Bekijk volle/desktop versie : Boek Charlie Chaplin uitgegeven



04-02-2014, 19:59
De enige novelle die komiek en acteur Charlie Chaplin ooit heeft geschreven, is voor het eerst uitgegeven.



Foto: ANP



De familie van Chaplin heeft na jaren touwtrekken eindelijk toestemming gegeven voor de publicatie van Footlights, aldus de Britse krant The Guardian dinsdag.

Chaplin schreef het verhaal Footlights vermoedelijk in 1948. Het vormde de basis voor de komedie Limelight uit 1952. Chaplin regisseerde die film en speelde ook een hoofdrol in het stuk.





Het boek gaat over de liefde tussen een ballerina en een clown op leeftijd. Het werk heeft tientallen jaren in de archieven van Chaplin gelegen. David Robinson, de biograaf van Chaplin, heeft de met de hand geschreven en op de typemachine getikte delen van het verhaal gereed gemaakt voor publicatie.

Het Italiaanse instuut Cineteca di Bologna is de uitgever van het boek.

Door: ANP
.







Deel:


.


Gerelateerde artikelen
19/11/2012 Chaplins hoed en stok leveren zestig mille op
16/02/2012 Geboorteplek Charlie Chaplin nog altijd raadsel
29/06/2011 Geen animo voor onbekende Chaplin-film


http://www.nu.nl/boek/3693146/boek-charlie-chaplin-uitgegeven.html

04-02-2014, 20:02


Die ga ik dus gelijk halen

04-02-2014, 22:23


Waarom niet? Het lijkt me wel een interessante boek en een zeldzame exemplaar.

Vroeger nog helemaal kapot gelachen met deze mannetje, goed van de familie dat zij eindelijk het groen licht geven voor de publicatie van zijn enigste novelle.

Het zal wel zijn reden hebben maar ik denk dat het complex iets was met al die aasgieren omheen

05-02-2014, 07:42
Charlie Chaplin had ook uitgesproken politieke opvattingen voor die tijd. Heeft hij niet een satire gemaakt op het personage Hitler? Als het boek niet al te hard gevijld is dan zou hier nog wel eens wat interessants in kunnen zitten.

05-02-2014, 09:46



Citaat door shoukria:
Die ga ik dus gelijk halen
city lights een van mooiste films ooit

05-02-2014, 09:47

Citaat door Sharpy:
Charlie Chaplin had ook uitgesproken politieke opvattingen voor die tijd. Heeft hij niet een satire gemaakt op het personage Hitler? Als het boek niet al te hard gevijld is dan zou hier nog wel eens wat interessants in kunnen zitten.
door modern times werd ie uitgemaakt voor communist

05-02-2014, 12:37

Citaat door Talib-1:


Waarom niet? Het lijkt me wel een interessante boek en een zeldzame exemplaar.

Vroeger nog helemaal kapot gelachen met deze mannetje, goed van de familie dat zij eindelijk het groen licht geven voor de publicatie van zijn enigste novelle.

Het zal wel zijn reden hebben maar ik denk dat het complex iets was met al die aasgieren omheen
sorry broeder dat is het laatste wat ik zou willen lezen
geef mij maar gewoon islamboeken, daar heb ik al mijn handen vol mee.

05-02-2014, 12:38

Citaat door TamentthDhen:
city lights een van mooiste films ooit
ik ben niet van de tijd van Charli Chaplin
Mijn reactie was niet serieus

05-02-2014, 12:40
charlie chaplin

05-02-2014, 12:45

Citaat door TamentthDhen:
city lights een van mooiste films ooit
indd hele mooie film..
ik vond modern times en Limelights ook heel goed


1 van de leukste stukjes uit modern Times
[video=youtube;7V7M9EU1xZE]http://www.youtube.com/watch?v=7V7M9EU1xZE[/video]