Bekijk volle/desktop versie : wanneer bidden na bevalling?



22-01-2014, 15:48
IK ben nu al 5weken geleden bevallen. En mijn bloeding is gestopt alleen heb ik heel soms een druppel ofzo dat niet felrood is. Nu wil ik graag weten wanneer ik mag bidden?

22-01-2014, 16:14


Ten eerste gefeliciteerd meid.
Wat ik zelf weet en gelezen heb is dat je 40 dagen na bevalling kan beginnen met bidden omdat meestal dan de bloeding stopt. Maar als je eerder geen bloedingen meer hebt kan je ook beginnen met bidden. Wa alaho a3lem

22-01-2014, 16:20
ok dankjewel voor je reactie. Maar die druppels die nog komen zijn ook zeker bloedingen. Ik ga afwachten en zien. Alvast bedankt!

22-01-2014, 16:31
Volgens mij na 40 dagen, en dan zou het niet uitmaken of je nog bloeden of niet. ALLAH oe a3lem

22-01-2014, 17:55


Assalaamu 'aleykum zusters

Het antwoord:

The fourth question of Fatwa no. 15925
Q 4: When does a woman become pure from the postpartum bleeding?

A: Purity from postpartum bleeding before the completion of forty days occurs when the woman sees the sign of purity from postpartum bleeding, which is signaled by white discharge or complete cessation of bleeding, or the completion of the postpartum period which is forty days even if the bleeding has not stopped.
May Allah grant us success. May peace and blessings be upon our Prophet Muhammad, his family, and Companions.

The Permanent Committee for Scholarly Research and Ifta'
Member Member Member Chairman
Bakr Abu Zayd Salih Al-Fawzan `Abdul-`Aziz Al Al-Shaykh `Abdul-`Aziz ibn `Abdullah ibn Baz

Bron: alifta.net

Even in het Nederlands samengevat (overigens een zeer handige site met de optie voor verschillende talen).
De vrouw wordt als rein beschouwd wanneer:
- ze witte uitscheiding heeft of het bloeden volledig gestopt is
- de postnatale periode (dus 40 dagen) overschreden is; m.a.w. als ze nog steeds bloed na 40 dagen wordt ze toch als reinzijnde beschouwd.

Wallahu a'lam

22-01-2014, 18:18
dus ook al zou er paar druppels zijn na 40dagen moet ik toch bidden

22-01-2014, 21:22
drupel is niet veel dan gewoon elke gebed woedoe doen,

22-01-2014, 21:56
In de fatwa staat VOLLEDIG gestopt. Het bloed moet helemaal gestopt zijn of je krijgt een witte uitscheiding.

23-01-2014, 00:11

Citaat door S.Sarah:
In de fatwa staat VOLLEDIG gestopt. Het bloed moet helemaal gestopt zijn of je krijgt een witte uitscheiding.
niet iedereen begrijpt engels

23-01-2014, 09:49

Citaat door chebakia2008:
niet iedereen begrijpt engels
Ik heb het ook kort samengevat in het Nederlands. Het staat nu in het vetgedrukt.

23-01-2014, 14:22

Citaat door S.Sarah:
Ik heb het ook kort samengevat in het Nederlands. Het staat nu in het vetgedrukt.
thnx