Bekijk volle/desktop versie : Scheiden (tallak) Boulboul



19-01-2014, 14:59
Sallam,
Als neef zit ik met een familie kwestie over scheiden en misschien zijn hier mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt of een mogelijke oorzaak kunnen aanwijzen.
Vreemd genoeg is het zo dat iedereen die met een vrouw trouwt uit een bepaalde familie (Boulboul), altijd eindigt in een scheiding.
Het is de vijfde keer voorgekomen dat een vrouw uit de betreffende familie uitdraait op een scheiding.
Wat ik graag zou willen weten is hoe het komt dat alle vrouwen uit deze familie al heel snel scheiden.
Het is toch opmerkelijk. Het moet toch ergens vandaan komen.
Ik ben heel nieuwsgierig hoe zo iets kan. Vrouwen zijn tegenwoordig onafhankelijker dan vroeger en de drempel voor een scheiding is nu veel lager dan vroeger. Maar alle dames uit een zelfde familie die allemaal scheiden is wel heel erg opmerkelijk. Zou het echt in de familie zitten of is er sprake van "vodoo"-achtige praktijken wat in Marokkaanse families veel voorkomt? Ik ben erg benieuwd of iemand een suggestie heeft hoe zo iets kan.

19-01-2014, 22:36


Wat is Boulboul?
Ieder zijn lot.

21-01-2014, 00:56
Het hoeft niet altijd aan voodoo te zitten of aan de familie.
Ga als moslim uit van het goede en niet van het slechte, want achter elke gebeurtenis die Allah soubhanahu wa ta3ala je schenkt zit een reden, en Allah soubhanahu wa ta3ala heeft altijd het beste met zijn dienaren voor.

26-01-2014, 23:19
Dat ben ik helemaal met jou eens. Maar ik stond er toevallig bij stil, omdat het allemaal nichten zijn van elkaar. En het is ook toevallig dat zij allemaal degene zijn die ervoor kiezen niet meer bij hun man te zijn. Het zal wel niks bijzonders zijn, toch bedankt!

26-01-2014, 23:26


Dat ben ik helemaal met jou eens. Maar ik stond er toevallig bij stil, omdat het allemaal nichten zijn van elkaar. En het is ook toevallig dat zij allemaal degene zijn die ervoor kiezen niet meer bij hun man te zijn. Het zal wel niks bijzonders zijn, toch bedankt!

27-01-2014, 22:40
Pardon, waarom zo onbeschoft. Ken ik jou