Bekijk volle/desktop versie : Aboutaleb heeft 'islamitische boodschap' voor Rotterdam



Pagina's : [1] 2 3

06-01-2014, 18:42
De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb (PvdA) heeft in zijn nieuwjaarstoespraak een oproep gedaan tot 'saamhorigheid en omkijken naar een ander'.





Hij deed dit naar aanleiding van de Rotterdamse vrouw die in november, tien jaar na haar overlijden, werd gevonden in haar woning. Volgens de burgemeester is zijn stad een stad van mensen, maar ziet hij daarin uitersten. "Aan de ene kant zijn er heel veel Rotterdammers die investeren in de samenleving. Gewoon uit persoonlijke overtuiging en vanwege toewijding aan de stad." Maar er is volgens Aboutaleb ook een andere kant.

"De eenzame dood van mevrouw De Bruin heeft veel van ons beziggehouden. Het is triest dat zij tien jaar lang door niemand werd gemist." Hij riep daarom op tot saamhorigheid en zei daarbij dat het niet de overheid alleen is die verantwoordelijk is voor een gebrek daaraan. "Daarin ligt een taak voor ieder van ons. Als je wilt dat er naar je om wordt gekeken, moet je zelf ook omkijken naar een ander. Dat is lastig, ik weet het, maar het betaalt zich terug."


Om zijn woorden kracht bij te zetten, gebruikte Aboutaleb een citaat van Nelson Mandela. "Als je iets goeds ziet, geef dan een compliment. Als je iets fouts ziet, bied dan je hulp aan. Dat zie ik als onze opdracht voor 2014. Op naar een stad van excellentie, tolerantie en barmhartigheid."

06-01-2014, 19:26


Hmm eerder een humane boodschap.

06-01-2014, 19:43
hij mag doodvalle

06-01-2014, 19:51
Was Mandela een moslim .dan? .... De titel klopt niet .. .. Redactie ... En gekke Abou nou nou omdat jij het nu zegt gaat iedereen bij elkaar op de koffie ehem .. Trrrr ga toch weg joh vieze hielenlikker. .. Ga lekker terug naar Amsterdam...


We moeten geen slijmballen in onze stad

06-01-2014, 20:23


Stop ermee zou ik zeggen, jij moet extra je best doen en strenger zijn dan normaal want deze witte mensen gunnen je niks en je landgenoten moet je in de steek laten daarvoor, stop abu stoppen, ga het bedrijfsleven in.


06-01-2014, 20:28
Ik zie eerlijk gezegd niet wat er mis is met de titel. Redactie heeft het keurig tussen aanhalingstekens gezet. Op een christelijk forum zou er gestaan hebben dat hij een "christelijke boodschap" voor Rotterdam had. En op een boeddhistisch forum een "boeddhistische boodschap". En op een humanistisch forum zou gerept worden over een "menselijke boodschap".

06-01-2014, 23:21
"Participatiesamenleving"

07-01-2014, 07:44
Aboutaleb doet het goed en ben trots dat een moslim, Marokkaan een vd grootste havensteden vd wereld bestuurt. Waarom gelijk tegen hem? Jaloers? Echt hedendaagse Marokkanen, ze denken dat als een Marokkaan een hoge positie bekleedt, dat hij alleen Marokkanen moet helpen. Denk na mensen!!!


07-01-2014, 09:08
weg met die amsterdamer

07-01-2014, 09:11

Citaat door fierljepper:
Ik zie eerlijk gezegd niet wat er mis is met de titel. Redactie heeft het keurig tussen aanhalingstekens gezet. Op een christelijk forum zou er gestaan hebben dat hij een "christelijke boodschap" voor Rotterdam had. En op een boeddhistisch forum een "boeddhistische boodschap". En op een humanistisch forum zou gerept worden over een "menselijke boodschap".
Vreemd, ik heb wel ergere titels gezien boven een topic, deze viel echt wel mee. Een mooie toespraak waar weer tegenaan wordt geschopt, als je je nek uit steekt zijn er altijd mensen die je een koppie kleiner willen maken. Zelf niks presteren maar kei hard aan de kant brullen.

Go Abou!

07-01-2014, 09:27

Citaat door soraya28:
Was Mandela een moslim .dan? .... De titel klopt niet .. .. Redactie ... En gekke Abou nou nou omdat jij het nu zegt gaat iedereen bij elkaar op de koffie ehem .. Trrrr ga toch weg joh vieze hielenlikker. .. Ga lekker terug naar Amsterdam...


We moeten geen slijmballen in onze stad
De kern van het artikel is je totaal ontgaan. Je lult maar wat hersenloos aan.

07-01-2014, 09:55
Jaloers dat ze zijn ze weten de ware geloof de islaam is . Maar hun trots zal ze de hel binnen leiden


07-01-2014, 11:08


Trots op die man.

07-01-2014, 12:03
Wat een amateur, zeker geen islamitisch boodschap. Wat boeit mevrouw bruin ons. Nederlandse bouwbedrijf helpt isreal, mensen gaan dood in syrie, komt hij aan met mevrouw de Bruin. Dat is de schuld van haar familie, zij hebben haar verwaarloost.

07-01-2014, 12:33

Citaat door 3arbiboy:
La carte inleveren, je ma en pa, kijken of je dan nog vrolijk bent wat abou mogelijk heeft gemaakt hij heeft tactieken als een zionist, het stinkt!
Je familie moet haar 'rijkdom' (grond/huis/whatever) inleveren voordat je wordt gesteund in je moeilijkere tijden...
Hoe bedoel je?

Pagina's : [1] 2 3