Bekijk volle/desktop versie : Baby aanleren door te slapen..



03-02-2014, 12:00
Salaam dames,

Mijn kindje krijgt nog borstvoeding alhamdoulilah
Maar staat nog steeds op in de nacht voot voeding.
Dit is 3x. En mijn kind is inmiddels al bijna 1 jaar.

Iemand tips wat ik kan doen voor het aanleren van doorslapen?

03-02-2014, 13:11


Walaikum salaam. Ik kan alleen mijn eigen ervaring delen. Mijn eerste dochter was een ramp, totdat ze bijna 2 jaar was, stond ik elke nacht 1 tot 2 keer op voor voeding. Ook geprobeerd met verdunnen met water, maar dat hielp niets. Tweede dochter is nu zes maanden, masha Allah slaapt zij van 23.00 tot 6.00 uur door. Dus kan ook per kindje verschillen.

Misschien een speentje, bij sommigen schijnt dat te helpen?

03-02-2014, 14:09

Citaat door Tetouania23:
Salaam dames,

Mijn kindje krijgt nog borstvoeding alhamdoulilah
Maar staat nog steeds op in de nacht voot voeding.
Dit is 3x. En mijn kind is inmiddels al bijna 1 jaar.

Iemand tips wat ik kan doen voor het aanleren van doorslapen?
Walaikum salam

Ze hebben tegen mij gezegd dat om doorslapen te leren. Je toch die voeding in de nacht moet gaan stoppen. Dus of afbouwen of toch gewoon in 1x stoppen. Het zal de eerste week wel moeilijk worden want ze zal toch wakker worden voor en voeding en waarschijnlijk ook gaan huilen.
Maar drinkt ze s'nachts net zo goed als overdag. Of zijn het meer gewoon paar slokjes. Je kan natuurlijk niet weten wat ze binnenkrijgt. Misschien heeft ze niet eens honger in de nacht maar wil ze gewoon gepakt worden of klein slokje drinken. Heb dat met mijn dochtertje namelijk ook. Ga volgende week de nachtvoeding afbouwen. Als ik niet meer ziek ben, dan kan ik het gehuil iets beter aan.

03-02-2014, 17:59

Citaat door senna_86:
Walaikum salam

Ze hebben tegen mij gezegd dat om doorslapen te leren. Je toch die voeding in de nacht moet gaan stoppen. Dus of afbouwen of toch gewoon in 1x stoppen. Het zal de eerste week wel moeilijk worden want ze zal toch wakker worden voor en voeding en waarschijnlijk ook gaan huilen.
Maar drinkt ze s'nachts net zo goed als overdag. Of zijn het meer gewoon paar slokjes. Je kan natuurlijk niet weten wat ze binnenkrijgt. Misschien heeft ze niet eens honger in de nacht maar wil ze gewoon gepakt worden of klein slokje drinken. Heb dat met mijn dochtertje namelijk ook. Ga volgende week de nachtvoeding afbouwen. Als ik niet meer ziek ben, dan kan ik het gehuil iets beter aan.
Dat zeiden ze bij de ggd ook tegen mij
Laten huilen oordopjes in etc alleen mijn kleine stopt echt niet met krijsen en gaat ook in bed staan
Huilen kan wel half uur of uurl duren en stikt dan bijna dus dat is geen optie.
Speen pakt ie ook niet vanaf begin al niet.

Het zijn inderdaad slokjes rond de 5 min duurt t meestal en dat minimaal 3 tot 5 x per nacht.
Ik weet echt niet wat ik moet doen
Wil heel graag doorgaan met bv te geven maar het is heel erg vermoeiend!

03-02-2014, 18:00



Citaat door Ms_M:
Walaikum salaam. Ik kan alleen mijn eigen ervaring delen. Mijn eerste dochter was een ramp, totdat ze bijna 2 jaar was, stond ik elke nacht 1 tot 2 keer op voor voeding. Ook geprobeerd met verdunnen met water, maar dat hielp niets. Tweede dochter is nu zes maanden, masha Allah slaapt zij van 23.00 tot 6.00 uur door. Dus kan ook per kindje verschillen.

Misschien een speentje, bij sommigen schijnt dat te helpen?
Gaf je bv of kv?

03-02-2014, 18:44

Citaat door Tetouania23:
Dat zeiden ze bij de ggd ook tegen mij
Laten huilen oordopjes in etc alleen mijn kleine stopt echt niet met krijsen en gaat ook in bed staan
Huilen kan wel half uur of uurl duren en stikt dan bijna dus dat is geen optie.
Speen pakt ie ook niet vanaf begin al niet.

Het zijn inderdaad slokjes rond de 5 min duurt t meestal en dat minimaal 3 tot 5 x per nacht.
Ik weet echt niet wat ik moet doen
Wil heel graag doorgaan met bv te geven maar het is heel erg vermoeiend!
Ja dat is wel echt vermoeiend zo. Ik heb dat ook bij mijn dochtertje.
En als je haar wel troost maar geen voeding geeft gaat ze dan wel weer verder slapen. Ja de enige optie is denk ik toch echt weigeren of proberen water ofzo in de nacht te geven misschien dat ze dat zelf dan ook niet wil. Dan kan je overdag bv blijven geven

03-02-2014, 20:01

Citaat door Tetouania23:
Dat zeiden ze bij de ggd ook tegen mij
Laten huilen oordopjes in etc alleen mijn kleine stopt echt niet met krijsen en gaat ook in bed staan
Huilen kan wel half uur of uurl duren en stikt dan bijna dus dat is geen optie.
Speen pakt ie ook niet vanaf begin al niet.

Het zijn inderdaad slokjes rond de 5 min duurt t meestal en dat minimaal 3 tot 5 x per nacht.
Ik weet echt niet wat ik moet doen
Wil heel graag doorgaan met bv te geven maar het is heel erg vermoeiend!
Wat een slechte adviezen zeg! Laten huilen en maar oordopjes in doen?
Ik word er al triest van als ik het hoor.. Ik snap dat het heel vermoeiend is, echt knap hoor dat je het toch doet!
En toch is het normaal voor een baby , ook op deze leeftijd, om snachts nog te drinken. Ook voor je productie is dat belangrijk. Hoe slapen jullie? Zou je het niet op een andere manier makkelijker kunnen maken voor jezelf? Bijvoorbeeld door samen te slapen zodat je niet eruit hoeft om te voeden en gelijk weer kan verder slapen? Eventueel voor het slapen een voeding kolven en hier pap mee maken en kijken of dit iets langer verzadigt? Eet hij verder ook al goed groente, fruit, brood overdag?.

03-02-2014, 22:40

Citaat door zwanger2012:
Wat een slechte adviezen zeg! Laten huilen en maar oordopjes in doen?
Ik word er al triest van als ik het hoor.. Ik snap dat het heel vermoeiend is, echt knap hoor dat je het toch doet!
En toch is het normaal voor een baby , ook op deze leeftijd, om snachts nog te drinken. Ook voor je productie is dat belangrijk. Hoe slapen jullie? Zou je het niet op een andere manier makkelijker kunnen maken voor jezelf? Bijvoorbeeld door samen te slapen zodat je niet eruit hoeft om te voeden en gelijk weer kan verder slapen? Eventueel voor het slapen een voeding kolven en hier pap mee maken en kijken of dit iets langer verzadigt? Eet hij verder ook al goed groente, fruit, brood overdag?.
Dat samen slapen.. dat is pas een slecht advies...

@ts.. verder ben ik het met zwanger2012 eens.. misschien kan je kolven.. met pap mengen.. of gewoon flesje in bed geven.. en zo afbouwen.. ik zou kindje niet laten huilen omdat kindje niet beter weet dan wanneer het honger heeft of bij mama wilt zijn in de nacht dat ze opgetild wordt en een borst krijgt lekker dicht bij mama.. dat kan je niet zomaar in 1 keer afleren op 1 jarige leeftijd.. dat is gewoon zielig..

03-02-2014, 22:48

Citaat door Gordijntjes:
Dat samen slapen.. dat is pas een slecht advies...

@ts.. verder ben ik het met zwanger2012 eens.. misschien kan je kolven.. met pap mengen.. of gewoon flesje in bed geven.. en zo afbouwen.. ik zou kindje niet laten huilen omdat kindje niet beter weet dan wanneer het honger heeft of bij mama wilt zijn in de nacht dat ze opgetild wordt en een borst krijgt lekker dicht bij mama.. dat kan je niet zomaar in 1 keer afleren op 1 jarige leeftijd.. dat is gewoon zielig..
Als je het niet ziet zitten moet je het inderdaad niet doen maar het is niet slecht in de zin van schadelijk., zoals dat advies van stoppen en maar laten huilen. Als je toch bv wilt blijven geven maar het valt je te zwaar dan zal je toch iets moeten om het makkelijker te maken. Dan is een co sleeper bedje bijvoorbeeld een mogelijkheid waarbij iedereen toch zoveel mogelijk slaap kan krijgen.

04-02-2014, 13:24
Salaam
Ik kan met je mee praten
mijn kind werd ook elke nacht tot wel om de 2 uur wakker totdat die 1 jaar werd
werd er gek van. Helaas heft hij mij bij nooit een flesje gepakt maar toen hij 1 jaar werd was ik het zat
ik ging kolven en gaf hem pap voor het slapen gaan en als ie wakker werd snachts kreeg ie een knuffel en trug in bed en zei ik tis donker iedereen slaapt en jij ook nou het waren 2 weken van knuffels geven terug leggen xik had een stoel net buiten zn kamertje gezet( en erug leggen na een paar dgaen begrepe die het maar werd toch wakker maar minder dan eerts en na 2 weken alhamd werd ie alleen wakker als ie eng gedroomd had enzo en dan was het gewoon een knuffel en terug in bed maar ook dit was zaar hoor was op een nacht vaak 3 tot 4 keer per nacht maar niet zo zwaar als die voedingen want daar bleef je wakker... nu ging naar zn kamertje knuffel in bed terug en klaaar maar je moet volhouden en niet toegeven om toch weer een voiding te geven want daar raken ze van in de war
success en allaah i3tiek sbar!!

10-02-2014, 13:16
Bij borstvoeding is het normaal dat je baby iets vaker komt dan een baby die kunstvoeding krijgt.
Het is zoals al eerder gezegd is goed voor je productie s nachts voeden. Jaa, tis zwaar, maar niemand heeft gezegd dat het leven als mama niet zwaar is. Mijn dochtertje kwam in het begin ook vaak s nachts, was idd vermoeiend. Mijn man heeft van haar bedje een Co. sleper gemaakt, wat een uitvinding is dat. Je kan je baby zo naar je toe schuiven. Dit deed ik dan ook tot ze geen borst wilde pakken.
Nu kolf ik de laatste voeding en neemt het mee naar boven. Als ze wakker wordt probeer ik eerst haar speen te geven, kijken of dat het is. En anders krijgt ze haar flesje, gelukkig drinkt ze het op kamertemperatuur. Maar komt ze om 4/5 u dan rek ik het uit door speen en knuffel. En tot nu toe doet ze het goed. Ik heb het gewoon bij neergelegd dat zij nog behoefte heeft aan een nachtvoeding. Elk baby is anders, haar neefje die 5 weken ouder is, slaap goed door maar die krijgt dan ook kunstvoeding.
En nog een tip je kan biobim gebruiken die mengt goed met bv. Misschien dat je baby hier voller van wordt.
Komt goed meid,'s bar hebben. Alles op z 'n tijd als je zoontje er klaar voor is zullen de nachtvoedingen ook stoppen!!

15-02-2014, 18:51
Hoe lang mag borstvoeding dan op kamertemperatuur blijven?