Bekijk volle/desktop versie : Wie Kan Zich Hier Geintergreerd NoeMeN????



Pagina's : [1] 2 3

08-02-2003, 18:40
[GLOW=deeppink]Wie Kan Zich Hier Geintergreerd NoeMeN????[/GLOW]

[GLOW=skyblue]En er ook Graag Even Bij Waarom Jij Volgens Je Zelf Of Ook Volgens Andere Een echte Geintergreerde Nederlander Bent??

Ik Bene cht heel Benieuwd

[/GLOW]

08-02-2003, 18:44


Als jij me kan vertellen wanneer iemand in Nederland echt geintegreerd is dan wil ik je wel een antwoord geven, of ik het ben of niet? Hebben we een deal?

kus kickkie

08-02-2003, 18:49
Zolang ik de veel te hoge belasting betaal, ben ik behoorlijk geintegreed ja.

08-02-2003, 18:58

Citaat:
Origineel gepost door kickgirl
Als jij me kan vertellen wanneer iemand in Nederland echt geintegreerd is dan wil ik je wel een antwoord geven, of ik het ben of niet? Hebben we een deal?

kus kickkie
Lieverd
Dat kan ik je niet zeggen tegewoordig als je alleen al naar het zwembad gaat voelt de ene zich geintergreerd het is een groot begrip

Dus Voel jij je geintregreerd
En Wie Kan Zich zelf dus voor zijn eigen gevoel geintregreerd noemen
Snapje

08-02-2003, 19:04


oke lieverd,

ik voel me dan zeker geintegreerd hier. Ik ga sinds mn vierde al naar school, volg netjes alle lessen, ik werk me kapot, ik sport me kapot, ben graag onder de mensen dus ook onder onze lieve vaak soms irritante kaasjes. Ja ben veel bezig met verschillende activiteiten om onze lieve medemens te helpen. Ik spreek de nederlandse taal volgens het ABN. Ik denk dat ik wel geintegreerd ben dan.

kussie kickkie

08-02-2003, 19:40
Heeft voor de rest niemand een mening over zich zelf

08-02-2003, 19:42

Citaat:
Origineel gepost door House
Zolang ik de veel te hoge belasting betaal, ben ik behoorlijk geintegreed ja.
ahaha gekkie

08-02-2003, 19:46

Citaat:
Origineel gepost door Zin_Rabat
[GLOW=deeppink]Wie Kan Zich Hier Geintergreerd NoeMeN????[/GLOW]

[GLOW=skyblue]En er ook Graag Even Bij Waarom Jij Volgens Je Zelf Of Ook Volgens Andere Een echte Geintergreerde Nederlander Bent??

Ik Bene cht heel Benieuwd

[/GLOW]
In de ogen van de Nederlanders ben je pas geintegreerd als je je hele
identiteit weg gooit (=assimileren, vertellen ze er niet bij). Ik ben een persoon die zich netjes aan de regels in nederland houd en op school heeft gezeten (redelijk opgeleid dus) en al 3 jaar een redelijk goede baan heeft. Wat je hier ui concludeerd mag je zelf uimaken

08-02-2003, 19:48

Citaat:
Origineel gepost door MrHaarlem
In de ogen van de Nederlanders ben je pas geintegreerd als je je hele
identiteit weg gooit (=assimileren, vertellen ze er niet bij). Ik ben een persoon die zich netjes aan de regels in nederland houd en op school heeft gezeten (redelijk opgeleid dus) en al 3 jaar een redelijk goede baan heeft. Wat je hier ui concludeerd mag je zelf uimaken
Ik Vroeg niet om mijn Conclussie maar om die van jullie

Die Van mij weet ik maar al te goed maar ik ben nieuwschierig naar die van De mede marokkaanen

08-02-2003, 19:54

Citaat:
Origineel gepost door Zin_Rabat
Ik Vroeg niet om mijn Conclussie maar om die van jullie

Die Van mij weet ik maar al te goed maar ik ben nieuwschierig naar die van De mede marokkaanen
Het probleem is dat een moeilijke vraag is, omdat niet iedereen dezelfde definite heeft van ïntegreren. Als de definitie is dat je aan de maatschappij moet deelnemen volgens de waarde en normen (hier zijn de meeste mensen ook nog niet helemaal uit) van nederland dan ben ik best geintegreerd. Ben namelijk hier geboren, spreek vloeiend ABN werk en val niemand lastig.

Dan kun je wel zeggen dat ik wel redelijk geintegreerd ben.

PS: Ik moet toch zeggen dat ik een hekel heb aan het woord, maar ja..........

08-02-2003, 19:58

Citaat:
Origineel gepost door jacko
Hoe kom je hier nou bij?
Wat mag je hier niet meer waardoor je geassimileerd bent en niet geintegreerd?
Wat van je oorspronkelijke cultuur kan hier niet?
Ik zal 1 voorbeeld noemen:

bijv. Als ""Nederlanders"" een moslim vrouw zien met een hoofddoek dan wordt er al snel (ik wil niet over 1 kam scheren hoor) gezegd dat een vrouw onderdrukt wordt en liever hebben ze het niet (men durft het vaak niet te zeggen) Maar integratie komt niet van een kant maar van alle kanten van de maatschappij. men moet zich proberen te verdiepen in elkaar en niet alles maar negatief inzien. Zoals meestal de Islam meestal in het nieuws komt. ALs ik een leek was en niks over de Islam zou weten, dan zou ik ook bijna gaan denken dat alles wat ermee te maken heeft slecht is (Alhamdoelilah heb ik die kennis dus wel)

08-02-2003, 20:02

Citaat:
Origineel gepost door MrHaarlem
Het probleem is dat een moeilijke vraag is, omdat niet iedereen dezelfde definite heeft van ïntegreren. Als de definitie is dat je aan de maatschappij moet deelnemen volgens de waarde en normen (hier zijn de meeste mensen ook nog niet helemaal uit) van nederland dan ben ik best geintegreerd. Ben namelijk hier geboren, spreek vloeiend ABN werk en val niemand lastig.

Dan kun je wel zeggen dat ik wel redelijk geintegreerd ben.

PS: Ik moet toch zeggen dat ik een hekel heb aan het woord, maar ja..........
Ja Klopt Helemaal Iedereen Heeft een eigen definitie voor intergreren daarom ook juist heb ik deze topic geopend om te weten in hoeverre jij je zelf geintergreerd vind en waarom en ect....

Maar ik zelf heb er ook een hekel aan
Ik weet nog dat ik een keer zo een programma aan het bekijken was en er was daar zo een Lpf figuur en nog zo een man hij was turk voorzitter van zo een moskee als ik het goed had en ze wilde een nieuw grote moskee bouwen met een grote die dus redelijk goed te zien zou zijn dus die ideoot van leefbaar nederland ja ze moeten intergreren dus ik vind dat het niet kan Nou ja zeg wat heeft intergreren met dat te maken das 1 en 2 er zijn toch ook zo veel tempels en kerken die ontiegleijk groot zijn en boven alles uit steken en zo maar in een wijk worden gezet
echt belachelijk hoor

maar goed dat moest ik ook even kwijt

08-02-2003, 20:10



Citaat:
Origineel gepost door Zin_Rabat
Ja Klopt Helemaal Iedereen Heeft een eigen definitie voor intergreren daarom ook juist heb ik deze topic geopend om te weten in hoeverre jij je zelf geintergreerd vind en waarom en ect....

Maar ik zelf heb er ook een hekel aan
Ik weet nog dat ik een keer zo een programma aan het bekijken was en er was daar zo een Lpf figuur en nog zo een man hij was turk voorzitter van zo een moskee als ik het goed had en ze wilde een nieuw grote moskee bouwen met een grote die dus redelijk goed te zien zou zijn dus die ideoot van leefbaar nederland ja ze moeten intergreren dus ik vind dat het niet kan Nou ja zeg wat heeft intergreren met dat te maken das 1 en 2 er zijn toch ook zo veel tempels en kerken die ontiegleijk groot zijn en boven alles uit steken en zo maar in een wijk worden gezet
echt belachelijk hoor

maar goed dat moest ik ook even kwijt
Er zijn helaas mensen in Nederland die woorden in hun mond nemen zonder echt te weten waar het over gaat. Tegenwoordig alles wat met buitenlanders te maken heeft geeft men het verwijt dat we nog moeten integreren zonder echter concreet te zijn en zonder duidelijk te maken hoe wat en waarom. Natuurlijk moet iemand die in nederland komt wonen nederlands leren, maar men doet net of men dit niet wilt. Wie wil er nou de hele dag thuis zitten zonder dat je met iemand kunt communiceren. Niemand dus. Men zoekt alleen maar verwijten en doet er niks aan. Alles is de schuld van de buitenlanders (als je de media mag geloven). Binnenkort is het nog onze schuld dat het s winters vriest.


Maar ja..............................

08-02-2003, 20:18

Citaat:
Origineel gepost door jacko
Ik denk inderdaad dat er nog veel aan elkaar gewend en geroken moet worden.
Ik reageer alleen op je stelling dat je in nederland moet assimileren, en dat klopt gewoonweg niet.
Je kunt hier je geloof uitoefenen en niemand die je verbiedt een hoofddoek te dragen.
Daarom vind ik zo'n verwijt niet kloppen.
Dat het niet meteen beapplaudisseert wordt klopt maar dat maakt nog niet dat je je hier moet assimileren.
Ik vind dat in de discussie een gevaarlijke bewering omdat het slechts een verwijt is en verdere discussie afsluit.
Nee hoor je kan met mij altijd in discusie gaan en misschien kan iemand mij ook overtuigen. Ik geef ook aleen maar aan wat ik om mij heen zie.

Wat ik bedoel met assimileren is dat er mensen zijn die je nooit helemaal zullen accepteren met je cultuur. Men is bang voor het vreemde en wil het liefst dat je eruit ziet als hem/haar de zelfde gewoontes hebt en dergelijke. Mensen laten zich vaak lijden door angst voor het onbekende en zeggen dan dingen waar ze niks vanaf weten.

Maar ja dat is mijn mening

08-02-2003, 20:19

Citaat:
Origineel gepost door jacko
Ik denk inderdaad dat er nog veel aan elkaar gewend en geroken moet worden.
Ik reageer alleen op je stelling dat je in nederland moet assimileren, en dat klopt gewoonweg niet.
Je kunt hier je geloof uitoefenen en niemand die je verbiedt een hoofddoek te dragen.
Daarom vind ik zo'n verwijt niet kloppen.
Dat het niet meteen beapplaudisseert wordt klopt maar dat maakt nog niet dat je je hier moet assimileren.
Ik vind dat in de discussie een gevaarlijke bewering omdat het slechts een verwijt is en verdere discussie afsluit.

Pagina's : [1] 2 3