Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse atleet zwemt langs 5 continenten



05-02-2014, 19:03
De Marokkaanse zwemfanaat Hassan Baraka maakt zich op voor een tocht langs vijf continenten.

Het avontuur van de Marokkaan gaat van start in hetbijzijn van prinses Lala Hasna. De dochter van wijlen koning Hassan II is de huidige voorzitster van de Mohammed VI Foundation voor de bescherming van het milieu. Deze organisatie zet zich in om het milieu en deleefbaarheid in Marokko te verbeteren.

De jonge atleet (26) is eerder over de Straat van Gibraltar gezwommen. Hij start zijn nieuwe uitdaging vanuit Wutung, in Papoea-Nieuw Guinea,richting de stad Mabo in Indonesië. Hiermee zwemt hij de 20 km lange afstand op zee tussen Oceanië en Azië. Hierna zal Baraka de tocht van Afrika naar Aziëop zich nemen. Vanuit het Egyptische Taba zal hij naar Haql in Saudi-Arabiëzwemmen.


In het Turkse Istanbul zal hij 7 km afstand van het Aziatischenaar het Europese deel van de stad afleggen. Het laatste gedeelte van zijnindrukwekkende reis brengt hem naar Alaska (VS) waar hij vanuit de LittleDiomede Island naar het Big Diomede Island zal zwemmen. Dit is een 6 km langetocht waarbij de temperaturen het vriespunt bereiken.


Baraka was de jongste Arabische deelnemer aan de IronmanEuropean championships in 2011, in Nice en het jaar daarop inFrankfurt. De Marokkaanse kampioen wordt gecoacht door de Uruguayaanse SerranaFernandez, die nog steeds het record van haar land in handen heeft op de 50, 100 en 200 m.

05-02-2014, 19:07


Hij kon Spanje niet vinden

05-02-2014, 20:19
zwemde paar continenten te ver

05-02-2014, 21:18
Wow ik zou bang zijn voor haaien :/

05-02-2014, 21:21


Ahahaa hjj moest hoe dan ook aankomen


05-02-2014, 23:38
Ik zou juist het milieu vervuilen door alle kleuren in de zee te doen.


06-02-2014, 10:17
Respect voor deze broeder! Vind het leuk om te lezen zulke nieuwtjes over Marokko. Hadden me maar meer van zulke sportieve initiatiefnemers in Nederland van dezelfde komaf. Trots!


06-02-2014, 13:01
Precies Gymfreak, die gasten hier moeten deze sporter als voorbeeld nemen. Waar kunnen jullie uitblinken zodat wij Marokkanen zeggen: Tbarklah.

09-02-2014, 14:06
Respect
voor deze gast