Bekijk volle/desktop versie : Marokko stuurt humanitaire hulp naar onbekende eilanden



16-01-2014, 15:12
Marokko heeft vliegtuigen vol met hulpmiddelen naar vrijwel onbekende eilanden gestuurd.





De wereld lijkt de kleine eilandjes Saint Vincent en de Grenadines, St. Lucia en Dominica vergeten te zijn maar Marokko en in het bijzonder koning Mohammed VI is dat niet. De onafhankelijke eilandjes zijn de laatste weken getroffen door hevige regenval waardoor veel schade is veroorzaakt. Ook is er een tekort aan hulpmiddelen voor getroffen burgers. Volgens een verklaring van het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft Marokko vliegtuigen vol met rijst, olie en poedermelk voor baby's beschikbaar gesteld.

Ook dekens en medicijnen worden gestuurd. Een vliegtuig met de hulpgoederen is gisteren aangekomen in Saint Vincent en de Grenadines. Vandaag en morgen vliegen toestellen naar St. Lucia en Dominica. De samenwerking vloeit voort uit instructies van Mohammed VI. Het Marokkaans agentschap voor internationale samenwerking en het koninklijk leger deden de rest.

16-01-2014, 15:20



Citaat door Deboeez:
Goed zo!

En daarna door naar Atlas, daar hebben ze zelfde problemen.



Hahaha typisch Marokko, maar ook typisch de redactie.

16-01-2014, 16:20

Citaat door Deboeez:
Goed zo!

En daarna door naar Atlas, daar hebben ze zelfde problemen. http://https://www.facebook.com/StichtingSosAtlasKind
dis meer pr naruurlijk, maar altijd goed om mensen te helpen

16-01-2014, 16:48
Die bolle doet stoer, terwijl zijn eigen volk het bar en boos heeft in de Atlas.

16-01-2014, 17:05



Citaat door Deboeez:
Dit probleem is grootschalig, het betreft Hoog Atlas en Midden Atlas waar ze veel tekortkomingen hebben op alle fronten!!!

Tuurlijk is het altijd goed om te helpen, alle beetjes helpen!!!

Maar het gaat meer om dat hij voor het buitenlandse beleid meer wil doen dan het binnenlandse beleid, zodat de buitenlanders zeggen.........."kijk m6 nou es! hij is wel goed bezig".

Citaat hieronder bewijst het weer.



Waarom stuurt hij geen helikopters met humanitaire middelen naar het Atlas om daar de problemen en armoede voor eens en altijd te verbannen?

En waarom moet men in Atlas geholpen worden door buitenlandse collecties??????


heel marokko hebben ze het zwaar. Ik zeg daarom ook pr-stunt. Maar met helprn is in principe noks mis mee, komt er toch wat goeds uit

16-01-2014, 17:59
Mensen toch niet zo negatief over marokko ik heb laats gezien dat die mensen in Hoog Atlas en Midden Atlas degelijk wel veel hulp hebben gekregen voor dat de winter was aangebroken ze kregen ook dekens en speciaal kachel en veel meer en wat marokko nu doet bij deze eiland vind ik gewoon menselijk & verplicht om je mede mens te helpen dus niet negatief doen A.U.B

16-01-2014, 18:05

Citaat door Waarheid:
Mensen toch niet zo negatief over marokko ik heb laats gezien dat die mensen in Hoog Atlas en Midden Atlas degelijk wel veel hulp hebben gekregen voor dat de winter was aangebroken ze kregen ook dekens en speciaal kachel en veel meer en wat marokko nu doet bij deze eiland vind ik gewoon menselijk & verplicht om je mede mens te helpen dus niet negatief doen A.U.B
Die hulp kwam uit het buitenland, door middel van inzamelingen enz...de ironie!

16-01-2014, 18:35

Citaat door Waarheid:
Mensen toch niet zo negatief over marokko ik heb laats gezien dat die mensen in Hoog Atlas en Midden Atlas degelijk wel veel hulp hebben gekregen voor dat de winter was aangebroken ze kregen ook dekens en speciaal kachel en veel meer en wat marokko nu doet bij deze eiland vind ik gewoon menselijk & verplicht om je mede mens te helpen dus niet negatief doen A.U.B
Die 2 dorpjes die ze bij medi1 of 2M laten zien is het topje van de ijsberg, het is geen kwestie van negatief doen het is de realiteit. Begin eerst je eigen mensen te voorzien en wees daarna gul naar andere landen als je de mogelijkheden hebt.

14-02-2014, 23:48
Marokkanen redden zich wel door hun kont te geven aan toeristen en dat weet die vandaar