Bekijk volle/desktop versie : Controle UWV arts ivm ziek door zwangerschap



07-02-2014, 16:43
Salam 3alikoem,

Ik werkte 32 uur als administratief medewerker.Momenteel zit ik al een tijdje thuis wegens zwangerschapsklachten.
Ik heb enorm veel last van mijn bekken en rug, daarbij ben ik ook benauwd en duizelig. Ik heb een reistijd van een uur enmet mijn klachten is het niet verantwoord om auto te gaan rijden, waardoor ik van mijn huisarts ook ni meer mag rijden.
Nou heb ik een uitnodiging gekregen van het UWV, alleen ik weet niet wat mij te wachten staat?
Zoals in de brief staat willen zij mij spreken over de voortgang van mijn re-integratie/herstel.
Inshallah ben ik 14 mei uitgerekend en heb een verklaring van mijn huisarts en gynacaloog, waarin staat dat ik niet kan werken tot einde zwangerschap. Nu ben ik bang dat het UWV gaat beslissen dat ik toch wel weer aan de slag kan en zij geen rekening houden met die verklaringen? Weet iemand hoe ik mij kan voorbereiden op dit gesprek of heeft iemand ook zo'n controle meegemaakt?

Reacties kan ook via pm.

Alvast shokran en allay3awankoem.

Grts,

Zin_An_Mami_ino

07-02-2014, 16:46


Ik kan je geruststellen, bij zwangere vrouwen doen ze echt niet moeilijk en nemen ze geen risico's
Al helemaal niet als je verklaringen hebt van je huisarts en gyn
Ik was zelf gedeeltelijk ziekgemeld door zwangerschapsklachten en heb alleen 3x een telefoontje gekregen van UWV en 1 of 2 x naar de bedrijfsarts geweest tijdens de hele zwangerschap.

07-02-2014, 16:55

Citaat door zwanger2012:
Ik kan je geruststellen, bij zwangere vrouwen doen ze echt niet moeilijk en nemen ze geen risico's
Al helemaal niet als je verklaringen hebt van je huisarts en gyn
Ik was zelf gedeeltelijk ziekgemeld door zwangerschapsklachten en heb alleen 3x een telefoontje gekregen van UWV en 1 of 2 x naar de bedrijfsarts geweest tijdens de hele zwangerschap.
Shokran voor reactie meid. Ja het punt is dat ik al eerder bij de bedrijfsarts van werk ben geweest en die concludeerde zonder mij eerst te onderzoeken of wat dan ook dat ik toch halftijds kon werken. Ik ben toen gaan werken, maar het was zoon worsteling met mij zelf dat ik toch naar huis ben gegaan. Ik ben toen naar mijn huisarts gegaan en mijn gyna en die staan ook achter mij, want zij bevestigen mijn klachten en zeggen ook dat ik rustig aan moet doen en ni kan werken tot einde zwangerschap . Ik heb vervolgens de verklaringen naar de bedrijfsarts gestuurd, maar die weldrehram bleef bij zijn standpunt dat ik gewoon halftijds aan de slag kon. Ik zal dit niet tegen het UWV zeggen, maar ben bang dat zij hetzelfde gaan zeggen als die bedrijfsarts. Pff was een stres allemaal, ik word hier gek van.

07-02-2014, 17:01
Ook al zeggen zij werken, dan vraag je om een second opinion. Huisarts en Gyno zeggen thuis zitten en die ander clown zegt werken?? Pfff hahaha dacht het niet!

07-02-2014, 19:32



Citaat door Poppedop:
Ook al zeggen zij werken, dan vraag je om een second opinion. Huisarts en Gyno zeggen thuis zitten en die ander clown zegt werken?? Pfff hahaha dacht het niet!
Hahaah ja precies, iwa inshallah zal het allemaal meevallen.

07-02-2014, 19:46
Bedrijfsarts? Naam zegt het al, arts van het bedrijf die wordt betaald om jou aan het werk te zetten

07-02-2014, 19:51
Jij hebt een verklaring van je huisarts. Ook al vinden zij dat je wel kan werken mag jij het raad van je huisarts volgen. Tenzij ze privé taxi heen en terug willen regelen, dat denk ik niet.

07-02-2014, 20:11
Om de bedrijfsarts hoef je geen zorgen te maken meid. De bedrijfsarts wordt niet gepusht door jouw werkgever zoals ze dit normaal doen, omdat je nu door de UWV wordt betaald. Dit is altijd bij ziekte als gevolg van zwangerschap.
UWV gaat af op het oordeel van jouw behandelaar. In dit geval de gynaecologe. Zoals een lid eerder heeft aangegeven bij zwangeren durven ze niet veel risico te nemen.
Zorg voor het gesprek dat je duidelijk kan aangeven waarom je volledig rust moet nemen en wat de risico's zijn. Refereer hierbij steeds naar het advies van je gynaecologe. Het komt goed Insha'Allah.

07-02-2014, 20:19
Bedrijfsarts is niet eens een echte arts. Het woord van je gynaecoloog en de huisarts weegt een stuk zwaarder dus maak je geen zorgen. Zij zijn eche medici.

07-02-2014, 20:25
Je moet je echt niet druk maken hoor, ga daar en vertel gewoon je problemen en neem de bewijs van de huisarts etc mee. Als de huisarts je advieseerd niet te gaan en gynacaloog, dan kunnen zij echt niet zeggen jawel je moet werken

08-02-2014, 19:47
Shokran voor de reactie waardeer het enorm!

08-02-2014, 19:51
Laat je niet kisten door hun misleidende praatjes. Ziek is ziek. Misschien dat ze met allerlei alternatieven willen komen om het voor jou gemakkelijk te maken blijf erbij dat je ziek bent en dat het gewoon echt niet gaat en dat jouw artsen hetzelfde hebben geadviseerd. Trap niet in hun onzin. Ze zullen het altijd proberen,wees hun een stapje voor.

08-02-2014, 20:03


ik zou me niet druk maken, ik ging ook naar bedrijfarts ivm zwangerschap ziekte, ik vertelde me klachten en kon weer gaan tot een volgende afspraak. ze deden helemaal niet moeilijk ofzo. alleen mijn werkgever pushte wel om weer het werken op te bouwen, reiintegratie. maar daar moet je niet aan beginnen. je geeft ze 1 vinger en ze nemen je hele hand.
ik ging het voor een uurtje per week proberen, komt ze ineens met elke dag een uurtje en toen twee uurtje, en volgede was zeker weer hele dag gewerkt. nou gelijk weer ziek gemeld.

11-02-2014, 15:08

Citaat door sitecom:
ik zou me niet druk maken, ik ging ook naar bedrijfarts ivm zwangerschap ziekte, ik vertelde me klachten en kon weer gaan tot een volgende afspraak. ze deden helemaal niet moeilijk ofzo. alleen mijn werkgever pushte wel om weer het werken op te bouwen, reiintegratie. maar daar moet je niet aan beginnen. je geeft ze 1 vinger en ze nemen je hele hand.
ik ging het voor een uurtje per week proberen, komt ze ineens met elke dag een uurtje en toen twee uurtje, en volgede was zeker weer hele dag gewerkt. nou gelijk weer ziek gemeld.
Ja ze proberen altijd idd, egt flikkers. Ik snap ni wat hun probleem is aangezien het UWV je uitbetaald tijdens zwangerschap. In belgie zijn ze hierin veel makkelijker. Zodra iemand ziek is door zwangerschap, werven ze een tijdelijk iemand aan. Alleen in Nederland is het egt een drama.