iedere dag minimaal een half uuur. Al is t maar een blokje om lopen. Ik beweeg 5 x in de week 1,5 uur lang.

6) Sla geen maaltijden over. Ik eet juist nu echt veel meer en val af. Eet 6 maaltijden per dag. 3 hoofdmaaltijden, 3 tussendoortjes. Zorg dat de tussendoortjes fruit of noten zijn.

7) ons lichaam heeft echt voedsel nodig, geen ontbijtkoek, of muslirepen of cornflackes. Noten, zaden (lijnzaden sesamzaden) en olijfolie heeft ons lichaam echt hard nodig.

8) geniet van je eten. Wacht anderhalf uur met het nemen van je drinken na dat je het avondmaal hebt gegeten en kauw minimaal 20 (!!!!) Keer op ieder hap die je neemt. Wacht 2 uur om eej stuk fruit te nemen na je avondeten.

09-02-2014, 12:39
9) in het begin vond ik groente koken echt zo smaakloos. Toen ben ik gaan spelen met olijfolie en allerlei kruiden. Zoals peterselie, koriander, vers knoflook, rozemarijn, oregano, komijnpoeder.. speel ook met kruiden en je zal zien dat het echt heerlijk word.

10) je lichaam heeft ook bonen nodig. Maak een grote bak voor de hele week en doe het in de koelkast. Schep elke dag 2 el en doe het bij je lunch of diner.

11) Stop met brood en melk. Ik ben daar nu twee maanden mee gestopt en voel me veel fitter en merk ook een heel groot verschil aan me gezicht.

09-02-2014, 12:45
12) hou je van rijst, pasta en aardappelen? Neem ipv witte pasta en rijst, de volkoren variant. Of speltpasta. Want de witte variant wordt gezien als geen voedsel. Althans je lichaam ziet het zo. Je kan ook quinoa nemen. Je kan dit het beste als lunch eten (100 gram) en als een soort salade eten met een stukje kip of vlees of vis. En in de avond is dat dan al verteerd. In de avond eet je dam groente met vlees kip of vis. Geen aardappelen of pasta erbij. Dat heeft mij ook heel erg geholpen.

09-02-2014, 12:47
Ik ga morgen ook weer echt beginnen! Was al wel bewust bezig, maar t kan beter..
- Geen brood meer, witte rijst en paste etc.
- Geen pepsi max meer( mijn verslaving)
- Geen light producten
- Genoeg eten en weer meer sporten!!

Wat drink je zowel op de dag? Alleen water en thee?

09-02-2014, 12:56
Ja, en eet zes keer per dag! Geloof me dat helpt echt tegen vreetbuien. En beloof jezelf met iets moois en plan altijd een dag in de week dat je iets lekkers mag.

Bijv hoe ik t doe.. ik heb mezelf beloofd om mezelf bij mijn behaalde doel, te belonen met een Karen Millen jurk of een dure saristof.
Zaterdag is mijn geen-groente dag en dan eet ik lekker mee met moeders. Of beloon mezelf met een zelfgemaakte pizza. (Maar wel met bloemkool deeg, geleerd van Mascha -Beautygloss .nl ) zo blijf je ook gemotiveerd. Of ik eet een blokje pure chocolade met 80 procent cacao.

Ik drink zelf water, thee en heel soms een tl waterlimonde fruit smaakje door me glas water (300 ml water)
Je proeft dan heel lichtjes de smaak van de waterlimonde. Ook maar ik groentesapjes. En drink dat sochtends.

09-02-2014, 12:58
Als je een dag zwaar gezondigd hebt, zoals koekje eten of wat dan ook
Drink voor t slapen dan een glas van 300 ml kokend water met daarin geperste citroensap. Doe het naar je eigen smaak.. maar eet na 20.00 u helemaal niks. Ik eet na 18.00 u niets meer. (Max 19.00)

09-02-2014, 13:01



Citaat door Tawayaresh:
Ja, en eet zes keer per dag! Geloof me dat helpt echt tegen vreetbuien. En beloof jezelf met iets moois en plan altijd een dag in de week dat je iets lekkers mag.

Bijv hoe ik t doe.. ik heb mezelf beloofd om mezelf bij mijn behaalde doel, te belonen met een Karen Millen jurk of een dure saristof.
Zaterdag is mijn geen-groente dag en dan eet ik lekker mee met moeders. Of beloon mezelf met een zelfgemaakte pizza. (Maar wel met bloemkool deeg, geleerd van Mascha -Beautygloss .nl ) zo blijf je ook gemotiveerd. Of ik eet een blokje pure chocolade met 80 procent cacao.

Ik drink zelf water, thee en heel soms een tl waterlimonde fruit smaakje door me glas water (300 ml water)
Je proeft dan heel lichtjes de smaak van de waterlimonde. Ook maar ik groentesapjes. En drink dat sochtends.
Jaa ik weet wel hoe het moet, ben eerder 10 kilo afgevallen en toen weer 6, maar heb een aantal weken thuis gezeten en heb gwn alles gegeten wat k wil. sinds vorige week weer bewust bezig maar k weet gwn dat ik strenger moet zijn.
Ik wil nu voor de laatste 10 kilo gaan en moet gwn echt strenger worden anders kom ik er niet.
Ik deed ook altijd zaterdag iets lekkers..en dat was altijd wel vol te houden, want je weet gwn dat je dan iets mag. en als k bv een verjaardag of iets had op een andere dag nam k dan mijn iets lekkers op die dag en dan de zaterdag niet!
Ik moet echt stoppen met pepsi max, drink dat echt als water.. pff zit geen calorien in maar is zo slecht!!

Wat voor sport doe je? Fitness?

09-02-2014, 13:02
En ojaa, wat voor bonen eet je? Ik vind kidneybonen erg lekker, kunnen die ook? K doe ze vaak door een salade!

09-02-2014, 13:07
Wel een saai dieet pff. Voor mij is geen brood onmogelijk. Ik haak meteen af als een dieet brood verbiedt. Iets anders vult gewoon niet in de ochtend. Ik eet nirt verl btood maar moet in d ochtend echt wel 3 boterhammen hebben. Boor de lunch en diner eet ik eigenlijk bijna nooit brood. Wat kost dat boek?. Misschien kan ik dan wel wat brood eten en de rest van de tips toepassen. 15 kilo is tbarkallah wel veel in 2 mndn tijd. Dat is ook precies wat ik er af wil.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7