Bekijk volle/desktop versie : Assalaat verrichten met een niet-mahram



Pagina's : [1] 2 3 4

17-01-2014, 16:19
Wat is hierover de regelgeving?

Ik kan geen fatwa of hadith vinden hierover.

17-01-2014, 16:27


Niet Mahram is een vreemde voor jou. Dus eigenlijk vanzelfsprekend al. Maar met bewijs is beter.

Allaahu Taa'ala 'Allam

17-01-2014, 16:30

Citaat door rotterdamabdars:
Niet Mahram is een vreemde voor jou. Dus eigenlijk vanzelfsprekend al. Maar met bewijs is beter.

Allaahu Taa'ala 'Allam
Niks is vanzelfsprekend in de islaam Dat is 1 ding wat ik heb geleerd

17-01-2014, 16:35

Citaat door BoubkerC:
Niks is vanzelfsprekend in de islaam Dat is 1 ding wat ik heb geleerd
Is het voor jou toegestaan om met een vreemde vrouw te zijn?

17-01-2014, 17:15



Citaat door radia0101:
ik begrijp eigenlijk de nut niet in van die vraag!!
ten eerste in de islam is het verboden om alleen te zijn met een persoon die je mahram niet is, ten tweede hoe ga je samen bidden met die persoon die geen mahram is, en ten derde, sjeitan is overal de derde persoon bij onderonsje tussen een niet mahrams..
Daarom zei ik ook is vanzelfsprekend, maar bewijs is altijd beter.

17-01-2014, 17:22
Salaamoe Aleekoem Warahmatoelaahi Wa Barakatoe..

Misschien is de vraag in sommige wel een goed punt om te weten hoe we Islamitisch gezien moeten handelen.
Denk Bijvoorbeeld aan: Openbare ruimte zoals: Ziekenhuis, Vliegveld ect waar een Gebedsruimte is of een stilleruimte.

17-01-2014, 17:23
hahahah blijkbaar zijn er hier mufti's aanwezig op m.nl

17-01-2014, 17:35
Ja, klopt een niet Mahram is een vreemde voor je, en niet toegestaan om met hem samen te zijn.

Maar je weet maar nooit de situatie van de broeder weet je. Dus daarom met bewijs is beter waar hij naar vraagt.

17-01-2014, 21:06

Citaat door Performan:
Salaamoe Aleekoem Warahmatoelaahi Wa Barakatoe..

Misschien is de vraag in sommige wel een goed punt om te weten hoe we Islamitisch gezien moeten handelen.
Denk Bijvoorbeeld aan: Openbare ruimte zoals: Ziekenhuis, Vliegveld ect waar een Gebedsruimte is of een stilleruimte.
Openbare ruimte op school, maar ja je hebt mensen die hadith erbij gaan vallen die hier niet van toepassing zijn

17-01-2014, 21:14

Citaat door BoubkerC:
Openbare ruimte op school, maar ja je hebt mensen die hadith erbij gaan vallen die hier niet van toepassing zijn
lees je vraag? je moet maar duidelijk zijn met de vraagstelling?

17-01-2014, 21:17
Situatieschets.

TS heeft een getrouwde broer en die is bij hem met zijn vrouw op bezoek. Ze verrichten allemaal samen het gebed, TS verricht dan het gebed met een niet-mahram.


Als dit het geval is, wat is daar dan mis mee als zij achter hen staat?

17-01-2014, 21:18

Citaat door Guercifia88:
Situatieschets.

TS heeft een getrouwde broer en die is bij hem met zijn vrouw op bezoek. Ze verrichten allemaal samen het gebed, TS verricht dan het gebed met een niet-mahram.


Als dit het geval is, wat is daar dan mis mee als zij achter hen staat?
niets! maar de vraag was gewoon, assalaat verrichten met een niet mahram?

maar het is wel anders, als het natuurlijk in een groep is, op school of waar dan ook..

17-01-2014, 21:19


Deze broeder krijgt alleen maar een afkeer van jullie,,,, hij stelt een vraag en jullie trappen hem in de grond,,,,,dawah is Een moeilijke zaak,,,, je kan misschien wel kennis hebben maar als je een persoon weg jaagt dan heb je niets bereikt

17-01-2014, 21:20
hier zie jij dus het gevaar van zelfbenoemde fatwa-masters........

17-01-2014, 21:22

Citaat door TANGER1977:
Deze broeder krijgt alleen maar een afkeer van jullie,,,, hij stelt een vraag en jullie trappen hem in de grond,,,,,dawah is Een moeilijke zaak,,,, je kan misschien wel kennis hebben maar als je een persoon weg jaagt dan heb je niets bereikt
hij kan voor zich zelf spreken!

Pagina's : [1] 2 3 4