Bekijk volle/desktop versie : Egyptische seculieren willen Assad militair steunen



Pagina's : [1] 2 3 4 5

21-01-2014, 16:35


Egypt’s Arab Democratic Nasserist Party and other nationalist movements have announced their readiness to join the Syrian army in the fight against foreign-backed militants there.

Sources in Egypt say the nationalist movements have realized that what is happening in Syria is a Western plot and the West is using extremist groups against the Arab country.

They say thousands of Egyptians from different political groups and the Egyptian National Guard are ready to foil this plot and join the Syrian army to help President Bashar al-Assad.

Nasserism is an Arab nationalist political ideology based on the thinking of late Egyptian leader Gamal Abdel Nasser.

A recent British defense study published by IHS Jane's showed that about 100,000 militants, fragmented into 1,000 groups, are fighting in Syria against the government and people.

The extracts of the study by defense consultancy IHS Jane's were published on September 16, 2013, revealing that some 10,000 militants were fighting for groups affiliated with al-Qaeda and the rest fighting for different militant groups.

The analysis also said that a large number of extremists from foreign countries are also active in Syria.

Syria has been gripped by a deadly conflict since 2011. According to the reports, the Western powers and their regional allies -- especially Qatar, Saudi Arabia and Turkey -- are supporting the militants operating inside Syria.

According to the United Nations, more than 100,000 people have been killed and a total of 7.8 million of others displaced due to the violence.

http://www.presstv.ir/detail/2014/01/15/345660/egyptians-to-fight-syrian-militants/

21-01-2014, 16:50


Goed nieuws
Waar kan ik me aanmelden?

21-01-2014, 17:00
Dus nu heb je naast jihadisten ook seculisten? Arabieren zijn de weg kwijt...

28-01-2014, 15:09

Citaat door snorlax:
Goed nieuws
Waar kan ik me aanmelden?
Ga je schamen man.

28-01-2014, 15:26



Citaat door Haagse_moker:
Dus nu heb je naast jihadisten ook seculisten? Arabieren zijn de weg kwijt...
Dit was al gaande voordat Morsi ten val is gebracht. In september vorig jaar heeft Morsi de jihad uitgesproken tegen Assad. http://www.policymic.com/articles/49131/bashar-al-assad-mohamed-morsi-calls-for-jihad-against-syria-should-we-care

Toen Morsi ten val werd gebracht reageerde Assad erg blij.
http://www.nytimes.com/2013/07/05/world/middleeast/morsis-fall-in-egypt-lauded-by-syrias-assad.html

28-01-2014, 17:18

Citaat door Biotech:
Dit was al gaande voordat Morsi ten val is gebracht. In september vorig jaar heeft Morsi de jihad uitgesproken tegen Assad. http://www.policymic.com/articles/49131/bashar-al-assad-mohamed-morsi-calls-for-jihad-against-syria-should-we-care

Toen Morsi ten val werd gebracht reageerde Assad erg blij.
http://www.nytimes.com/2013/07/05/world/middleeast/morsis-fall-in-egypt-lauded-by-syrias-assad.html

Citaat:
Morsi Warns Assad - 'Your Time Won't Be Long'
Grappige actie, morsi zei vorig jaar dus dat Assad zijn tijd op is. Blijkt dat hij eerder weg is dan Assad. Dit is bizar.

28-01-2014, 17:27

Citaat door Haagse_moker:
Grappige actie, morsi zei vorig jaar dus dat Assad zijn tijd op is. Blijkt dat hij eerder weg is dan Assad. Dit is bizar.


Zo heeft Allah het gewild.

28-01-2014, 17:32
Wat verwacht je van Egyptenaren? Het zijn vaak verraders. Kijk maar naar Gaza, nu gaan die rattenvolk ook Assad helpen.

28-01-2014, 17:40
Iraanse propaganda van presstv moet je niet al te serieus nemen ..

28-01-2014, 17:44

Citaat door Haagse_moker:
Dus nu heb je naast jihadisten ook seculisten? Arabieren zijn de weg kwijt...
Ze waren altijd al de weg kwijt, daarom hebben ze Amerikanen/Engelsen en Fransen nodig om hun de weg te wijzen.

28-01-2014, 17:48

Citaat door pseu:
Iraanse propaganda van presstv moet je niet al te serieus nemen ..
Had bron niet gezien. Maar die Iraanse pers en media gebruiken teveel heroïne, vorige keer hadden ze koning van Saudi Arabië dood geschreven.... gestorven in Marokko....

Maar als Egypte Assad gaat steunen krijgt Egypte problemen met Arabische-olie landen als ook met interne fundamentalisten.
Als je er eens op vakantie bent geweest dan zie je in toeristen regio dat in elke straat er een straat verkoper naast zijn handel ook religie staat te verkopen. De salafisten hebben zich tot nu toe niet geroerd in Egypte, het zijn de gematigde "moslims broeders" die tot nu toe bezig zijn geweest. Maar die salafisten zijn tot veel meer toe in staat en zijn veel beter georganiseerd anders hadden ze tot op heden zich niet kunnen inhouden.

28-01-2014, 19:10

Citaat door Nepotisme:
Had bron niet gezien. Maar die Iraanse pers en media gebruiken teveel heroïne, vorige keer hadden ze koning van Saudi Arabië dood geschreven.... gestorven in Marokko....

Maar als Egypte Assad gaat steunen krijgt Egypte problemen met Arabische-olie landen als ook met interne fundamentalisten.
Als je er eens op vakantie bent geweest dan zie je in toeristen regio dat in elke straat er een straat verkoper naast zijn handel ook religie staat te verkopen. De salafisten hebben zich tot nu toe niet geroerd in Egypte, het zijn de gematigde "moslims broeders" die tot nu toe bezig zijn geweest. Maar die salafisten zijn tot veel meer toe in staat en zijn veel beter georganiseerd anders hadden ze tot op heden zich niet kunnen inhouden.
He, jammer nou. Of zie je de koning van Saudi Arabia niet liever morsdood?

28-01-2014, 19:19


"Sources in Egypt say the nationalist movements have realized that what is happening in Syria is a Western plot and the West is using extremist groups against the Arab country."



volgens mij zijn er heel veel jihadisten van alle soorten en maten uit het buitenland die in Syrie o.a. elkaar de hersens inslaan.

28-01-2014, 19:23
assad 1000 maal beter dan die debiele jihad figuren die van dat land een soort afganistan willen maken.

28-01-2014, 19:26

Citaat door ThisChick:
He, jammer nou. Of zie je de koning van Saudi Arabia niet liever morsdood?
Ik ken die gozer niet, gezien zijn huisje in Casa Blanca is het dubieus.... aan de ene kant plek is investering technisch gezien geniaal gekozen.
Alleen als je toch geld hebt, heb je kennelijk geen smaak of werkende neus, want Casa Blanca is smerig om langer dan een paar dagen in te verblijven. Ik ken gevallen van mensen die in de auto steeds meer allergie gingen ontwikkelingen naar mate we meer van Rabat richting Casa reden.

Over zijn Wahabisme politiek heb ik geen mening, niet zozeer dat ik geen mening wens te hebben, maar simpel om het feit dat ik te weinig weet om er een mening over te vormen.

Het enige wat ik wel weet is dat Wahabisme de enige tegenpool is van Shiësme en daarmee ze elkaar in balans houden.

Pagina's : [1] 2 3 4 5