Bekijk volle/desktop versie : sallam alikom



24-01-2014, 23:30
asallam alikom, broeders en zusters.



ik heb een vraag, stel je bent bij je echtgenoot weg jullie hebben alle bij besloten te scheiden maar de scheiding duurt meestal lang, maar in die tijd leer je iemand kennen die jou hand wilt vragen die jongen weet dat ik gescheiden ben maar niet nog mee bezig ben, wat moet je dan doen?

asallam alikom, bedankt

24-01-2014, 23:38


Wa alaikoem asalaam
Maar de scheiding is toch uitgesproken ??

24-01-2014, 23:43
ja die is uitgesproken?

24-01-2014, 23:46
'Iddah duurt 3 menstruatiepozen, daarna ben je Islamitische gezien van elkaar gescheiden. Wet is bijzaak, hetgeen telt is de Islamitische wet. Ik zou hem hier wel van op de hoogte stellen (dat je nog bezig bent) om misverstanden te voorkomen.

24-01-2014, 23:47



Citaat door lievemeid20:
ja die is uitgesproken?
. De vrouw heeft ook een periode wacht tijd die ben jij toch voorbij? En die scheiding zuster jou ex man wil jou niet terug? En waarvoor wachten jullie op??

24-01-2014, 23:49
oke bedankt

24-01-2014, 23:50

Citaat door lievemeid20:
oke bedankt
Niet meteen dingen aannemen zonder bewijs, misschien heb ik het wel mis! Onderzoek het zelf ook in shaa Allah.

25-01-2014, 00:45
Je dient eigenlijk in je 'iddahperiode bij je man thuis te blijven, en hij is nog steeds je man en hij is nog steeds jouw Wali je mag alleen geen geslachtsgemeenschap. Tot na drie menstruatieperiodes. Dus ik begrijp überhaupt niet hoe je in die drie maanden een nieuwe man hebt leren kennen.

En Allah en zijn Boodschapper weten het best.

25-01-2014, 01:37

Citaat door Levennnnn:
Je dient eigenlijk in je 'iddahperiode bij je man thuis te blijven, en hij is nog steeds je man en hij is nog steeds jouw Wali je mag alleen geen geslachtsgemeenschap. Tot na drie menstruatieperiodes. Dus ik begrijp überhaupt niet hoe je in die drie maanden een nieuwe man hebt leren kennen.

En Allah en zijn Boodschapper weten het best.
akhie, zo gaat het tegenwoordig...

zelfs nog vóór de talaq is uitgesproken, zijn ze al her en der aan 't rondkijken naar een vervanger...

dan is de echtscheiding op zich maar een formaliteit.

25-01-2014, 09:11

Citaat door abu_aasia:
akhie, zo gaat het tegenwoordig...

zelfs nog vóór de talaq is uitgesproken, zijn ze al her en der aan 't rondkijken naar een vervanger...

dan is de echtscheiding op zich maar een formaliteit.
roddelaar en kwade vermoedens