Bekijk volle/desktop versie : halal kip



Pagina's : [1] 2 3 4

13-01-2014, 13:26
Waar in de omgeving Rotterdam kan je nog halal kip halen?
Er was een in de omgeving Berkel geloof ik, maar die s inmiddels gesloten
Wie kan mij aan een adres helpen?

13-01-2014, 13:30


Gewoon bij de islamitische slager

13-01-2014, 13:45
Wij vertrouwen dat ook niet meer. Mijn schoonvader vraagt aan al zijn kinderen wie er kippen wilt en dan gaat hij naar een boer toe en doet het dan eigenhandig. En dan maken wij ze thuis zelf schoon etc.

Veel en vies werk, maar wel vertrouwelijk.
Misschien is dat een optie?

13-01-2014, 13:48
dit bedoel k, je weet zeker dat het halal is, vertrouw die slagers niet.
Heb je een adres voor mij

13-01-2014, 13:57


Als je die slagers niet vertrouwt moet je er ook geen ander vlees halen. Vind het krom dat jullie ze niet vertrouwen wat betreft de kip maar wel met ander vlees.

13-01-2014, 14:00

Citaat door al7amdoulillaah:
Wij vertrouwen dat ook niet meer. Mijn schoonvader vraagt aan al zijn kinderen wie er kippen wilt en dan gaat hij naar een boer toe en doet het dan eigenhandig. En dan maken wij ze thuis zelf schoon etc.

Veel en vies werk, maar wel vertrouwelijk.
Misschien is dat een optie?
Wij doen dat ook zo, we halen 20 kippen, mijn man en ik maken ze
Zelf schoon, want andere kip kan ik echt niet meer eten.
Het is idd vies werk maar die kippen smaken echt heerlijk.
Het is niets vergeleken met die van de slager vind ik.

Dit is helaas heel ver van Rotterdam af, succes met zoeken.

13-01-2014, 14:06
En in belgie?

13-01-2014, 14:13

Citaat door TranQuility:
Als je die slagers niet vertrouwt moet je er ook geen ander vlees halen. Vind het krom dat jullie ze niet vertrouwen wat betreft de kip maar wel met ander vlees.
Hoezo krom? Als je weet dat de kippen tegenwoordig bij bijna alle slachthuizen al dood zijn als ze geslacht worden (door elektrische shock) dan is dat anders dan het rund en schapenvlees.

Wij hadden toen een lijstje gekregen met codes van de slachthuizen die nog wel halal slachten en deze codes hebben wij gecheckt bij onze slager en bleek goed te zijn hamdoelillah

13-01-2014, 14:14

Citaat door TranQuility:
Als je die slagers niet vertrouwt moet je er ook geen ander vlees halen. Vind het krom dat jullie ze niet vertrouwen wat betreft de kip maar wel met ander vlees.
misschien omdat de regelgeving is veranderd m.b.t het slachten van kippen en nog niet voor andere dieren

13-01-2014, 19:20
hallo,

Kan je mij meer info geven over die codes?
welke slager halen jullie je kippen?

13-01-2014, 19:20
welke stad?

13-01-2014, 19:39

Citaat door al7amdoulillaah:
Wij vertrouwen dat ook niet meer. Mijn schoonvader vraagt aan al zijn kinderen wie er kippen wilt en dan gaat hij naar een boer toe en doet het dan eigenhandig. En dan maken wij ze thuis zelf schoon etc.

Veel en vies werk, maar wel vertrouwelijk.
Misschien is dat een optie?
Prachtig!!!!!!

13-01-2014, 19:53



Citaat door solace:
misschien omdat de regelgeving is veranderd m.b.t het slachten van kippen en nog niet voor andere dieren


Ik neem aan dat je naar een islamitische slager gaat? En je koopt daar wel het vlees, maar niet de kippen want die zijn niet halal volgens jou?
Dus je vertrouwt die slager wel op zijn woord wat betreft het vlees, maar wat betreft de kippen niet. Lekker krom.

13-01-2014, 20:25

Citaat door TranQuility:
Ik neem aan dat je naar een islamitische slager gaat? En je koopt daar wel het vlees, maar niet de kippen want die zijn niet halal volgens jou?
Dus je vertrouwt die slager wel op zijn woord wat betreft het vlees, maar wat betreft de kippen niet. Lekker krom.
heeft niets met krom te maken. Er is een verbod op kippen en niet op vlees, toch blijven slagers kippen verkopen uit angst failliet te gaan.

Er zijn gewoon slagers bij ons in de buurt die gewoon keihard liegen tegen hun klanten. Mijn vader kent 1 van de slagers hier en al zijn andere vlees is halal behalve zijn gevogelte, maar hij weigert te stoppen met zijn verkoop of iets anders te zoeken uit angst om zijn zaak kwijt te raken.

13-01-2014, 20:27

Citaat door al7amdoulillaah:
Wij vertrouwen dat ook niet meer. Mijn schoonvader vraagt aan al zijn kinderen wie er kippen wilt en dan gaat hij naar een boer toe en doet het dan eigenhandig. En dan maken wij ze thuis zelf schoon etc.

Veel en vies werk, maar wel vertrouwelijk.
Misschien is dat een optie?
doet mijn vader ook zo. Ik vind het wel een leuk werkje ben er niet vies van.

Pagina's : [1] 2 3 4