Bekijk volle/desktop versie : Abaya's in Marokko kopen?



24-01-2014, 23:59
Salaam alaikoem dames,

Ik ga binnenkort naar Marokko (Rabat) en vroeg me af of er daar ook abayas te koop zijn? Gewoon simpele zonder steentjes en zo. Of in welke andere stad zijn ze in ieder geval wel te koop? Hoor hier en daar dat je daar geen fatsoenlijke abaya's kan vinden Hoop dat jullie me kunnen helpen!

25-01-2014, 00:02


Volgens mij hebben ze geen simpele daar, ik heb ze daar niet gezien, wel met die steentjes enzo, die heb je daar genoeg.

25-01-2014, 00:03

Citaat door Ourjouane:
Volgens mij hebben ze geen simpele daar, ik heb ze daar niet gezien, wel met die steentjes enzo, die heb je daar genoeg.
Welke stad was dat
Hhhh dan ben ik geflasht, ga er halfjaar wonen had gehoopt daar te kunnen winkelen voor kleding

25-01-2014, 00:04
Je hebt ze wel je moet alleen goed zoeken plus. . Je kan in stof kopen en dan laten naaien..
die ik ook altijd.
Wat ga je naar toe in rabat

25-01-2014, 00:12


In casa, heb ze daar alleen met steentjes en versieringen gezien.
Citaat door Rabat2014:
Welke stad was dat
Hhhh dan ben ik geflasht, ga er halfjaar wonen had gehoopt daar te kunnen winkelen voor kleding

25-01-2014, 00:30
Al hoceima, Imzouren en Bni bouayach heb je ze!

25-01-2014, 00:37

Citaat door Miep.:
Je hebt ze wel je moet alleen goed zoeken plus. . Je kan in stof kopen en dan laten naaien..
die ik ook altijd.
Wat ga je naar toe in rabat

Hhhh voor stof zoeken heb ik helaas geen tijd meer, ga al over een paar dagen in sha Allah. Ik ga voor stage.

Citaat door Ourjouane:
In casa, heb ze daar alleen met steentjes en versieringen gezien.

Hmpf wel jammer =( toch bedankt meid!

Citaat door flippazitoenaa:
Al hoceima, Imzouren en Bni bouayach heb je ze!
Ook gewoon simpele? Ben wel van plan om weekje die richting op te gaan dus ben benieuwd, alleen wil ze gelijk kopen en niet wachten op mijn vakantieweek hhhh.

25-01-2014, 00:50
Je kunt daar stof kopen en laten maken kost je met zo veel als je 1 kopen in nl.. Misschien nog wel goedkoper. .Maar naar welke wijk ga je in Rabat??

25-01-2014, 00:52

Citaat door Miep.:
Je kunt daar stof kopen en laten maken kost je met zo veel als je 1 kopen in nl.. Misschien nog wel goedkoper. .Maar naar welke wijk ga je in Rabat??
Ik zoek die soepele (polyester) stof en niet die stugge standaard stof Ik heb gehoord dat ze die daar niet hebben? Naar hay Hassan..

25-01-2014, 01:00

Citaat door Rabat2014:
Ik zoek die soepele (polyester) stof en niet die stugge standaard stof Ik heb gehoord dat ze die daar niet hebben? Naar hay Hassan..
jawellllll die hebben ze een volop. . Ik zie vaker mensen die een heel beperkt beeld van Marokko hebben. MAROKKO heeft bijna als een Nog met dan ze in nl hebben enige wat een persoon nodig heeft is en goed gevulde portemonnee. Je kunt naar El mdina kdima .. of oudaya gaan voor stoffen.. je kunt ook een dagje salae doen met witte taxi ben je hooguit 8 dirham kwijt voor enkel dan moet je gaan naar soek el kalb gaan dat hen je onwijs veel stoffen in alle maten en kleuren. . Succes.

25-01-2014, 01:02

Citaat door Miep.:
jawellllll die hebben ze een volop. . Ik zie vaker mensen die een heel beperkt beeld van Marokko hebben. MAROKKO heeft bijna als een Nog met dan ze in nl hebben enige wat een persoon nodig heeft is en goed gevulde portemonnee. Je kunt naar El mdina kdima .. of oudaya gaan voor stoffen.. je kunt ook een dagje salae doen met witte taxi ben je hooguit 8 dirham kwijt voor enkel dan moet je gaan naar soek el kalb gaan dat hen je onwijs veel stoffen in alle maten en kleuren. . Succes.
Shoukran voor je reactie en tips! Hahaha ja klopt weet niet wat ik kan verwachten, ben voor het laatst 3 jaar geleden geweest en dat was enkel in de zomervakantie. Ik ga zeker overal rondkijken.

25-01-2014, 01:08
Als je alleen gaat pad wel goed op je zelf ga je niet te veilig voelen omdat je toevallig tussen je eigen volk zit. . Neem mensen niet te veel invertrouwen.. vertel ze geen persoonlijke dingen oud dat je in Marokko alleen zit. Neem nooit Veel b geld meer als je zo een dagje op stap bent..

sorry kon het niet laten Ik heb nog een langere lijst maart dan doe ik echt mhayak overbezorgd tegen een onbekende dus laat het hier even bij en ow ja succes en geniet er van

25-01-2014, 01:17



Citaat door Miep.:
Als je alleen gaat pad wel goed op je zelf ga je niet te veilig voelen omdat je toevallig tussen je eigen volk zit. . Neem mensen niet te veel invertrouwen.. vertel ze geen persoonlijke dingen oud dat je in Marokko alleen zit. Neem nooit Veel b geld meer als je zo een dagje op stap bent..

sorry kon het niet laten Ik heb nog een langere lijst maart dan doe ik echt mhayak overbezorgd tegen een onbekende dus laat het hier even bij en ow ja succes en geniet er van
Hhhh zo lief . Ik ga gelukkig niet alleen, maar met 2 andere meiden een appartementje huren. Wordt zeker oppassen idd.. ghair in sha Allah en dankjewel!

25-01-2014, 01:27

Citaat door Rabat2014:
Hhhh voor stof zoeken heb ik helaas geen tijd meer, ga al over een paar dagen in sha Allah. Ik ga voor stage.

Hmpf wel jammer =( toch bedankt meid!

Ook gewoon simpele? Ben wel van plan om weekje die richting op te gaan dus ben benieuwd, alleen wil ze gelijk kopen en niet wachten op mijn vakantieweek hhhh.
Ja simpel gewoon. Ik heb ze vaker gezien daar vooral in Kisiria in Imzouren.

25-01-2014, 02:45
Je kunt ze beter hier kopen. Daar verkopen ze bijna alleen maar die Khaliji abaya's en als je ze dan toch weet te vinden dan hebben ze alleen grote maten (een M is daar een XS) en de stof is ook vaak niet hetzelfde als de stof van de abaya's hier.