Bekijk volle/desktop versie : Waarom klaagt men dat tie geen geld heeft terwijl dat een leugen is?!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

23-01-2014, 12:27
Ik kan me daar zo aan irriteren.

Ik heb veel mensen om me heen die maar altijd aan het klagen
zijn dat ze hun rekeningen niet kunnen betalen en dat ze blut zijn en ondertussen kopen ze stiekem dure spullen of zie ik hun geld elders gaan.
Ligt het aan mij en de mensen om mij heen of ervargen jullie dat ook zo??

Waarom niet gewoon eerlijk zijn? Ik pak hun geld heus niet van ofzo.

23-01-2014, 12:35


I am rich! Ach, soms sta je inderdaad versteld hoe goed mensen kunnen sparen maar dat zeggen ze niet!

23-01-2014, 12:44
ik ken se maar al te goed , helaas!!!!

die mensen sparen bijna heel hun inkomen en dan klagen dat se niets hebben , maar ondertussen wel grond en appartementen kopen in Marokko ......en als se op visite ergens gaan, altijd met lege handen aankomen, maar wel de eerste sijn die aan tafel sit om te eten!!

ik irriteer me er ook enorm aan!!

23-01-2014, 12:46
Is mij ook opgevallen. Hoe meer iemand zegt geen geld te hebben hoe rijker ze zijn. Ik ken ze ook. Heb zelfs iemand in mn schoonfam die bij mensen helemaal los gaat als hij pistache en vis voorgeschoteld krijgt. Hij zegt dat eerlijk dat ie t nooit koopt omdat het te duur is. En deze man heegt 4 huizen in marokko . We lachen altijd om hem als we m weer s pistache zien pellen alsof zn leven er van afhangt

23-01-2014, 12:47


Ja ken er genoeg. Wel onnodige dingen kopen maar voor de vaste lasten hebben ze geen geld meer en dan gaan ze vragen bij andere mensen.

23-01-2014, 12:51

Citaat door sara1987234:
Is mij ook opgevallen. Hoe meer iemand zegt geen geld te hebben hoe rijker ze zijn. Ik ken ze ook. Heb zelfs iemand in mn schoonfam die bij mensen helemaal los gaat als hij pistache en vis voorgeschoteld krijgt. Hij zegt dat eerlijk dat ie t nooit koopt omdat het te duur is. En deze man heegt 4 huizen in marokko . We lachen altijd om hem als we m weer s pistache zien pellen alsof zn leven er van afhangt


Denk dat dat echt gierigheid is gewoon

23-01-2014, 12:56
Ik heb mensen in mn omgeving die geld lenen en niet teruggeven. Echt zo vaak gebeurd. En het zijn mensen die geld lenen om luxe dingen te kopen. Van die mensen die alles met schulden kopen. Je weet dat ze diep in de schulden zitten ( helaas laat achter gekomen), ze weten je met een zielig praatje over te halen om een bedragje te geven voordat de deurwaarder komt. En vervolgens betrap je ze met een pakketje of een paar shoppingbags, dure telefoons of accessoires..Dus ik heb bedacht dat ik tegen dat soort mensen zeg, dat ik ook net mijn rekeningen kan betalen. Ik lieg niks, maar ik geef een soort van hint dat ik niet kan lenen. Sadaqua doen we wel alhamdoelillah en geven het aan mensen die het echt nodig hebben. En ik zeg niet tegen mensen dat ik verga van de honger. Maar ik laat niet zien dat ik geld heb of dat ik aan het sparen ben. Op de ene of andere manier trekt dat de verkeerde mensen aan, die weten dat je geen nee kunt zeggen om een bedragje te lenen als je dat hebt.


Ik ken ook mensen die huizen, auto's hebben, rijke kinderen en altijd zeggen dat ze niks hebben. De reden? Ze zijn bang voor l3ain

23-01-2014, 12:59

Citaat door gevoeligemann:
Gierig of slim?



ik vind dat gierig, een zakje pistache bij mensen gaan eten alsof je leven ervan afhangt
bezuinigen doe je niet op pistache en dan bij andere mensen als een koe gaan zitten eten.

Het enige wat we met ons meenemen na ons dood zijn onze daden en dus zeker geen huizen!

23-01-2014, 13:03

Citaat door gevoeligemann:
Slim, lekker freeway cola drinken, en kan je over paar jaar huizen kopen in marokko, klinkt gierig, maar dan heb je wel huizen ter beschikking van minimaal 40.000 euro's
Doe mij dan maar gewoon water, in plaats van drank die naar riool smaakt.

23-01-2014, 13:04

Citaat door MamaVanM:
Ik heb mensen in mn omgeving die geld lenen en niet teruggeven. Echt zo vaak gebeurd. En het zijn mensen die geld lenen om luxe dingen te kopen. Van die mensen die alles met schulden kopen. Je weet dat ze diep in de schulden zitten ( helaas laat achter gekomen), ze weten je met een zielig praatje over te halen om een bedragje te geven voordat de deurwaarder komt. En vervolgens betrap je ze met een pakketje of een paar shoppingbags, dure telefoons of accessoires..Dus ik heb bedacht dat ik tegen dat soort mensen zeg, dat ik ook net mijn rekeningen kan betalen. Ik lieg niks, maar ik geef een soort van hint dat ik niet kan lenen. Sadaqua doen we wel alhamdoelillah en geven het aan mensen die het echt nodig hebben. En ik zeg niet tegen mensen dat ik verga van de honger. Maar ik laat niet zien dat ik geld heb of dat ik aan het sparen ben. Op de ene of andere manier trekt dat de verkeerde mensen aan, die weten dat je geen nee kunt zeggen om een bedragje te lenen als je dat hebt.


Ik ken ook mensen die huizen, auto's hebben, rijke kinderen en altijd zeggen dat ze niks hebben. De reden? Ze zijn bang voor l3ain
Dat zeggen ze vaak om dezelfde reden als jou... Sommige mensen denken constant dat mensen die iets of wat hebben dat zomaar kwijt kunnen/willen om hun zogenaamde deurwaarder te financieren.. :/

23-01-2014, 13:06
Ik praat gewoon nooit over geld of over hoeveel ik wel of niet uitgeef.

23-01-2014, 13:06
Als je al je geld in huizen stopt, wil dat niet zeggen dat je genoeg geld hebt om hier en daar te strooien. Je hebt ook mensen met een gat in hu hand, ze kunnen niet eens sparen voor een fiets, laa tstaan voor een huis. Die mensen hebben een moeilijk leven gehad en hebben gespaard en geld gestopt in die huizen, zodat hun kinderen niks tekort komen later.... en niet omdat ze die huizen mee gaan nemen in hun graf. Ze willen msaken niet dat hun kinderen gaan lijden.

23-01-2014, 13:09



Citaat door Marokkaantje001:
Dat zeggen ze vaak om dezelfde reden als jou... Sommige mensen denken constant dat mensen die iets of wat hebben dat zomaar kwijt kunnen/willen om hun zogenaamde deurwaarder te financieren.. :/
EN ik vind trouwens ook niet erg om een vriend of kennis te helpen uit zn nood. Maar sommige mensen denken letterlijk. Liever een schuld bij een bekende, dan bij de deurwaarder, die straks mn spullen wegneemt. Die bekende zal wel laaaang kunnen wachten en wie weet misschien met een zielig verhaaltje vergeven en vergetn....
Mensen die sparen moeten zichzelf ook onder controle houden. Ze strooien niet met geld aan onzindingen. Dus de mensen met schulden moeten eigenlijk niet geholpen worden. Ze moeten een tijdje moeilijk leven en lijden of die schulden te betalen ( verantwoordelijkheid nemen). Pas een cent uitgeven als die van jou is. Ik ken mensen die schulden hebben en elk jaar het interieur van het huis veranderen. Om mee te doen met vriendinnen.... ken je die ziekte van mensen die willen laten zien dat ze rijk zijn. Terwijl ze vol met schulden zitten.
En als ze wat geld krijgen aan het einde van de maand, kopen ze liever iets leuks voor zichzelf, dan dat ze dat bedrag teruggeven... want die bekende die kan wel wachten....


Mensen zijn niet bang en weten niet hoe erg het is als je komt te overlijden met schuld... geen rust in je graf.

23-01-2014, 13:16
Ik begreep dit vroeger ook nooit.
Maar begrijp het nu wel volkomen!!

Ik had amper een prive leven en vertelde iedereen gewoon hoe het bij ons zat.
Mijn man werkte en ik werkte, dus we hadden genoeg over. Ik heb een gat in me hand en wij spaarde helemaal niks.
Geen cent. Wij gingen op vakanties, shoppen deden we elke maand en we kochten af en toe leuke cadaeu's voor de kids in de famillie.
Wij zijn echt hele slechte spaarders. Achteraf enorm spijt want had al een huis in marokko kunnen hebben bij wijze van.

Maarja...wat gebeurde er. ( dit zeg ik niet omdat het mijn schoonfamilie is....maar zelfs mijn man geeft het toe)
Mijn schoonfamilie houd echt van geld, ze doen geen haram dingen ofso maar zijn heel zuinig. Ze hebben zelfs op feestjes freeway cola etc. Geen probleem mee zou je zeggen.

Maar ze letten teveel op ons dat we geld uitgaven aan onzin...volgens hun...dus besloten ze dat we het beter aan hun konden uitgeven dan aan onzin dingen als vakanties.
Elke keer geld vragen voor famillie in marokko.
Als we boodschappen met zijn ouders deden...betaalden we hun volledige boodschappen terwijl zij nog ongetrouwde kinderen thuis heeft wonen. En dit elke week....het werd een gewoonte.
Geld lenen aan mensen en daarna kregen we dat nooit terug. We vroegen er ook niet om want het ging niet om honderden euro's.

Wij zelf kwamen aan het eind van de maand soms zelf niet rond...omdat we zoveel uitgaven.
Er was geen systeem niks....dus dan gebeurde dat ook snel.

iedereen praatte dat we genoeg geld hadden etc....LET OP!! ..DIT TERWIJL WIJ MINDER DAN GEMIDDELD VERDIENDEN EN DAT WISTEN ZE..
Ik gaf bij familiefeestjes altijd €50....maar als het dan andersom was dan kreeg ik babykleertjes van de zeeman.
Niet dat ik het erg vind...maar ik weet dat ze het bij iemand anders nooit hadden gedaan. Ze zouden zich schamen om niks te geven en zouden het uit schaamte geven. Bij ons dachten ze altijd: HUN BOEIT HET TOCH NIET!

Mijn ouders hebben vanaf dag 1 al gezegd...ga zuinig met je geld op en doe niet zo makkelijk want mensen gaan misbruik maken.
Maar ik was jong en vond het onzin.

Op een gegeven moment ben ik gestopt met werken want we kregen een kind.
Toen had ik geen inkomen niks. en hadden we alleen de inkomen van mijn man.
Met de inkomen van mijn man, kunnen we niet eens een auto hebben omdat hij minder dan modaal verdiend.
Maar mensen blijven zo misbruik van je maken en gaan heel makkelijk met je geld om.
Als je buiten met ze gaat eten...nemen ze amper geld mee omdat ze weer denken dat je betaald.
Ga je naar een andere stad dan draai jij op voor de tank want het is jou auto. Niemand die ook maar zegt....hier de helft.
Terwijl ik dat wel ALTIJD bij mensen deed.

Nu ben ik precies zoals hun.... sowieso omdat het financieel gezien niet anders kan.
Maar als ik weer terug ga werken over een paar jaar in shaa allah.
Zal ik doen alsof ik heel arm ben.

Mijn eigen familie zal ik nog steeds dure cadeaus voor kopen en mijn moeder af en toe geld geven...maar mijn schoonfamillie zal nooit nog wat zien.

Zijn broer hoefde nooit te betalen aan dingen in marokko want hij was een meskien omdat hun nooit wat hadden.
Ze hebben nu wel een leuke huisje in marokko.
Ik gun het hun van harte want zij wisten hoe ze het moesten aanpakken.

Als je laat zien dat je arm bent...dan laten ze je met rust en kan je lekker je ding doen.
Heb je geld dan zullen ze boos worden dat je een auto koopt van €7000...maar ze eisen wel geld voor hun dingen!
En je zal nooit rustig kunnen sparen.

Moehiem, ik heb mijn lesje geleerd!! en begrijp zulke mensen volkomen!!

23-01-2014, 13:18
Ik hou mn mond over geld. Haat gesprekken over geld.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6