Bekijk volle/desktop versie : Tarbiyaat



Pagina's : [1] 2

08-02-2014, 19:31
[Laten we elkaar hier onderwijzen, verwacht vooral niets van mij want mijn beste vak vroeger was pauze.]

xOpeningsvuurx

08-02-2014, 19:36


leerling moet naar de leraar komen en niet andersom, aldus elkaschk. ''ida kana hassan tani emir al mu'mineen wa ma kana omar ibnu' khattab, kalb?

08-02-2014, 19:40

Citaat door Affectionist:
A3udhu Billaah en over wie regeerde hij dan? Munafiqeen?
mijn arabisch is niet 100 procent maar ik heb het over die 3ulama el kaschk uit egypty die alle ''islamitische'' wereldleiders aanpakt

08-02-2014, 19:49

Citaat door Affectionist:
Khisk rahimahoellaah was geen geleerde en daarom deed hij dat soort uitspraken, moge Allaah hem vergeven.
hij heeft gelijk, tenminste iemand die het keihard durft te zeggen en toch was het een 3ilm
[video=youtube;OXtN3W1UeMQ]http://www.youtube.com/watch?v=OXtN3W1UeMQ[/video]

08-02-2014, 19:51


...........

08-02-2014, 20:13

Citaat door Affectionist:
Is dit een andere Spartacus?
haha nee vooralsnog dezelfde, denk ik ...
ik denk eerlijk gezegd, gezien zijn harde teksten dat de islamitische wereld hem niet wilt erkennen als 3ilm. islam en politiek gaan niet samen. hassan nodigt hem uit waarop hij antwoordt ''de leerling komt naar de meester en niet andersom'' hassan kennende, heeft hier heel wat tijd voor nodig gehad om het te verwerken.

08-02-2014, 20:26

Citaat door Affectionist:
3ilm is kennis en 3aalim is geleerde.

De geleerden erkennen hem niet als geleerde. Hij baseerde zijn verhalen vaak op gefabriceerde overleveringen en had een ash3ari aqeedah.
los van dat, geef ik deze man gelijk in bepaalde uitspraken

08-02-2014, 20:28
Genoeg redenen en voorbeelden waarom godsdienst en politiek strikt gescheiden moet zijn. Anders krijg je dit soort excessen.

08-02-2014, 20:29

Citaat door Affectionist:
Op basis van wat?
onafhankelijke uitspraken

08-02-2014, 20:34

Citaat door Sephora.:
[Laten we elkaar hier onderwijzen, verwacht vooral niets van mij want mijn beste vak vroeger was pauze.]

xOpeningsvuurx
steekt een lucifer aan x

08-02-2014, 20:40
Abdelhamid kishk, die man nam geen blad voor zijn mond en ging tegen onrechtvaardigheid. Kan me nog goed herinneren dat zijn cd's verboden waren in Marokko.

08-02-2014, 20:40

Citaat door one-ummah:
steekt een lucifer aan x


Wie of wat ga je in vuur steken?!
Citaat door Affectionist:
In de godsdienst is alles opgenomen.


AlhamduliLlaah.

08-02-2014, 20:50



Citaat door Spartacuss:
leerling moet naar de leraar komen en niet andersom, aldus elkaschk. ''ida kana hassan tani emir al mu'mineen wa ma kana omar ibnu' khattab, kalb?
Vervolgens mochten er geen bandjes meer verkocht worden van de dorous van Sheikh Kishk en liet de koning Abdel Halim Hafez komen om voor hem op te treden en wel met dit nummer: http://www.youtube.com/watch?v=IuaHU7TNxU4

Aparte tijden. xP

08-02-2014, 21:03

Citaat door Affectionist:


Ja, maar op basis van wat accepteer je die uitspraken wel en anderen niet?
op basis van feiten, een emir al mumineen verkoopt zijn land niet aan het westen een emir al mumineen woont niet in rijkdom terwijl het volk sterft etc etc

Citaat door Femmy:
Vervolgens mochten er geen bandjes meer verkocht worden van de dorous van Sheikh Kishk en liet de koning Abdel Halim Hafez komen om voor hem op te treden en wel met dit nummer: http://www.youtube.com/watch?v=IuaHU7TNxU4

Aparte tijden. xP
wie hard op spreekt is nergens meer welkom, moslims dit en moslims dat maar nog niemand die wilt regeren met de wetten van Allah ta3ala

08-02-2014, 21:12

Citaat door Affectionist:
De Profeet sallahu alayhi wa salam heeft ons daarover bericht en vertelt hoe we met zulke leiders om moeten gaan. In ieder geval niet zoals Kishk dat deed rahimahoellaah.
daliel? ik denk dat mensen zoals kisck niet mogen praten want dan krijgen bepaalde mensen minder loon. ik zou de koning nooit accepteren als emir al mumineen en daar hoeft niemand kisck voor te zijn, de meerderheid spreekt voor zich.

Pagina's : [1] 2