Bekijk volle/desktop versie : Zelfs zoontje moest boeten voor stukgelopen relatie



Pagina's : [1] 2 3

06-01-2014, 07:26
MOERBEKE-WAAS - Een 60-jarige boswachter uit Moerbeke-Waas heeft zondagochtend zijn bijna dertig jaar jongere vriendin en hun vierjarige zoontje doodgeschoten. Daarna pleegde hij zelfmoord. Een week geleden was er een einde gekomen aan hun jarenlange relatie. Familie en kennissen begrijpen er niets van: ‘Ze hadden nog gezegd dat ze als vrienden uit elkaar zouden gaan.’


De relatie tussen Marijke Verberckmoes en Freddy Braeckman was voor niemand een geheim. Op Facebook postten ze tal van foto’s waarop ze elkaar in de armen sluiten. Foto’s waarop al hun vrienden vertederde reacties neerpenden. En ze kregen samen een zoontje, Lars, dat ondertussen al vier jaar oud was.

Volgens vrienden en kennissen kwam er vorige week een einde aan de relatie. ‘Ze vertelden me wel dat ze als vrienden uit elkaar gingen’, zegt Ivo Wilssens, directeur van Ter Moere. ‘Ze gingen een regeling uitwerken voor hun zoontje en op het werk viel er geen kwaad woord.’

Maar ondanks die voornemens sloegen gistermorgen de stoppen door bij Freddy Braeckman. Tijdens een hevige ruzie in het appartement van zijn vriendin schoot hij haar dood met zijn jachtgeweer. Later bracht hij zijn zoontje en zichzelf om het leven in een bos langs de E34.

De politie vond de boswachter na een enorme klopjacht en hulp van wandelaars en mountainbikers. Vrienden en collega's begrijpen niks van de wanhoopsdaad. Lees meer in Het Nieuwsblad van maandag 6 januari 2014.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140105_00914169

06-01-2014, 08:51


Maar dit is geen EERWRAAK we noemen het een kleine drama

06-01-2014, 09:10
Doodeng. Mensen die zo veel van elkaar hielden, eindigen een gruwelijke dood. Hun zoontje is opgeofferd, want stel je voor dat het kind met de schande van de moorden moet leven. Uiteindelijk kan de dood ook barmhartig zijn. . .

06-01-2014, 09:13

Citaat door plop:
Maar dit is geen EERWRAAK we noemen het een kleine drama
Precies, dit noemen ze een ' familliedrama' omdat het een blanke is

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3572453/2014/01/06/Dader-familiedrama-belde-zelf-nog-politie.dhtml

06-01-2014, 09:15



Citaat door Rebel_1963:
Doodeng. Mensen die zo veel van elkaar hielden, eindigen een gruwelijke dood. Hun zoontje is opgeofferd, want stel je voor dat het kind met de schande van de moorden moet leven. Uiteindelijk kan de dood ook barmhartig zijn. . .
Jouw variant .


waren het moslims dan was het eerwraak

06-01-2014, 09:16

Citaat door plop:
Jouw variant .


waren het moslims dan was het eerwraak
Hoezo mijn variant? Ik lees wat er staat. . .het is eerwraak alleen heb ik die term niet genoemd.

06-01-2014, 09:54

Citaat door Rebel_1963:
Doodeng. Mensen die zo veel van elkaar hielden, eindigen een gruwelijke dood. Hun zoontje is opgeofferd, want stel je voor dat het kind met de schande van de moorden moet leven. Uiteindelijk kan de dood ook barmhartig zijn. . .
Harry Potter leeft toch ook zonder ouders? Waarom moet een kind dood, als de ouders dood gaan. Je kan heel goed in de samenleving functioneren zonder ouders.

06-01-2014, 09:55

Citaat door Bestcatch:
Harry Potter leeft toch ook zonder ouders? Waarom moet een kind dood, als de ouders dood gaan. Je kan heel goed in de samenleving functioneren zonder ouders.
Ik zeg niet dat een kind niet zonder ouders kan leven, je voorbeeld van Potter is trouwens aandoenlijk.

06-01-2014, 10:33

Citaat door Crash:
Precies, dit noemen ze een ' familliedrama' omdat het een blanke is

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3572453/2014/01/06/Dader-familiedrama-belde-zelf-nog-politie.dhtml
Waarschijnlijk is dat volledig correct.

Waarom is dat een probleem? Is eerwraak erger dan een familiedrama?

06-01-2014, 10:50

Citaat door Julius:
Waarschijnlijk is dat volledig correct.

Waarom is dat een probleem? Is eerwraak erger dan een familiedrama?
Als het een moslim was zouden ze het eerwraak noemen zodat ze de schuld kunnen leggen bij het geloof (de islam), nu zoeken ze nergens naar de oorzaak dus noemen ze het ' familliedrama' zodat jij het idee krijgt dat dit zelden gebeurt bij Nederlandse famillies en als het dan gebeurt het helemaal niets te maken heeft met de Nederlandse cultuur.

Ik begrijp dat jij dat niet ziet aangezien je bent geconditioneerd. Je kijkt er allang al niet meer van op als men het heeft over eerwraak bij islamitische gezinnen en bij Nederlandse gezinnen over ' familliedrama's'

06-01-2014, 11:03

Citaat door Crash:
Als het een moslim was zouden ze het eerwraak noemen zodat ze de schuld kunnen leggen bij het geloof (de islam), nu zoeken ze nergens naar de oorzaak dus noemen ze het ' familliedrama' zodat jij het idee krijgt dat dit zelden gebeurt bij Nederlandse famillies en als het dan gebeurt het helemaal niets te maken heeft met de Nederlandse cultuur.

Ik begrijp dat jij dat niet ziet aangezien je bent geconditioneerd. Je kijkt er allang al niet meer van op als men het heeft over eerwraak bij islamitische gezinnen en bij Nederlandse gezinnen over ' familliedrama's'
Zoek de definitie van "eerwraak" anders even op.

06-01-2014, 11:04

Citaat door Rebel_1963:
Doodeng. Mensen die zo veel van elkaar hielden, eindigen een gruwelijke dood. Hun zoontje is opgeofferd, want stel je voor dat het kind met de schande van de moorden moet leven. Uiteindelijk kan de dood ook barmhartig zijn. . .
Ik betwijfel dat nogal als je blijkbaar in staat bent die ander van kant te maken. Zal eerder een hoop gekwetste trots, jaloezie en angst zijn dan liefde die je zo'n besluit doet nemen.

06-01-2014, 11:06



Citaat door Abracadaver:
Ik betwijfel dat nogal als je blijkbaar in staat bent die ander van kant te maken. Zal eerder een hoop gekwetste trots, jaloezie en angst zijn dan liefde die je zo'n besluit doet nemen.
Ik ook. daarom vind ik het ook zo eng. Iedereen wist van hun relatie en dat ze het zo goed met elkaar hadden.

06-01-2014, 11:08

Citaat door Crash:
Als het een moslim was zouden ze het eerwraak noemen zodat ze de schuld kunnen leggen bij het geloof (de islam), nu zoeken ze nergens naar de oorzaak dus noemen ze het ' familliedrama' zodat jij het idee krijgt dat dit zelden gebeurt bij Nederlandse famillies en als het dan gebeurt het helemaal niets te maken heeft met de Nederlandse cultuur.

Ik begrijp dat jij dat niet ziet aangezien je bent geconditioneerd. Je kijkt er allang al niet meer van op als men het heeft over eerwraak bij islamitische gezinnen en bij Nederlandse gezinnen over ' familliedrama's'
Aangezien moord en zelfmoord in de Islam verboden is, is het toch logisch om te denken dat als het toch gebeurt, het te maken heeft met eerwraak?

Ik kan je aanraden voortaan niet alleen de krantenkoppen te lezen, maar ook de artikelen. Als er gesproken wordt over eerwraak, is daar altijd een goede reden voor.

Als ik iets lees over eerwraak, vind ik dat ook niet erger of minder erg dan een zogenaamd 'familiedrama'. Dat waarde-oordeel hang jij eraan, niet ik.

06-01-2014, 11:10

Citaat door Julius:
Aangezien moord en zelfmoord in de Islam verboden is, is het toch logisch om te denken dat als het toch gebeurt, het te maken heeft met eerwraak?

.
Dus moord en zelfmoord is toegestaan in de Nederlandse wet ?

Pagina's : [1] 2 3