Bekijk volle/desktop versie : help ajb help me ????



Pagina's : [1] 2

17-02-2005, 18:12
vandaag hebben we in de klas over de djins gepraat.
en een meisje(mouna)zei dat er een djin bestaat die mensen wurgt terwijl dat ze slapen.dus mijn vraag is kennen jullie die djin, heeft er iemand hem al tegengekomen???en wat moet je daar tegen doen om niet naar je te komen???want mouna zei dat die djin naar iedereen alleens zal komen.maar ik wil da ni want ze zei dat ik daar moet tegen vechten als die me wurgt. en als ik da ni doe dan ga ik, dood zei ze.dus wat moet ik doen???

17-02-2005, 18:17


ik denk dat u vriendin met u voeten aan het spelen is meisje

17-02-2005, 18:18
dus dat is niet waar?
ze liegt dus

17-02-2005, 18:29

Citaat door ~Sultana~:
Nachtelijk bezoek van een "boeman"



Vraag: Ik hoor vaak van mensen dat ze s'nacht bezoek hebben gehad van een of andere boeman, "woekgabaz" genaamd. Deze pakt hun bij hun keel, zodat ze in ademnood komen. Zij schreeuwen om hulp, alleen komt er geen geluid uit, en worden ook door niemand gehoord. Ze zien de boeman verder niet. Verder voelen ze allemaal gedruk op het lichaam. Wanneer ze toevlucht zoeken tot allah tegen het kwade, houden de verschijnselen op. Mijn vraag; Wie is deze "Boeman" en waarom doet hij dat?



Antwoord:

In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Hetgeen wat u benoemd heeft bestaat en er gebeuren andere verschijnselen die erger zijn dan wat u benoemd heeft. Overgeleverd door Abou Hoerayra in een hadith die terug te vinden is in de authentieke verzameling van Boekharie:"Dat er iemand naar hem (naar Abou Hoerayra) toe kwam en hem aangeraden heeft om liefdadigheid (sadaqa) te geven. De boodschapper van Allah wist dat die man naar Abou Hoerayra zou komen. De derde nacht kwam die man weer naar Abou Hoerayra en vroeg hem om liefdadigheid, toen zei Abou Hoeraya:"Ik zal je nu echt naar de boodschapper van Allah brengen". Hij zei (de man):"Laat me en ik leer je een paar woorden die jou ten goede zullen komen, hij zei:"Als je naar je bed gaat om te slapen lees dan ayat Al koersie totdat je ermee klaar bent, Allah zal je dan beschermen. En geen enkel satan zal jou benaderen totdat je wakker wordt" de boodschapper van Allah zei: "Hij heeft gelijk en hij is een leugenaar (de man die naar Abou Hoerayra kwam was de shaytan zelf)".

De shaytan blijft de mensheid lastig vallen zoals Allah gezegd heeft:"Hij (Allah) zei:"Daal af uit het (paradijs), want het past jou niet dat jij je er hoogmoedig in gedraagt, vertrek daarom. Voorwaar, jij behoort tot de vernederden." "Hij zei:"Geef mij uitstel tot de Dag waarop zij opgewekt zullen worden" "Hij (Allah) zei:"Voorwaar, jij behoort tot hen aan wie uitstel is gegeven." "Hij (iblies) zei:"Omdat U mij hebt doen dwalen, zal ik hen belemmeren op Uw recht pad." "Daarna zal ik zeker tot hen komen, van voor hen en van achter hen en van hun rechterzijde en van hun linkerzijde, en U zult de meesten van hen niet als dankbaren aantreffen." (Soerat Al a'raaf aya 13-17).

En Allah weet het beste.
allah ej zazik beger
echt bedank shoukran ik heb nu weinig schrik echt bedankt shoukran

18-02-2005, 16:47


ik heb nog een vraagje ga je dan nooit snachts dood als je ayatal koersi leest

18-02-2005, 16:52
meid je gaat op en dag dood hoe dan ook ..

18-02-2005, 16:58

Citaat door Miss Firdous:
ik heb nog een vraagje ga je dan nooit snachts dood als je ayatal koersi leest
Als je die voor het slapen gaan even zegt, dan komt het wel goed.
(dus als je dood gaat, dan ga je met een gerust hart dood) allah ou a3lam

Ps. hier heb ik geen daliel voor.....(heb het namelijk gehoord)

18-02-2005, 17:03
okay bedankt allemaal
shoukran

18-02-2005, 19:21
Sallem aleikom warahmtoe'Allah wa baraktoe,

Ja daar heb ik ook al eerder van gehoord want het is
namelijk bij me neef gebeurd hij vertelde dat hij 'boehabez'
(dat was se naam) naar hem toe kwam en hem bij se nek pakte.
Hij schreeuwde van alles uit maar niemand kon hem horen
hij zei net als je een schore stem hebt . Verder vertelde hij ook
dat hij hem wel kon zien en dat hij een hoed had en een ring
wa'Allah oe ahlem!

nee hij had geen ayat al kursie gezegd dus het beste wat je elke avond
kan doen is het recicteren van die sura dan komt alles insa'allah goed

Wa salaam aleikom warahmatoe'Allah wa baraktoe,

18-02-2005, 19:27
bedoel je Boekebbaas? (komt een beetje overeen met wat ik heb gehoord)

19-02-2005, 16:48
bedankt voor het informatie

19-02-2005, 19:24
salaam aleikoem ,

voa deze link kun je leren en lezen wat je presies moet doen en zeggen voor dat je gaat slapen http://geocities.com/hassanifiedplace/Voorhetslapen.htm

Bij ons noemen ze het trouwens boeratat ik heb het 2 keer gehad is heel eng.

Ik probeer nu via bovenstaande link alles uit mijn hoofd te leren inshaAllah

Moge Allah ons beschermen tegen al het kwade AMIEN

Wa aleikoem assalam wa rahmtallah wa barakatuh OumYAssine

19-02-2005, 20:04


Het is niet fijn om zoiets mee te maken.
Je bent eigelijk wakker, maar kunt niet roepen & bewegen.
Je bent zo opgelucht dat je dan ineens wakker ''verlos't'' wordt.

Maar zoals iedereen al zei, lees Ayat elkoursi voor het slapen gaan en ook als je wakker wordt.

Als je het voor het slapen gaan zul je de hele nacht worden beschermd tegen de sheitan, en als je het in de ochtend reciteert zul je de hele dag worden beschermd tegen de sheitan. Het is ook heel erg belangrijk om alwodo te hebben voor je gaat slapen.

Allah i3awen

19-02-2005, 20:24

Citaat door OumYAssine:
salaam aleikoem ,

voa deze link kun je leren en lezen wat je presies moet doen en zeggen voor dat je gaat slapen http://geocities.com/hassanifiedplace/Voorhetslapen.htm

Bij ons noemen ze het trouwens boeratat ik heb het 2 keer gehad is heel eng.

Ik probeer nu via bovenstaande link alles uit mijn hoofd te leren inshaAllah

Moge Allah ons beschermen tegen al het kwade AMIEN

Wa aleikoem assalam wa rahmtallah wa barakatuh OumYAssine
o prachtig shoukran
maar...wat betekent dit:"Niets behalve de dood kan diegene weerhouden van het Paradijs die na iedere fard gebed Ayatul Koersie reciteert"
En " Als de dood er niet was, zou een ieder die Ayatul Koersie reciteert na iedere fard gebed, rechtstreeks naar het Paradijs gaan"

19-02-2005, 21:08
Sallam aleikom warahmtoe'Allah wa baraktoe,

bedoel je Boekebbaas? (komt een beetje overeen met wat ik heb gehoord)

Ja, die hem bedoel ik


prachtig shoukran
maar...wat betekent dit:"Niets behalve de dood kan diegene weerhouden van het Paradijs die na iedere fard gebed Ayatul Koersie reciteert"
En " Als de dood er niet was, zou een ieder die Ayatul Koersie reciteert na iedere fard gebed, rechtstreeks naar het Paradijs gaan"

1e stukje:
Daaarmee word dus bedoeld dat als je ayat al kursie leest na elke verplichte salaah
dat niemand diegene van het paradijs kan weerhouden

en de 2e stukjes ongveer dezelfde betekenis dus als de dood er niet was zou ieder persoon die na de verplichte gebed ayat al kursie leest rechtstreek naar het paradijs
gaan.

wasalaam aleikom warahmtoe'Allah wa baraktoe,

Pagina's : [1] 2