Bekijk volle/desktop versie : Discussie van de dag



Pagina's : [1] 2 3

15-01-2014, 16:32
Ik heb zojuist een discussie gehad met een vriendin over zina plegen.

Mijn defenitie van zina plegen is niet alleen het bed delen maar ook telefonisch contact bijv.

Volgens mijn vriendin spreek je alleen van zina als je gemeenschap hebt.

Wat zegt ons geloof over zina?
En wat vind jij?


Sent from my iPhone using Tapatalk

15-01-2014, 16:34


Je kan zelfs zina plegen met je ogen

Dus jij hebt gelijk

15-01-2014, 16:38
Dan denk ik aan parfum en make up wanneer een vrouw dat draagt en ze loopt langs een man en ziet het en ruikt het, is het alsof ze met elkaar naar bed zijn gegaan.

15-01-2014, 16:40

Citaat door Goud-hartje:
Dan denk ik aan parfum en make up wanneer een vrouw dat draagt en ze loopt langs een man en ziet het en ruikt het, is het alsof ze met elkaar naar bed zijn gegaan.
Staan die beide voorbeelden gelijk aan elkaar? Dat kan ik me niet voorstellen.

15-01-2014, 16:42



Citaat door solace:
Je kan zelfs zina plegen met je ogen

Dus jij hebt gelijk


Ja dus toch wel he? Vond het al vreemd dat je pas van zina kan spreken als je tot de max bent gegaan.




Sent from my iPhone using Tapatalk

15-01-2014, 16:43
Is die straf die je krijgt ook hetzelfde? Dus telefonisch contact bijvoorbeeld en gemeenschap?


Sent from my iPhone using Tapatalk

15-01-2014, 16:46

Citaat door Umayzah:
Staan die beide voorbeelden gelijk aan elkaar? Dat kan ik me niet voorstellen.
ik weet wel dat er hierover een a7hadieth over bestaat.
Allahoe a3lem

15-01-2014, 16:50

Citaat door Goud-hartje:
Dan denk ik aan parfum en make up wanneer een vrouw dat draagt en ze loopt langs een man en ziet het en ruikt het, is het alsof ze met elkaar naar bed zijn gegaan.
Dit klopt. . Maar ik zit te denken hè dan pleegt elke vrouw zina.. Nou bijna elke vrouw

15-01-2014, 16:58

Citaat door Sensuall:
Dit klopt. . Maar ik zit te denken hè dan pleegt elke vrouw zina.. Nou bijna elke vrouw
Ja daarom gaan meer vrouwen naar de hel dan mannen.

15-01-2014, 16:59
Zina (sexueel vreemdgaan), is na Shirk en Moord de meeste afschuwelijke zonde.

Dus parfum en make-up buitenshuis behoort ook tot Shirk, Moord en zina (vreemdgaan)?

15-01-2014, 16:59
Ibn 'Abbaas heeft een soortgelijke hadieth overgeleverd waarin Rasuulullaah heeft gezegd:


"De zina van het oog is een blik, de zina van de tong is het spreken en de zina van de gedachte is het wensen en hopen; vervolgens zullen de geslachtsdelen er wel of niet naar handelen." Al-Boekhaarie (11/26) en Muslim (4/2046)

15-01-2014, 17:04

Citaat door Goud-hartje:
ik weet wel dat er hierover een a7hadieth over bestaat.
Allahoe a3lem
De boodschapper van Allah heeft gezegd:"Een vrouw die zich parfumeert en langs een menigte heeft gelopen en zij ruiken haar geur, zij heeft ontucht/overspel gepleegd en ieder oog die naar haar staart pleegt overspel" Overgeleverd door Al h'akiem.

15-01-2014, 17:05



Citaat door meisjes-:
Zina (sexueel vreemdgaan), is na Shirk en Moord de meeste afschuwelijke zonde.

Dus parfum en make-up buitenshuis behoort ook tot Shirk, Moord en zina (vreemdgaan)?


Dus alleen sexueel vreemdgaan wordt daarmee bedoeld?


Sent from my iPhone using Tapatalk

15-01-2014, 17:05

Citaat door Goud-hartje:
Ja daarom gaan meer vrouwen naar de hel dan mannen.
Vreselijk dit.. Wij hebben nog een probleem hoe vaak kijken we verlekkerd naar sexy mannen op straat of tv..

15-01-2014, 17:06

Citaat door Zaineddine:
De boodschapper van Allah heeft gezegd:"Een vrouw die zich parfumeert en langs een menigte heeft gelopen en zij ruiken haar geur, zij heeft ontucht/overspel gepleegd en ieder oog die naar haar staart pleegt overspel" Overgeleverd door Al h'akiem.


Oh dat is wel heel ernstig!! Wist niet dat dat ook als zina werd gezien


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pagina's : [1] 2 3