Bekijk volle/desktop versie : Vitamine D tekort!!



Pagina's : [1] 2

07-01-2014, 02:03
Hallo dames, ik heb z'n gevoel dat ik niet serieus wordt genomen.

Ik had de eerste keer dat ik getest was (in mei) een vit D waarde van 19 en er werd mij aangeraden om devaron in te nemen. Dit heb ik 1 maand lang gedaan en daarna was ik ermee gestopt. De zon scheen, dus moest wel goed komen dacht ik. Waarde ging een beetje omhoog naar 34 (was in augustus). Ik had daarna niks meer ingenomen en in november bleek dus dat mijn waarde 10 was. Er werd mij toen aangeraden om weer te beginnen met devaron, maar ik heb z'n gevoel dat devaron niet gaat helpen.
Ik ben nu constant moe en ik heb overal enorm veel spierpijn. Heeft het nog nut om devaron in te nemen?

07-01-2014, 02:06


Je moet er niet mee stoppen, heel de winter blijven innemen. Moge Allah je pijn verzachten!

07-01-2014, 02:13

Citaat door Zaineddine:
Je moet er niet mee stoppen, heel de winter blijven innemen. Moge Allah je pijn verzachten!
Ik vergeet het altijd, dat is het probleem ook.
Amien!

07-01-2014, 02:18

Citaat door Psssstttt:
Ik vergeet het altijd, dat is het probleem ook.
Amien!
Zet desnoods herinnering op je tel, dat je elke dag herinnert word als je tel afgaat.

07-01-2014, 08:15


Het helpt wel. Ik slik het ook. Gwn 90 dagen achterelkaar! Dan merk je echt verschil. Medicijnen hebben tijd nodig om in te werken.

08-01-2014, 07:05
Waar kan je devaron kopen?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

08-01-2014, 21:52

Citaat door rebeca26:
Waar kan je devaron kopen?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Bij de apotheek. Rond de €9 per potje (90 pilletjes).

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb alsnog gebeld en iets voorgeschreven gekregen wat ik 1 x per week kan innemen. Ik hoop dat het helpt Inshaa Allah.

08-01-2014, 21:54

Citaat door Psssstttt:
Ik vergeet het altijd, dat is het probleem ook.
Amien!
Hoezo zeg je dat je je niet serieus genomen voelt? Je moet jezelf eerst serieus nemen en die pillen blijven slikken, dat als eerst.

08-01-2014, 21:55
Het probleem ligt bij jou niet bij de arts. Jij was diegene die er zomaar mee gestopt was.

08-01-2014, 21:59
Werking heeft zijn tijd nodig hoor. En leg jouw pilletjes ergens op een plek neer dat je het gezien moet hebben en niet kan vergeten dat je het innemen moet. Zoals in de douche naast jouw tandenborstel ofzo. Tenzij je je tanden niet graag poetst dan kan je weleens een pilletje vergeten ja.

08-01-2014, 22:02
Mijn moeder had ook heel laag vit D. Nu heeft ze waarde van 59 norm is 50 en toch moet ze 1 keer per maand dat spul blijven nemen.

08-01-2014, 22:16
Gewoon blijven innemen. Bij mij hebben ze het niet zo lang geleden ontdekt ik had enorm spierpijn en pijn aan mijn gewrichten vermoeidheid. Ik neem het 1x per week maar jah heeft nog weinig effect ik weet dat het pas na een lange tijd innemen het pas gaat reageren op m'n lichaam. Allah ie cheifie zjami3 almarda.

08-01-2014, 22:23


Ik slik nu al bijna 2 jaar vitamine D en dat zal de rest van mijn leven ook zo blijven.. Huisarts schrijft gewoon om het half jaar recept voor voor een half jaar lang elke maand 1 milliliter de naam is D-Cura.. Maar ik zou ze wel inslikken als t helpt die pillen die jij nu inneemt. Dat moe zijn spierpijn etc komt ook daardoor.. Hier in NL heb je zowat nooit zon althans niet genoeg voor ons (degene die vit D tekort komen..)
Maar ghayr InShaAllah! Ik zou erachteraan gaan je gezondheid is belangrijk!

08-01-2014, 22:25

Citaat door Psssstttt:
Bij de apotheek. Rond de €9 per potje (90 pilletjes).

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb alsnog gebeld en iets voorgeschreven gekregen wat ik 1 x per week kan innemen. Ik hoop dat het helpt Inshaa Allah.
Ik heb die tabletten een jaar geslikt, zonder goed resultaat.. Mijn vermoeidheid en gewrichtspijn bleef.. Toen drankjes gekregen die veel sterker zijn., die iedere 2 weken moeten innemen voor een half jaar lang..nu alhamdoelilah is mijn waarde goed, maar weet dat ik steeds moet blijven controleren, want het is chronisch.. En de vermoeidheid is er niet minder op geworden..
Ik hoop dat je ook die drankje hebt gekregen, allah chafiek!

08-01-2014, 22:29

Citaat door jemmek:
Ik slik nu al bijna 2 jaar vitamine D en dat zal de rest van mijn leven ook zo blijven.. Huisarts schrijft gewoon om het half jaar recept voor voor een half jaar lang elke maand 1 milliliter de naam is D-Cura.. Maar ik zou ze wel inslikken als t helpt die pillen die jij nu inneemt. Dat moe zijn misselijk etc komt ook daardoor.. Hier in NL heb je zowat nooit zon althans niet genoeg voor ons (degene die vit D) tekort komen..
Maar ghayr InShaAllah! Ik zou erachteraan gaan je gezondheid is belangrijk!
Dat is me niet verteld dat het innemen van die vitamine d kuur voor het leven kan zijn. Ik heb ook D-cura voorgeschreven gekregen.

Pagina's : [1] 2