Bekijk volle/desktop versie : Jaarsalaris verhoging



04-02-2014, 21:27
Is dit wettelijk verplicht voor de werkgever?

06-02-2014, 08:22


Beste Ambar,


Voor zover ik weet niet, ik heb tot nu toe altijd zelf om salaris verhoging gevraagd. Tot je 23ste gaat je salaris jaarlijks omhoog als je algemene arbeid doet en je verdient naar het minimumloon. vanaf je 23ste levensjaar blijf het minimum inkomen tot je aow het zelfde. Op basis van expertise/ervaring/scholing wordt het minimum inkomen verhoogd. Maar in principe is je baas wettelijk verplicht je het minimum te geven en volgens mij is er voor elk beroepsveld/CAO ook een soort van gemiddelde. Om je antwoord kort te beantwoorden ik zou zeggen nee, je mag dit echter wel vragen ik vraag het persoonlijk elk functionering gesprek. M.v.g.


Ik ben nog even snel gaan googlen en ben van mening dat dit al een deel van je vraag beantwoord en zo niet zal google je zeker verder helpen succes.


http://ondernemingsdatabank.indicator.nl/loon/cao_loonsverhoging_altijd_verplicht_/NLTAPSAR_EU181205/15/topArt

06-02-2014, 15:46

Citaat door Gymfreak-:
Beste Ambar,


Voor zover ik weet niet, ik heb tot nu toe altijd zelf om salaris verhoging gevraagd. Tot je 23ste gaat je salaris jaarlijks omhoog als je algemene arbeid doet en je verdient naar het minimumloon. vanaf je 23ste levensjaar blijf het minimum inkomen tot je aow het zelfde. Op basis van expertise/ervaring/scholing wordt het minimum inkomen verhoogd. Maar in principe is je baas wettelijk verplicht je het minimum te geven en volgens mij is er voor elk beroepsveld/CAO ook een soort van gemiddelde. Om je antwoord kort te beantwoorden ik zou zeggen nee, je mag dit echter wel vragen ik vraag het persoonlijk elk functionering gesprek. M.v.g.


Ik ben nog even snel gaan googlen en ben van mening dat dit al een deel van je vraag beantwoord en zo niet zal google je zeker verder helpen succes.


http://ondernemingsdatabank.indicator.nl/loon/cao_loonsverhoging_altijd_verplicht_/NLTAPSAR_EU181205/15/topArt

Want ik ben onder de 23, betekent dus dat ik wel een salarisverhoging te krijgen? Krijg ook het minimumloon. Dankjewel voor je hulp ik kwam er zelf niet helemaal uit iedereen zegt weer iets anders!

06-02-2014, 15:49

Citaat door Ambar:
Want ik ben onder de 23, betekent dus dat ik wel een salarisverhoging te krijgen? Krijg ook het minimumloon. Dankjewel voor je hulp ik kwam er zelf niet helemaal uit iedereen zegt weer iets anders!
Als je het minimum loon krijgt, en onder de 23 bent heb je daar inderdaad recht op. Je moet zelf nagaan of je nu het minimum krijgt, en zodra je jarig bent gaat dit loon omhoog..

06-02-2014, 17:23



Citaat door Ambar:
Want ik ben onder de 23, betekent dus dat ik wel een salarisverhoging te krijgen? Krijg ook het minimumloon. Dankjewel voor je hulp ik kwam er zelf niet helemaal uit iedereen zegt weer iets anders!
Je hoeft het niet eens te vragen. ze zijn het verplicht!

06-02-2014, 17:24

Citaat door xCHARMING:
Als je het minimum loon krijgt, en onder de 23 bent heb je daar inderdaad recht op. Je moet zelf nagaan of je nu het minimum krijgt, en zodra je jarig bent gaat dit loon omhoog..


Citaat door mezoektvrouw:
Je hoeft het niet eens te vragen. ze zijn het verplicht!
Shokran het is nu weer duidelijker voor me! zodra mijn salaris is gestort en ik merk op dat er niks is veranderd aan mn uurloon zal ik gelijk langs mijn werkgever gaan.. veel mensen weten dit niet wel jammer

06-02-2014, 17:27

Citaat door Ambar:
Shokran het is nu weer duidelijker voor me! zodra mijn salaris is gestort en ik merk op dat er niks is veranderd aan mn uurloon zal ik gelijk langs mijn werkgever gaan.. veel mensen weten dit niet wel jammer
Als je de minimumloon krijgt wordt dit automatisch verrekend.
Als ze dat namelijk niet doen dan hebben ze een groot probleem.

Kijk op je loonstrookje en als het goed is staat daar uurloon.

06-02-2014, 17:31

Citaat door mezoektvrouw:
Als je de minimumloon krijgt wordt dit automatisch verrekend.
Als ze dat namelijk niet doen dan hebben ze een groot probleem.

Kijk op je loonstrookje en als het goed is staat daar uurloon.
Ja klopt maar vorig jaar hebben ze dit niet gedaan, vind het echt raar.. snap het ook niet of het een recht was van mij of niet.

07-02-2014, 08:38

Citaat door Ambar:
Ja klopt maar vorig jaar hebben ze dit niet gedaan, vind het echt raar.. snap het ook niet of het een recht was van mij of niet.
Het kan zijn dat ze je boven het minimumloon uitbetaalde bij sommige beroepen heb je dan geen ceo verhoging dus dan laten ze het zo. Opzich vind ik dat niet netjes je ervaring is ook meer als je langer ergens werkzaam bent. Maar controleer het even! Wat je eventueel kan doen is naar het juridisch loket gaan! Dit is gratis en hiervoor hoef je geen afspraak te maken. Zij kunnen jou vrijblijvend advies geven. Ga hier achteraan! Als je wel in je recht staat moet je werkgever meestal nog het tekort aan jou restaureren, dan heb je straks nog een aardig zakcentje! Kom op voor je recht en haal je informatie bij de juiste bronnen. Succes! Met vriendelijke groet!