Bekijk volle/desktop versie : Belgische peuter doodt baby



Pagina's : [1] 2 3 4

19-02-2005, 21:01

Citaat door luister:
HOEI - Een 3-jarig jongetje heeft in een opvanghuis voor vrouwen in de Belgische plaats Hoei een baby van vier weken oud gedood. Het meisje lag te slapen in een kinderwagen, toen het jongentje de baby eruit haalde en mishandelde. Daarbij liep de zuigeling dodelijke verwondingen op aan haar hoofd en armen.

Volgens de Belgische politie is het onduidelijk waarom de peuter tot zijn daad overging, maar getuigt zijn gedrag van gewelddadigheid. Hij is onder psychiatrische observatie geplaatst.



Waar Gaat dit heen mense
.

19-02-2005, 21:08



Citaat door luister:
HOEI - Een 3-jarig jongetje heeft in een opvanghuis voor vrouwen in de Belgische plaats Hoei een baby van vier weken oud gedood. Het meisje lag te slapen in een kinderwagen, toen het jongentje de baby eruit haalde en mishandelde. Daarbij liep de zuigeling dodelijke verwondingen op aan haar hoofd en armen.

Volgens de Belgische politie is het onduidelijk waarom de peuter tot zijn daad overging, maar getuigt zijn gedrag van gewelddadigheid. Hij is onder psychiatrische observatie geplaatst.



Waar Gaat dit heen mense
onzin, dat is onmogelijk een peuter heeft nog absoluut gene besef van wat hij of zij aanricht met geweld. peuters kunne bijten en duwen maar het gevolg kennen ze niet.

19-02-2005, 21:10
Echt triest..

19-02-2005, 22:10

Citaat door Jihaane:
onzin, dat is onmogelijk een peuter heeft nog absoluut gene besef van wat hij of zij aanricht met geweld. peuters kunne bijten en duwen maar het gevolg kennen ze niet.
Inderdaad.

19-02-2005, 22:13


Helemaal niet, waar gaat dat heen. Dat jongetje wist waarschijnlijk zelf niet wat hij deed en misschien werd hij wel altijd door zijn ouders mishandeld en wist hij van niet beter. Het is de schuld van de ouders, dat jongetje was waarschijnlijk jaloers. Kinderen zijn vaak jaloers. De ouders hadden beter moeten opletten.

19-02-2005, 23:27
Het is wel zo dat een peuter te jong is om te kunnen weten wat hij/zij doet, maar het is wel heel erg makkelijk om de ouders de schuld te geven hé.

19-02-2005, 23:31
Lijkt me sterk dat dat knulletje wist wat hij deed.

Lijkt me leuk later; kijk jongen, dit was je als baby, en hier als peuter vermoord je een meisje, hier ben je in de rechtbank en hier loop je lachend van de trap bij de rechtbank omdat je vrijspraak kreeg wegens je lage leeftijd.

20-02-2005, 08:25

Citaat door luister:
HOEI - Een 3-jarig jongetje heeft in een opvanghuis voor vrouwen in de Belgische plaats Hoei een baby van vier weken oud gedood. Het meisje lag te slapen in een kinderwagen, toen het jongentje de baby eruit haalde en mishandelde. Daarbij liep de zuigeling dodelijke verwondingen op aan haar hoofd en armen.

Volgens de Belgische politie is het onduidelijk waarom de peuter tot zijn daad overging, maar getuigt zijn gedrag van gewelddadigheid. Hij is onder psychiatrische observatie geplaatst.



Waar Gaat dit heen mense
vreemd om een baby alleen te laten met een drie jarige .

20-02-2005, 11:40

Citaat door KohiNoor:
Kinderen weten echt niet dat ze elkaar zo makkelijk pijn kunnen doen. Ik had vroeger een hamster en wilde er kleertjes voor maken en deed stof op dat beestje en ik dacht: Als ik hem onder de naaimachine leg, maak ik zo kleertjes. We hadden zo een ouderwetse naaimachine in de gang voor decoratie. Ik legde dat beest eronder, en flats, naald steekt natuurlijk in dat beestje een paar x. Maar ik snapte niet dat ie daardoor dood ging Waars. snapte het kind in dit verhaal dat ook niet.
iew eng kind...

20-02-2005, 12:17

Citaat door Jihaane:
onzin, dat is onmogelijk een peuter heeft nog absoluut gene besef van wat hij of zij aanricht met geweld. peuters kunne bijten en duwen maar het gevolg kennen ze niet.
Het jongetje heeft inderdaad geen besef met wat hij aangericht heeft. Wat wel kan zijn is dat het jongetje een voorbeeld heeft gevolgd. Een kind wordt nooit geweldadig geboren.
Toevallig zaten de kids in een opvanghuis voor vrouwen (uit nu.nl: Een 3-jarig jongetje heeft in een opvanghuis voor vrouwen in de Belgische plaats Hoei een baby van vier weken oud gedood). Waarschijnlijk vouwen die weggelopen zijn voor geweldadigheden van hun man.
Destemeer ik het terecht vind dat er gezegd wordt: "waar gaat dit heen"

Welk voorbeeld geeft een ouder aan zijn kind? Die van geweldadige beest, of die van liefde- en gedulddragend persoon. Het is voor mij wel duidelijk welk voorbeeld de peuter heeft gehad.
Maar het is niet duidelijk hoe alles is gegaan. Ik vind het erg voor die moeders allebei. Voor de ene dat ze haar kind heeft verloren, en voor de ander dat ze een beest 4life zal moeten opvoeden. Het zal aan haar geweten knagen dat haar peutertje een baby heeft vermoord.

Vreselijke situatie.... maar zoals MohammedALI al zei, ik begrijp ook niet waarom die 2 alleen zijn gelaten. Een baby en sowieso een klein kind moet je nooit uit het oog verliezen.

20-02-2005, 12:36

Citaat door pistados:
19/02 Vier weken oude baby dodelijk mishandeld door kind van drie in Hoei
In een opvangtehuis voor vrouwen in moeilijkheden in de regio van Hoei (Luik) heeft zich woensdag tussen 16.00 uur en 16.30 uur een drama voorgedaan.
Een vier weken oud meisje dat lag te slapen in een kinderwagen werd er dodelijk toegetakeld door een jongetje van 3,5 jaar oud.

Uit de eerste elementen van het onderzoek bleek dat de moeder van de baby weg moest en haar kind toevertrouwde aan de zorg van een andere bewoonster van het opvangtehuis. Die legde de baby in een kinderwagen, in een kamer toegewezen aan de moeder. De baby viel in slaap. Een jongen van 3,5 jaar oud ging de kamer binnen. Hij trok en haalde de baby uit de kinderwagen, alvorens die te mishandelen en geweld aan te doen.
Volgens de procureur des konings van Hoei, Pierre Romijn, voor het eerst met dergelijke zaak geconfronteerd, kennen de speurders de beweegredenen van het kind niet. De jongen heeft nog niet eens de leeftijd van verstand.
Het kind werd verhoord. De speurders vroegen hem om met een pop na te doen wat hij in de kamer deed en daarvan werden beelden opgenomen. Zijn gedrag getuigt van een zekere gewelddadigheid en vereist een aangepaste in observatieneming, zeggen de speurders. Volgens de procureur weet de jongen dat hij iets "zeer slechts" heeft gedaan, maar beseft hij waarschijnlijk de ernst van zijn daden niet. Op juridisch vlak kunnen noch de bewoners noch het personeel verantwoordelijk worden gesteld, aldus de procureur.
:schok:Op juridisch vlak kunnen noch de bewoners noch het personeel verantwoordelijk worden gesteld, aldus de procureur

20-02-2005, 12:57

Citaat door pistados:
Logisch toch, niemand heeft wat misdaan..
Verwacht jij dat een driejarige een kind van een maand oud zo gaat mishandelen dat het sterft?
Dat verwacht niemand, er is ook geen sprake van nalatigheid of wat dan ook, het kind lag in bed, en de driejarige is de kamer binnen gegaan en heeft het meisje mishandeld.
Laat de logica effe spreken, en die zegt dat niemand voor zulk een absurd feit kan verantwoordelijk worden gesteld.
Dat zou inhouden dat men constant bij het bed van zijn kind zou moeten blijven als er andere kinderen in de buurt zijn.
Je hebt een feestje met aardig wat kinderen erbij, enkele daarvan blijven slapen..dar kan het ook gebeuren.
Maar....het is een zo uitzonderlijk iets dat inderdaad niemand verantwoordelijk kan worden gesteld..m.a.w, zoiets had iedereen kunnen overkomen, omdat je gewoon niet verwacht dat zo iets zou kunnen gebeuren!!
Het is ook een schrikreactie van mij. Ik voel nl de pijn van het verlies van een kind, is gewoon vreselijk.
Maar goed, dat er niemand voor verantwoordelijk gesteld kan worden, is idd in dit geval "logisch".
Alleen ik zou m'n koters niet gauw te lang uit het oog verliezen. Bovendien snap ik niet goed dat niemand de baby heeft horen huilen. De moeder geeft de baby in vertrouwen aan de vrouw om op te passen, en die laat het kind ergens alleen. Ik zou het kind geen moment uit het oog verliezen...
het is wel een verantwoordelijkheid die je draagt als oppasser.
En dat peuters overal komen en van alles kunnen doen, dat begrijp ik ook goed. Maar destemeer reden om die goed in de gaten te houden. Dit is ook vaak de reden waarom peutertjes verdrinken of ergens onder komen te zitten.
Onoplettendheid!!

Ik wil niemand iets verwijten, maar ik vind het gewoon te erg:frons:

20-02-2005, 13:19



Citaat door mismuis:
ik ken die waterval

die is in nieuw zeeland
toch?

20-02-2005, 18:57

Citaat door KohiNoor:
Beter dan bij andere jongetjes aan hun piemeltjes zitten zoals jij deed als kind zijnde
Liegen daar ben je een kei in Moordenares.

20-02-2005, 19:08

Citaat door KohiNoor:
Nee hoor, is gewoon de waarheid. Volgens mij val je ook nog op onbesneden Nederlandse kerels
Ik val op ze en kan ze krijgen, ik hoe maar te kijken enze knielen voor me.

Kohinoortje valt op Indiaanse mannen helaas je bent voor het laagste van het laagste gegaan zelfs een onbesneden man wil jou niet.

Hoeveel van de tsunami slachtoffers heb je al kunnen krijgen?

Pagina's : [1] 2 3 4