Bekijk volle/desktop versie : Marokkaan aangesteld als president van Coca-Cola



Pagina's : [1] 2 3 4 5

08-02-2014, 19:20
De Marokkaan Imad Benmoussa werd onlangs aangesteld als president van Coca-Cola in Frankrijk.





De 40-jarige Benmoussa is een bekende van Coca-Cola en was tot voor kort nog algemeen directeur van het bedrijf in het Midden-Oosten. De multinational besloot hem aan te stellen als eindverantwoordelijke van de activiteiten van Coca-Cola in Frankrijk. Hij zal worden belast met onder meer het in de gaten houden van de ontwikkelingen van het drankjesbedrijf in het Europese land.


Ervaring
Als er iemand geschikt is voor deze functie is het Benmoussa wel. Hij heeft 18 jaar ervaring in het werken bij verschillende internationale bedrijven zoals Colgate-Palmolive. Hij begon zijn carrière in 1996 bij Colgate-Palmolive toen hij werd aangenomen in het kantoor van Casablanca. Drie jaar later wilde Coca-Cola in Marokko hem graag hebben. Sindsdien werkte hij onder meer als marketingmanager van het bedrijf in Algerije en Ivoorkust.


In Ivoorkust was hij verantwoordelijk voor de marketing in heel West-Afrika. In 2005 verhuisde hij naar Egypte, waar hij directeur van de afdeling bedrijfsstrategie en planning werd.

08-02-2014, 21:00


Zou hij gratis cola krijgen voor hem thuis of gewoon korting krijgen?


08-02-2014, 21:11
Mooie carriere. . .

08-02-2014, 21:51
Me neef in marokko transporteerde vroeger coca cola, mocht altijd coca cola meenemen naar huis, hahahahaha!!!


08-02-2014, 21:55


Petje af voor hem..heel indrukwekkend.

08-02-2014, 22:00
Iets dat onmogelijk is als we onze beleidsmedewerkers in Nederland mogen geloven. Zoals er hier over allochtonen wordt gesproken kunnen ze alleen maar schoonmaken bij Coca Cola. Discriminatie wordt standaard afgewimpeld met taal als excuus. Ze spreken de taal niet en hebben de juiste opleiding niet. Een allochtoon met diploma's dat kennen de Nederlandse politici en beleidsmedewerkers niet.

08-02-2014, 22:09

Citaat door Fhamator:
Iets dat onmogelijk is als we onze beleidsmedewerkers in Nederland mogen geloven. Zoals er hier over allochtonen wordt gesproken kunnen ze alleen maar schoonmaken bij Coca Cola. Discriminatie wordt standaard afgewimpeld met taal als excuus. Ze spreken de taal niet en hebben de juiste opleiding niet. Een allochtoon met diploma's dat kennen de Nederlandse politici en beleidsmedewerkers niet.
Ja precies..het valt me op dat Marokkaanse mannen hier in Nederland vaak geen hoge functies bekleden als directeur of dergelijke.

08-02-2014, 22:19

Citaat door Nadores:
Ja precies..het valt me op dat Marokkaanse mannen hier in Nederland vaak geen hoge functies bekleden als directeur of dergelijke.
Misschien omdat er zoveel zijn die niet eens de VMBO afmaken. Genoeg Marokkaanse meiden die wél doorstuderen en een goede opleiding afmaken en een goede baan vinden. Met 3 jaar VMBO krijg je als Marokkaanse jongen echt geen hoge baan bij een multinational. Zo simpel is dat.

Fhamator is gewoon een zuurpruim die kennelijk niet begrijpt dat je ook iets moet kunnen om zo'n baan te krijgen. En je moet inderdaad de goede opleiding gevolgd en afgerond hebben.

08-02-2014, 22:22

Citaat door Peej:
Misschien omdat er zoveel zijn die niet eens de VMBO afmaken. Genoeg Marokkaanse meiden die wél doorstuderen en een goede opleiding afmaken en een goede baan vinden. Met 3 jaar VMBO krijg je als Marokkaanse jongen echt geen hoge baan bij een multinational. Zo simpel is dat.

Fhamator is gewoon een zuurpruim die kennelijk niet begrijpt dat je ook iets moet kunnen om zo'n baan te krijgen. En je moet inderdaad de goede opleiding gevolgd en afgerond hebben.
Het is wel fijn dat je me een zuurpruim noemt maar nog fijner om je te laten te kennen door preciest te bevestigen wat ik bedoel.
Jij praat dus ook over Marokkanen alsof er geen een hoog is opgeleid. Het is onzin dat alleen Marokkaanse meiden studeren.
Dus zoveel kennis van zaken heb jij met je cliches.

08-02-2014, 22:22

Citaat door Nadores:
Ja precies..het valt me op dat Marokkaanse mannen hier in Nederland vaak geen hoge functies bekleden als directeur of dergelijke.
Je begrijpt me punt helemaal niet.

08-02-2014, 22:23

Citaat door Gualtieri:
Jij hebt meerder titels en bent inmiddels drs dr marokkanenkunde , afgestudeerd na 10 jaar marokkaanse jongeren forum
HIj weet nog steeds niks

08-02-2014, 22:26

Citaat door Fhamator:
Je begrijpt me punt helemaal niet.
Ik begrijp je punt wel. Marokkaanse jongens krijgen te weinig kansen hier in Nederland terwijl ze wel veel potentie hebben. En daar heb je wel gelijk in. Alleen het valt me gewoon op dat weinig Marokkaanse mannen hier in NL een hele hoge functie bekleden die hen multimiljonair maakt.

08-02-2014, 22:37



Citaat door Nadores:
Ik begrijp je punt wel. Marokkaanse jongens krijgen te weinig kansen hier in Nederland terwijl ze wel veel potentie hebben. En daar heb je we
Gelijk in. Alleen het valt me gewoon op dat weinig Marokkaanse mannen hier in NL een hele hoge functie bekleden die hen multimiljonair maakt.
Om zulke functies te kunnen bekleden moet je kansen grijpen en niet wachten tot je ze krijgt. Dan moet je een rijke papa hebben die het al heeft gemaakt. Maar het beleid in Nederland ziet die potentie niet eens. Volgens Nederland kan het helemaal en Peej wil me heel graag tegenspreken maar vervolgens bevestigd hij juist het vooroordeel dat Marokkaanse jongens niet studeren.

08-02-2014, 22:49
Je kunt het best een studie volgen waarmee je in meer landen uit de voeten kunt. Vandaar dat ik zelf heb gekozen voor civiele techniek. Heb je ook kans buiten de postzegel die NL heet. Hier zijn je kansen niet heel groot als ambitieuze Marokkaanse jongen. Je wordt vaak onbewust of bewust op een hoop gegooid met het Marokkaanse tuig. Zelfs toen ik werkte kreeg ik opmerkingen als 'laten we eens kijken hoe lastig deze Marokkaan is'. Behoorlijk gekrenkt ben je op dat moment en dan besef je dat je voor een bedrijf niet meer bent dan 'een Marokkaan waar ze over lezen op het nieuws'. Ze menen het niet, maar die ene zin maakt veel duidelijk over hun denkwijze.

Vandaag tijdens het fitnessen. Kwam een blonde meid naar mij toe. 'Je hebt geen sportschoenen aan. Ik verzoek je daarom vriendelijk te vertrekken'. Bleef ze een minuut naast mij staan terwijl ik mijn handdoek en bottel aan het pakken was. Ik kijk de blondine aan, en zeg haar dat ze niet naast mij hoeft te staan, dat ik wel vertrek. Vervolgens uitkramen dat ze het niet zó bedoeld. Ik werd toen boos en vroeg of ze misschien mijn hand wilde vasthouden en mij naar de kleedkamer wilde begeleiden? Idioot wijf. Ik kan die NL'ers zelfs om deze kleine dingen niet meer aanzien. Het liefst heb ik dat ze bij mij uit de buurt blijven als het niet noodzakelijk is dat ze mij aanspreken.

08-02-2014, 22:55

Citaat door Karim_Manouar:
Je kunt het best een studie volgen waarmee je in meer landen uit de voeten kunt. Vandaar dat ik zelf heb gekozen voor civiele techniek. Heb je ook kans buiten de postzegel die NL heet. Hier zijn je kansen niet heel groot als ambitieuze Marokkaanse jongen. Je wordt vaak onbewust of bewust op een hoop gegooid met het Marokkaanse tuig. Zelfs toen ik werkte kreeg ik opmerkingen als 'laten we eens kijken hoe lastig deze Marokkaan is'. Behoorlijk gekrenkt ben je op dat moment en dan besef je dat je voor een bedrijf niet meer bent dan 'een Marokkaan waar ze over lezen op het nieuws'. Ze menen het niet, maar dat ene zin maakt veel duidelijk over hun denkwijze.

Vandaag tijdens het fitnessen. Kwam een blonde meid naar mij toe. 'Je hebt geen sportschoenen aan. Ik verzoek je daarom vriendelijk te vertrekken'. Bleef ze een minuut naast mij staan terwijl ik mijn handdoek en bottel aan het pakken was. Ik kijk de blondine aan, en zeg haar dat ze niet naast mij hoeft te staan, dat ik wel vertrek. Vervolgens uitkramen dat ze het niet zó bedoeld. Ik werd toen boos en vroeg of ze misschien mijn hand wilde vasthouden en mij naar de kleedkamer wilde begeleiden? Idioot wijf. Ik kan die NL'ers zelfs om deze kleine dingen niet meer aanzien. Het liefst heb ik dat ze bij mij uit de buurt blijven als het niet noodzakelijk is dat ze mij aanspreken.
uh.....had je nou wel of geen sportschoenen bij je?

Pagina's : [1] 2 3 4 5