Bekijk volle/desktop versie : Verdachte overval Brink's was niet in Marokko: 'Flauwekul'



Pagina's : [1] 2

04-02-2014, 18:09
Een 26-jarige man gaat als het aan justitie ligt negen jaar de gevangenis in voor zijn aandeel bij een gewelddadige overval op een geldtransport van Brink's in mei 2011.





Twee handlangers werden eerder al veroordeeld tot celstraffen van negen en tien jaar. De man was na de overval een van de meest gezochte criminelen van het land. Hij werd ruim een jaar later, in juni 2012, aangehouden. Volgens het Openbaar Ministerie kan worden bewezen dat de man bij de overval betrokken is geweest. In de vluchtauto werden dna-sporen gevonden en diverse verklaringen bevestigen de aanwezigheid van de 26-jarige man.

Dat hij ten tijde van de overval in Marokko zou zijn geweest, is volgens justitie 'flauwekul'. De overval deed volgens het OM denken aan het Wilde Westen. De gewapende overvallers wilden het transport beroven toen de geldwagen bij een bank in Driebergen was. De overval mislukte, waarna de drie op de vlucht slagen en zich 'schietend' een weg door Driebergen baanden.


Een kogel miste een bestuurder van een auto nipt en ging ook net langs een buurtbewoner van wie een ruit van haar woning werden geraakt. In de vluchtauto werden laten kleding, schoenen en zelfgemaakte kraaienpoten gevonden. De rechtbank in Utrecht doet naar verwachting over twee weken uitspraak.

04-02-2014, 18:15


En je zou zoveel beter kunnen, inzake het Marokkaans georiënteerde nieuws, met name, KLOOTZAK.

04-02-2014, 19:28
enigste wat ik hier leer i dat al ik ooit moet vluchten niet moet vergeten die vluchtauto in de fik te steken Als het goed is heeft hij gewoon een stempel in zijn paspoort.. maar dan moeten ze niet 5 jaar gaan wachten met de rechtszaak

04-02-2014, 20:28
Vrijspraak.......geen slachtoffers bij gevallen.


04-02-2014, 20:39


Wild Wild West.....!!

05-02-2014, 10:07
Zoals iedereen weet staat Marokko bekend om zijn corruptie. Dus ik vind dat de Nederlandse justitie een punt heeft. Zeker gezien zij DNA sporen hebben gevonden van de verdachte. En zeg nou eens eerlijk wie ga je eerder geloven: de Marokkaanse overheid met zijn corruptie of DNA die bijna niet te vervalsen is. En o ja niet te vergeten deze verdachte zal een flinke bedrag hebben betaald aan de Marokkaanse overheid want iedereen weet dat dit op grote schaal gebeurd. En zeg nou eens eerlijk alles is te koop in Marokko, heb het zelf meerdere malen meegemaakt.
100 of 200 dirham en de Marokkaanse douane zegt dan: AMIN!


05-02-2014, 10:33
mysterieman? betaalt aan de Marokkaanse overheid? ...spoor jij ...of kijk jij te veel tekenfilms .....je doet alsof er een loket is in Marokko waar je de overheid kan en mag omkopen? .... doe niet zo kortzichtig met de overheid blabla ......de individu is omkoopbaar in Marokko ..... en die komt zelf ook uit het volk ,....... ( niet te vierkant denken broeder )

05-02-2014, 10:46
Jullie halen twee zaken door elkaar dit artikel gaat over Karim el Mahdi er is 9 jaar geëist voor een overval op een bank in driebergen niet voor de Brinks overval in Amsterdam wat een blunder maken jullie hier


05-02-2014, 10:46
http://www.crimescene.pro/am01802-9-jaar-gevangenisstraf-geëist-tegen-karim-el-m.html


05-02-2014, 10:49
Mysterieman droom verder jij kan een agentje omkopen maar een hoog geplaatste douanier kom je alleen via contacten ze geven je niet eens aandacht als ze jou niet kennen


05-02-2014, 10:51
@Maghrabia10
Sorry dat ik het zeg maar dan weet jij niet hoe Marokko in elkaar zit. Geloof me en velen zullen het beamen, alleen ook velen zullen het niet durven te zeggen, maar Marokko staat bekend om zijn corruptie. Je kan het wel ontkennen maar ik heb het vaak meegemaakt. Ik zeg dan ook niet dat er een loket is waar je dit soort dingen kan afhandelen maar je moet je toch eens gaan verdiepen hierin dan zal je echt omvallen wat er in Marokko allemaal kan.
Ik snap dat de waarheid soms hard is en moeilijk te accepteren is maar het gaat hier niet om individuen die je om kan kopen maar echt ook instanties zoals douane.
Ik zou zeggen blijf in jezelf geloven dat het in Marokko niet voorkomt maar de feiten spreken dat zwaar tegen.


05-02-2014, 10:58
@DJIBRIL
Ik droom dit niet, het zijn feiten en zelfs onderzoeken tonen aan dat Marokko behoort tot 1 van de corruptste land ter wereld. Zoek maar op je zal je verbazen.
Je zegt het zelf via contacten kom je er wel en is dat dan niet een vorm van corruptie. En ik denk dat je het hier mis hebt want geld maakt connecties en connecties openen deuren. Dus het is geen droom maar waarheid !


05-02-2014, 12:08


je droomt wel als je denkt dat je buiten Marokko denkt lkrr overvalletjes te plegen en dan effe naar Marokko gaat om daar de oveheid om te kopen .............. corruptie is er zeker ( en die is er overal ) ...jij maakt ze dom niet corrupt....

05-02-2014, 12:52
@Maghrabia10
Wie heeft het over het feit dat ik buiten Marokko een overval wil plegen en dan naar Marokko wil vluchten. Ik geef aan dat je in Marokko wel degelijk alles en iedereen kan omkopen en dit tot een bepaalde hoogte. Na een bepaalde hoogte heb je niet alleen geld nodig maar connectie is dan doorslag gevend. Blijkbaar wil je het niet geloven of inzien. Zolang de overheid (die zelf corrupt is) niet aangepakt word zal Marokko bekend zijn om zijn corruptie. Hoe pijnlijk het ook is dat zijn de feiten. Dus nogmaals ik droom niet maar zeg je alleen de feiten, Kijk zelf maar waar de grote criminelen tegenwoordig zitten en ra ra hoe kan dat nou.....


05-02-2014, 13:01
Droom inderdaad verder jij praat over bedragen van 100 en 200 DH daarom zei ik droom verder voor dat bedrag zoals ik al zei koop je een agentje mee om zodat hij je geen bekeuring geeft maar een douanier moet je met echte geld komen en als jij die contacten had voor 100 of 200 DH was je nu miljonair en zat je geen onzin uit te kramen hierop M.nl à bla mannetje


Pagina's : [1] 2