Bekijk volle/desktop versie : morgen op bezoek en wil graag wat lekkers mee nemen



17-01-2014, 17:21
hey dames. Wie heeft er een lekker recept of idee. ga morgen op bezoek en mijn schoonzus neemt ook altijd lekkere dingen voor mij mee. en wil haar nu ook graag een keer verassen met iets waar zeker om het recept zal worden gevraagd... Wie o wie wil mij helpen en heeft een tip

ps wil niet een standaard cake mee nemen..

17-01-2014, 22:53


Ik maak kaasuienbroodjes met bladerdeeg en als ze vers zijn dan lik je je vingers erbij schoon. iedereen vraagt me het recept en het is simpel

wat je nodig hebt
roomboter bladerdeeg van koopmans
rode uien
plakjes kaas
fettakaas
vers gemalen peper en zout

van 1 pak bladerdeeg heb je al een behoorlijk vol bord. het moet als volgt.

verwarm de oven op 200 graden, 2 plakjes bladerdeeg aan elkaar vastmaken met een vork, dan heb je in plaats van een vierkant een rechthoek.
leg een plakje kaas erop. wat gesneden ui, peper en zou en dan fettakaas eroverheen kruimelen.
rol het op en snij het in vier stukjes, leg ze plat op een bakplaat en ze kunnen ze in de oven tot ze goudbruin zijn geworden.
eventueel kan je er wat geraspte pamezaansekaas erover heen doen voordat ze de oven in gaan. maar ik doe dat zelden omdat ze zo al heerlijk zijn.

Laat ze wel een beetje afkoelen voordat je ze uit de bakplaat halt, als ze vers zijn dan zijn ze nog gevoelig en kunnen ze uit elkaar vallen.

Ik zal zeggen probeer het, ze zijn makkelijk en heerlijk en ik beloof je en garandeer je dat je ze vaker gaat maken.

20-01-2014, 14:42
lekker makkelijk!

21-01-2014, 13:02
Slm lijken me lkr helemaal platdrukken zoals msemen?

21-01-2014, 15:13



Citaat door samira02:
Slm lijken me lkr helemaal platdrukken zoals msemen?
Je kan het plat drukken. ik doe dat nooit, ik laat ze gewoon zo

23-01-2014, 13:09
Moet je een hele plakje kaas gebruiken?

23-01-2014, 13:14
Jup, een heel plakje op 2 plakjes bladerdeeg. leg hem in het midden en dan de rest eroverheen.

26-01-2014, 17:41
Dank je wel

26-01-2014, 18:48

Citaat door N_Voorschoten:
Ik maak kaasuienbroodjes met bladerdeeg en als ze vers zijn dan lik je je vingers erbij schoon. iedereen vraagt me het recept en het is simpel

wat je nodig hebt
roomboter bladerdeeg van koopmans
rode uien
plakjes kaas
fettakaas
vers gemalen peper en zout

van 1 pak bladerdeeg heb je al een behoorlijk vol bord. het moet als volgt.

verwarm de oven op 200 graden, 2 plakjes bladerdeeg aan elkaar vastmaken met een vork, dan heb je in plaats van een vierkant een rechthoek.
leg een plakje kaas erop. wat gesneden ui, peper en zou en dan fettakaas eroverheen kruimelen.
rol het op en snij het in vier stukjes, leg ze plat op een bakplaat en ze kunnen ze in de oven tot ze goudbruin zijn geworden.
eventueel kan je er wat geraspte pamezaansekaas erover heen doen voordat ze de oven in gaan. maar ik doe dat zelden omdat ze zo al heerlijk zijn.

Laat ze wel een beetje afkoelen voordat je ze uit de bakplaat halt, als ze vers zijn dan zijn ze nog gevoelig en kunnen ze uit elkaar vallen.

Ik zal zeggen probeer het, ze zijn makkelijk en heerlijk en ik beloof je en garandeer je dat je ze vaker gaat maken.
bedankt meid voor je recept!! wil het morgen maken maken, wil je specifieker hoe je het deeg oprollen moet en snijden, alvast
bedankt!!!

26-01-2014, 19:52

Citaat door marwaninou:
bedankt meid voor je recept!! wil het morgen maken maken, wil je specifieker hoe je het deeg oprollen moet en snijden, alvast
bedankt!!!
Graag gedaan,

Je neemt 2 plakken en legt ze in de lengte naast elkaar. en je hebt een rechthoek. je kan ze met een vork aan elkaar plakken. je legt alles er op en je rolt het op als een rolcake. de deeg moet niet te ontdooid zijn anders is die een beetje onhandelbaar. als het op gerolt is dan snij ik het door de helft, deze 2 helften snij ik beiden weer door de helft en zo krijg je 4 gelijke stukken. en klaar. makkelijker kan ik het niet uitleggen. hopelijk heb je hier wat aan.

26-01-2014, 21:41

Citaat door N_Voorschoten:
Graag gedaan,

Je neemt 2 plakken en legt ze in de lengte naast elkaar. en je hebt een rechthoek. je kan ze met een vork aan elkaar plakken. je legt alles er op en je rolt het op als een rolcake. de deeg moet niet te ontdooid zijn anders is die een beetje onhandelbaar. als het op gerolt is dan snij ik het door de helft, deze 2 helften snij ik beiden weer door de helft en zo krijg je 4 gelijke stukken. en klaar. makkelijker kan ik het niet uitleggen. hopelijk heb je hier wat aan.
ow ok zo ik begrijp het nu... ik ga ze morgen maken, bedankt je bent
een schat!!

27-01-2014, 09:05

Citaat door marwaninou:
ow ok zo ik begrijp het nu... ik ga ze morgen maken, bedankt je bent
een schat!!
Graag gedaan, laat maar weten of ze gelukt zijn

Bedankt voor je groene punt