Bekijk volle/desktop versie : Stap uit die cirkel



15-01-2014, 05:38

alem, heb je weleens het gevoel dat jou leven al jaren steeds hetzelfde is ? Er komt maar geen vooruitgang, elke dag lijkt hetzelfde.

Heb je weleens het gevoel dat je graag iets nieuws in je leven wilt maar je weet niet wat ?

Als eerste wil ik je vertellen dat ik uit eigen ervaring spreek, ik was het zat dat mijn leven steeds hetzelfde was, elke dag was routine, ik was figuurlijk een robot geworden, ik moest wat doen om iets van mijn leven te maken, ik kreeg contact met een Amerikaanse coach en legde mijn probleem voor en het enige wat hij tegen mij zei was:

“Accept it or change it”

Met andere woorden : accepteer hoe je leven momenteel gaat of doe er wat aan, dit zijn de 2 keuzes die het leven aan ons geeft.

Allah subhan wa taella heeft de wereld groot gemaakt, Hij heeft ontelbare gunsten en mogelijkheden op deze wereld gezet.

Als jij vind dat jou leven saai is, of dat elke dag hetzelfde is dan kun je er wat aan doen, “Stap uit die cirkel .

Jij zit in die cirkel omdat het zo veilig is, je weet niet beter, jij durft geen stappen te ondernemen omdat je gewend bent dat je het meeste onder controle hebt ondanks dat het saai begint te worden, stap uit die comfort zone, er is meer, ontdek de nieuwe mogelijkheden, uh uh ik weet wat je denkt..

Je denkt vast dat als je je oude nest verlaat dat de wereld daarbuiten eng is.
Jij hoeft niet te weten hoe het verder gaat lopen, vertrouw op Allah subhan wa taella , want Hij creëert nieuwe mogelijkheden voor je, maar je moet het ook willen.

Wat wil je nou ? Je loopt te klagen dat je leven saai is en dat elke dag hetzelfde is maar je onderneemt geen actie ? Ben je te laks ? Durf je niet ? Kijk jou probleem is dat je niet weet waar het naar toe gaat leiden, waar of niet waar ? Wat als…stel je voor dat ? Maar hoe dan ? Etc.

Als jij in de nacht op de snelweg rijdt waar geen lichten zijn, dan is het enige wat je hoeft te doen namelijk de lijn te volgen, en je hoeft niet de hele weg te zien maar alleen de eerste meter, dus in jou geval hoef jij nu alleen uit die cirkel te stappen en de eerste stap te ondernemen, de rest moet je aan Allah subhan wa taella overlaten.

Als je niet tevreden bent hoe je situatie momenteel eruit ziet dan moet je niet klagen maar dan moet je actie ondernemen.

Als je tevreden bent over hoe je situatie momenteel eruit ziet dan moet je niet klagen maar het accepteren.

Jou leven hoeft niet alleen te bestaan uit school, werk, familie, tv, laptop, nee er is meer, er is zoveel wat je kunt doen, jij kunt alles bereiken wat je wilt.

Soms zie je op reclames over reizen een tropische eiland, dan denkt een gedeelte van je “daar wil ik ook naar toe” en een stemmetje zegt dan : maar HOE dan ? Voor jou is het onmogelijk “.

Soms zie je in tijdschriften, op tv, op internet of waar dan ook dat mensen van hen leven aan het genieten zijn en dat wil je ook maar dat stemmetje zegt : ” maar HOE dan ? Voor jou is het onmogelijk “.

Ik zal je wat vertellen, alles is mogelijk, Allah subhan wa taella zorgt ervoor als je erom vraagt, maar dan moet je erin geloven en op Hem vertrouwen.

Ik droomde altijd om naar Dubai te gaan, ik knipte plaatjes van Dubai en hing ze op mijn kamer , ik had ooit voor school een presentatie over Dubai gehouden, ik wilde er zo graag heen maar ik wist niet hoe , maar ik vroeg Allah subhan wa taella mij daar heen te brengen, ik geloofde erin, ik vertrouwde op Hem, die “hoe” liet ik zitten en raad is… ?

Ik ben er geweest, toen ik uit die vliegtuig stapte, langs de douane kwam en mijn eerste stap in Dubai zetten dacht ik : ” ya Allah, ik heb dit ooit aan U gevraagd en het heeft lang geduurd maar U heeft het mij gegeven, ik ben in Dubai, dank U” .

Jij kunt dat ook, niemand kan jou tegenhouden, je ouders niet al zijn ze zo streng, je leraar niet, je vrienden niet, je familie niet, niemand kan jou wensen tegenhouden behalve Allah subhan wa taella .

Doe dua ( smeekbeden ) , vertrouw erop, laat het los, en Allah subhan wa taella zal als Hij wil jou tools geven, (tools zijn zaken om je droom te verwezenlijken), maak dus gebruik van die tools, bijv. je wilt graag een goede baan en Hij zorgt ervoor dat je iemand tegenkomt die iemand kent die een baan voor je heeft, het enige wat je dan hoeft te doen is bijv. die persoon vandaag nog te bellen, dus onderneem die actie.

Want één actie kan je hele leven veranderen, stap uit die cirkel, ik heb het ook gedaan, mijn leven is masallah veranderd en ik weet dat het inshallah ook bij jou kan gebeuren, doe het, doe het nu.