Bekijk volle/desktop versie : Problemen met Airarabia



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

02-02-2014, 12:02
Salaam alaikom,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Mijn zusje van 17 jaar heeft gisteren achter onze rug tickets geboekt voor de hele familie als verassing. Maar wat blijkt, ze heeft de bestemming en vertrek omgewisseld. Met andere woorden, ze heeft voor een maandje naar nederland geboekt.

Haar bedoeling was om op 20 juli naar Tanger te vertrekken en 21 Augustus van Tanger naar Amsterdam maar dat heeft ze andersom gedaan.

Mijn ouders zijn boos want nu heeft ze 1300 euro geinvesteerd in iets waar ze helemaal geen toestemming voor heeft gekregen en niet bevoegd voor is omdat ze minderjarig is. Ze heeft namelijk geboekt met de gegevens van mijn vader.

We hebben al gebeld naar de vliegmaatschappij maar die verwachten dat wij 3000 euro extra gaan betalen om op die datum te vliegen. Dat is belachelijk veel. Om tickets te wijzigen komen we ook rond 2500 euro uit.

Er moet toch wel een mogelijkheid zijn om het te onbinden omdat het door een minderjarige is afgesloten? Ondanks dat het is geboekt op de naam van mijn vader?


Heeft er iemand hier verstand van en kan iemand me helpen....?
Ghair in sha Allah

02-02-2014, 12:09


En hoe wou je bewijzen dat je (minderjarige) zusje degene is geweest die achter de computer heeft gezeten en de tickets heeft geboekt? Het kon toch ook iemand anders zijn geweest.

Denk dat je om te beginnen moet kunnen aantonen dat je zusje heeft geboekt.

02-02-2014, 12:20

Citaat door Mister_BlaBla:
En hoe wou je bewijzen dat je (minderjarige) zusje degene is geweest die achter de computer heeft gezeten en de tickets heeft geboekt? Het kon toch ook iemand anders zijn geweest.

Denk dat je om te beginnen moet kunnen aantonen dat je zusje heeft geboekt.
Dat gaat heel moeilijk. Iemand die 17 jaar lang met jou onder 1 dak woont weet alles over je en/of waar zij iets kan vinden wat van haar van toepassing kan zijn. Het kwam uit een onverwachte hoek. En vooral omdat de ouders van de eerste generatie zijn en dus onvoldoende nederlands spreken en lezen komt zij vaak in aanmerkingen met de brieven waar alle gegevens inzitten.

02-02-2014, 12:47

Citaat door Lieberman:
Een chargeback uitvoeren via je creditcardmaatschappij.
http://www.emscard.com/nl/klantenservice/faq/wat-is-een-chargeback
Dit kan toch ook met je bankrekening. Geld terug laten storneren. Ik weet niet precies hoe haar zusje de tickets heeft betaald.

02-02-2014, 12:53


Klootzaken zij willen meer geld zien

02-02-2014, 12:53

Citaat door Nadores:
Dit kan toch ook met je bankrekening. Geld terug laten storneren. Ik weet niet precies hoe haar zusje de tickets heeft betaald.

Kan alleen bij automatische betalingen

02-02-2014, 12:59

Citaat door Ifone:
Kan alleen bij automatische betalingen
Hoe bedoel je precies? Ze heeft toch via internet geboekt dus ze heeft dan ook neem ik aan automatisch betaald. Maar goed..als de topicstarter nou even aangeeft hoe haar zusje betaald heeft.

02-02-2014, 13:00

Citaat door Nadores:
Hoe bedoel je precies? Ze heeft toch via internet geboekt dus ze heeft dan ook neem ik aan automatisch betaald. Maar goed..als de topicstarter nou even aangeeft hoe haar zusje betaald heeft.
Haha zij reageert niet meer zij is in shok

02-02-2014, 13:11

Citaat door Red_Tetouania:
Het gaat om automatische incasso's, deze kun je wel storneren. Betalingen verricht door jezelf (automatisch of anderszins) kun je niet storneren.

@TS: Heeft zij zich voor gedaan als jouw vader?
Oh ja nu snap ik het. Je kan dus alleen geld terug laten storneren bij automatische incasso's. Jammer.

02-02-2014, 13:14
Oh oh, helaas is de koop direct van kracht.

02-02-2014, 13:17
Oh wat erg.

02-02-2014, 13:24
Kan geen kant op als zij geboekt heeft met de gegevens van jouw pa naar mijn weten. Dus gruwelijke pak slaag geven en haar een baantje achter de kassa bezorgen zodat zij alles terug kan gaan betalen.

02-02-2014, 13:25


Je vader kan de overeenkomst ontbinden, de overeenkomst is vernietigbaar op grond van artikel art. 234 boek 1 van het burgelijk wetboek. Ik boek 6 van het burgelijk wetboek staat duidelijk omschreven hoe te handelen mocht een minderjarige een overeenkomst hebben afgesloten zonder medeweten van de ouders.

Wat jij nu moet doen is bel de bank op en leg hen het verhaal uit en geef daarbij aan dat air airabia niet naar behoren met deze situatie omgaat. Je verzoekt je bank het door je zusje overgemaakte geld alsnog te storneren. Mochten zij dit niet doen. Neem weer contact op met Air Arabia en leg hen uit dat je hier niet blij mee bent en dat er wettelijke bepalingen zijn die misverstanden als deze beschermen en dat je het betreurt dat zij op deze wijze met het misverstand om gaan.

Als zij vragen om bewijs dat je zusje ook daadwerkelijk minder jarig is en zij deze overeenkomst zonder medeweten heeft afgesloten kun je zeggen:

U krijgt een kopie paspoort en de slordigheid van boeken laat al zien dat dit niet door een volwassene is gedaan. Mijn vader zou hebben geweten hoe hij moet boeken welke datums en vanaf waar te vliegen. Een minderjarige is niet in staat zo'n reis nauwkeurig te plannen en dat is gebleken ook.

Al met al je staat sterk. Laat Air Arabia maar uitzoeken hoe ze dit zonder verhogingen oplossen. Doen ze dit wel trek dan aan de bel bij een advocaat.

02-02-2014, 13:26

Citaat door Ongedeerd:
Je vader kan de overeenkomst ontbinden, de overeenkomst is vernietigbaar op grond van artikel art. 234 boek 1 van het burgelijk wetboek. Ik boek 6 van het burgelijk wetboek staat duidelijk omschreven hoe te handelen mocht een minderjarige een overeenkomst hebben afgesloten zonder medeweten van de ouders.

Wat jij nu moet doen is bel de bank op en leg hen het verhaal uit en geef daarbij aan dat air airabia niet naar behoren met deze situatie omgaat. Je verzoekt je bank het door je zusje overgemaakte geld alsnog te storneren. Mochten zij dit niet doen. Neem weer contact op met Air Arabia en leg hen uit dat je hier niet blij mee bent en dat er wettelijke bepalingen zijn die misverstanden als deze beschermen en dat je het betreurt dat zij op deze wijze met het misverstand om gaan.

Als zij vragen om bewijs dat je zusje ook daadwerkelijk minder jarig is en zij deze overeenkomst zonder medeweten heeft afgesloten kun je zeggen:

U krijgt een kopie paspoort en de slordigheid van boeken laat al zien dat dit niet door een volwassene is gedaan. Mijn vader zou hebben geweten hoe hij moet boeken welke datums en vanaf waar te vliegen. Een minderjarige is niet in staat zo'n reis nauwkeurig te plannen en dat is gebleken ook.

Al met al je staat sterk. Laat Air Arabia maar uitzoeken hoe ze dit zonder verhogingen oplossen. Doen ze dit wel trek dan aan de bel bij een advocaat.

Dacht dat je psychologie studeerde. Waauw dut is eindelijk het juiste antwoord. Dus de studie is niet alleen goed genoeg voor die boeken die ik eerder zei

02-02-2014, 13:32

Citaat door Ongedeerd:
Je vader kan de overeenkomst ontbinden, de overeenkomst is vernietigbaar op grond van artikel art. 234 boek 1 van het burgelijk wetboek. Ik boek 6 van het burgelijk wetboek staat duidelijk omschreven hoe te handelen mocht een minderjarige een overeenkomst hebben afgesloten zonder medeweten van de ouders.

Wat jij nu moet doen is bel de bank op en leg hen het verhaal uit en geef daarbij aan dat air airabia niet naar behoren met deze situatie omgaat. Je verzoekt je bank het door je zusje overgemaakte geld alsnog te storneren. Mochten zij dit niet doen. Neem weer contact op met Air Arabia en leg hen uit dat je hier niet blij mee bent en dat er wettelijke bepalingen zijn die misverstanden als deze beschermen en dat je het betreurt dat zij op deze wijze met het misverstand om gaan.

Als zij vragen om bewijs dat je zusje ook daadwerkelijk minder jarig is en zij deze overeenkomst zonder medeweten heeft afgesloten kun je zeggen:

U krijgt een kopie paspoort en de slordigheid van boeken laat al zien dat dit niet door een volwassene is gedaan. Mijn vader zou hebben geweten hoe hij moet boeken welke datums en vanaf waar te vliegen. Een minderjarige is niet in staat zo'n reis nauwkeurig te plannen en dat is gebleken ook.

Al met al je staat sterk. Laat Air Arabia maar uitzoeken hoe ze dit zonder verhogingen oplossen. Doen ze dit wel trek dan aan de bel bij een advocaat.
''U krijgt een kopie paspoort en de slordigheid van boeken laat al zien dat dit niet door een volwassene is gedaan. Mijn vader zou hebben geweten hoe hij moet boeken welke datums en vanaf waar te vliegen. Een minderjarige is niet in staat zo'n reis nauwkeurig te plannen en dat is gebleken ook.''

Dit is helaas geen bewijs hoor

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7