Bekijk volle/desktop versie : Ik ging eens naar de



17-01-2014, 15:39
Ik ging eens naar de begraafplaats en bad daar twee raka'at bij een graf en viel in daarna in slaap. De dode van het graf zei:
Jij bad twee raka'at, maar het was kort en licht". Ik zei: ja".
Hij zei: Jij verricht daden maar je kent er de waarde niet van, wij kennen er de waarde van maar kunnen de daden niet verrichten. Als wij twee raka'at zoals jij gedaan hebt, konden bidden, zou dat beter voor ons zijn dan de hele wereld'.
Toen vroeg ik: Wie zijn de doden op de begraafplaats? Hij zei: Het zijn allemaal moslims en ze zijn goed'.
Toen vroeg ik: Wie is de beste? Hij wees naar een graf. Ik zei in mijn hart: "O Allah, toon mij de dode, zodat ik met hem kan praten'.
Opeens ging het graf open en kwam er een jongeman uit (dat is niet moeilijk met Allah's kracht). Ik vroeg: wat heb je gedaan, je bent zo jong. het ziet er niet uit alsof je veel hadj, oemrah, djihaad of andere daden heb verricht? Hij zei: Ik had enorm veel problemen en ik was geduldig, dat heeft mij deze status verleend". (Al-Baihaqie)




En wanneer de bewoners van het Paradijs het Paradijs binnenkomen, zullen de engelen naar hen toekomen en zeggen: "Vrede zij met jullie, omwille van het geduld dat jullie voorheen beoefenden!" (Arra'd 24)

17-01-2014, 16:19


Insha allah bi idnhi Allah

17-01-2014, 18:02

Citaat door Zafeerah:
Ik ging eens naar de begraafplaats en bad daar twee raka'at bij een graf en viel in daarna in slaap. De dode van het graf zei:
Jij bad twee raka'at, maar het was kort en licht". Ik zei: ja".
Hij zei: Jij verricht daden maar je kent er de waarde niet van, wij kennen er de waarde van maar kunnen de daden niet verrichten. Als wij twee raka'at zoals jij gedaan hebt, konden bidden, zou dat beter voor ons zijn dan de hele wereld'.
Toen vroeg ik: Wie zijn de doden op de begraafplaats? Hij zei: Het zijn allemaal moslims en ze zijn goed'.
Toen vroeg ik: Wie is de beste? Hij wees naar een graf. Ik zei in mijn hart: "O Allah, toon mij de dode, zodat ik met hem kan praten'.
Opeens ging het graf open en kwam er een jongeman uit (dat is niet moeilijk met Allah's kracht). Ik vroeg: wat heb je gedaan, je bent zo jong. het ziet er niet uit alsof je veel hadj, oemrah, djihaad of andere daden heb verricht? Hij zei: Ik had enorm veel problemen en ik was geduldig, dat heeft mij deze status verleend". (Al-Baihaqie)




En wanneer de bewoners van het Paradijs het Paradijs binnenkomen, zullen de engelen naar hen toekomen en zeggen: "Vrede zij met jullie, omwille van het geduld dat jullie voorheen beoefenden!" (Arra'd 24)
Door wie is deze hadith overgeleverd?

17-01-2014, 19:07
Dit had ik net nodig! Maar is het een hadieth of een eye-opener?

17-01-2014, 22:30



Citaat door nourman:
Dit had ik net nodig! Maar is het een hadieth of een eye-opener?
Zo zie je maar weer nouman.
De bovenstaande tekst is een hadith en de laatste is een aya uit de qor'aan.

17-01-2014, 22:44

Citaat door Zafeerah:
Ik ging eens naar de begraafplaats en bad daar twee raka'at bij een graf en viel in daarna in slaap. De dode van het graf zei:
Jij bad twee raka'at, maar het was kort en licht". Ik zei: ja".
Hij zei: Jij verricht daden maar je kent er de waarde niet van, wij kennen er de waarde van maar kunnen de daden niet verrichten. Als wij twee raka'at zoals jij gedaan hebt, konden bidden, zou dat beter voor ons zijn dan de hele wereld'.
Toen vroeg ik: Wie zijn de doden op de begraafplaats? Hij zei: Het zijn allemaal moslims en ze zijn goed'.
Toen vroeg ik: Wie is de beste? Hij wees naar een graf. Ik zei in mijn hart: "O Allah, toon mij de dode, zodat ik met hem kan praten'.
Opeens ging het graf open en kwam er een jongeman uit (dat is niet moeilijk met Allah's kracht). Ik vroeg: wat heb je gedaan, je bent zo jong. het ziet er niet uit alsof je veel hadj, oemrah, djihaad of andere daden heb verricht? Hij zei: Ik had enorm veel problemen en ik was geduldig, dat heeft mij deze status verleend". (Al-Baihaqie)




En wanneer de bewoners van het Paradijs het Paradijs binnenkomen, zullen de engelen naar hen toekomen en zeggen: "Vrede zij met jullie, omwille van het geduld dat jullie voorheen beoefenden!" (Arra'd 24)
Deze kende ik niet. Erg mooi, Djazallahoe gairan

17-01-2014, 22:55

Citaat door bones:
Deze kende ik niet. Erg mooi, Djazallahoe gairan
Dank je wel, wa iyaak.

17-01-2014, 22:59

Citaat door Apostrophe:
Door wie is deze hadith overgeleverd?
..............

17-01-2014, 23:02
Ik moet er wel erbij vermelden dat het een zwak hadith is.
De reden dat ik het geplaatst heb, is dat ik het een mooi, leerzame beschrijving vind voor ons allen.
Het wil natuurlijk niet zeggen zodra een hadith zwak is, je als individu er geen lering uit kan trekken, ieder heeft zijn eigen interpretatie over de boodschap wat er in staat vermeld. Overigens de onderstaande tekst is een aya uit de qor'aan.