Bekijk volle/desktop versie : Vind jij ook dat iedereen maar sluw is?



17-01-2014, 10:32
Ik liep een tijd lang met de gedachte dat iedereen van binnen uiteindelijk met een sluwe, achterbakse en zelfs kwaadaardige eigenschap rondliepen dat nog niet is vertoont.
Ik weet dat je niet iedereen over een kam moet scheren maar hiervan wist ik zeker dat iedereen dat eigenschap zou bezitten en die op een onverwacht moment zo sluw uit de hoek zou komen.
Maar ik ben gaan zitten nadenken. En ben tot de conclusie gekomen dat sommigen sluwer zijn ingesteld dan anderen, en er inderdaad personen zijn die het gebruiken wanneer het moet om eventueel andere sluwe personen van op de hoede te zijn. Dus ik heb weer hoop in de mensheid gekregen, alleen is mijn levensles dat je moet blijven uitkijken voor ieder persoon maar niet zo zwart wit daarin moet denken. Alles heeft zijn redenen en gevolgen en zo ook dat. Je moet het maar zien te begrijpen, hoe dingen te werk gaan.

18-01-2014, 00:44


Tegenwoordig ben je niet enigste die een ander door heb, vroeger waren er gewoon heel veel simple mensen vergeleken met nu

18-01-2014, 17:36

Citaat door Givanchy:
Tegenwoordig ben je niet enigste die een ander door heb, vroeger waren er gewoon heel veel simple mensen vergeleken met nu
Misschien zoeken we ook te veel achter bepaalde zaken

18-01-2014, 17:56
De sluwheid van de mens is het roofinstinct bij het zoogdier.

Enkel zo zijn we in staat geweest de leeuw te vangen en hem in de zoo te zetten.

18-01-2014, 18:05


ja zo ben ik

18-01-2014, 18:08

Citaat door Sharpy:
De sluwheid van de mens is het roofinstinct bij het zoogdier.

Enkel zo zijn we in staat geweest de leeuw te vangen en hem in de zoo te zetten.
Juist, dat dus. En daar ben ik achtergekomen. Maar sommigen kunnen sluwer dan anderen weer zijn.
En gebruiken het zelfs wanneer het helemaal niet nodig is, en vooral daarvoor moet je dus nog meer voor uitkijken.


Citaat door Aangeklaagd:
ja zo ben ik
Wat ben je precies?

18-01-2014, 18:30
Ja, je moet inderdaad uitkijken als je zelf de leeuw dreigt te worden.