Bekijk volle/desktop versie : Jihaad in Syrie en de dwalende prekers die inspelen op de emoties moslimjeugd..



Pagina's : [1] 2 3 4

04-01-2014, 22:34
Jihaad in Syrie en de dwalende prekers die inspelen op de emoties moslimjeugd en de slechtheden van opstanden.

Vraag:

Wat kan iemand doen voor zijn broeders in Syrie en Shaam?Is het verplicht om er op uit te trekken op Jihaad?

Antwoord:

Jihaad wordt verplicht wanneer de leider hier op naar roept.Als de moslimleider hier op roept naar en een leger mobiliseert voor Jihaad.Dan is het verplicht voor degene die in staat zijn om te gaan wanneer hun leider dit vraagt.

De Profeet(salla wa alhi wa salaam) zei:Wanneer je gevraagd wordt om erop uit te trekken(voor Jihaad) ga er dan op uit.

"O jullie die geloven!Wat is er met jullie wanneer er gevraagd wordt(door de Leider) vooruit te gaan(voor Jihaad) blijven jullie vast genageld aan de grond(Koran 9:38)

Jihaad moet onder leiding van de Moslimleider.Wat betreft de individuen en iedereen die wapens kan vinden erop uit trekt dit brengt geen profijt.Dit leidt enkel naar bloedvergieten.Of brengt dit eenheid of iets anders.Dit hebben we ervaren(door vroegere opstanden)en dit is een pure feit.Wij zijn verplicht om voor hen te bidden zodat zij de overwinning behalen tegen degene die hen onrechtvaardig behandelt.

(Bron:al-afak.com/showthread.php?t=7491)

04-01-2014, 22:35


Door Sheikh Abdul-Muhsin bin Hamad al-´Abbaad hafidullah

Vraag:

Wat is de regelgeving over Jihaad in Syrie?Is het toegestaan voor mij om te gaan?

Antwoord:

Wat de mensen van Syrie nodig hebben is dat men voor hen bidt.Maar dat één ieder er naar toe gaat,het probleem ligt niet aan het te kort van mensen zodat jij er heen kunt gaan om het aantal te vermeerderen.Er is een groot risico dat het zal eindigen zoals een groep die naar Irak ging.Zij zijn in aanraking gekomen met het slechte en coruptie.

(Bron:Source: al-afak.com/showthread.php?t=7464)

04-01-2014, 22:36
Shaych Rabie` ibn Haadie al-Madchalie (حفظه الله) zegt het volgende:

…vervolgens bekritiseren deze type mensen (i.e. de dienaars van het westen) de oprechte selefies voor het vasthouden aan het Boek (van Allah), de soennah en de methodiek van de vrome voorgangers in het omgaan met de rechtvaardige leiders en de onrechtvaardige leiders die niet buiten de islaam zijn getreden door middel van duidelijk ongeloof. Zij vragen zich af hoe de selefies om zullen gaan met de nieuwe leiders?

Ons antwoord naar hen toe luidt dat wij standvastig blijven op de Islaamitische methodiek die uit het Boek (van Allah) en de soennah van de boodschapper van Allah (صلى الله عليع و سلم) voortvloeit en op datgene waar zich onze vrome voorgangers op bevonden in geloofsleer, aanbiddingen, omgang en politiek. Wij voegen hier niets aan toe noch nemen wij hier iets van af.

Wij zijn niet zoals jullie, kameleons die van kleur en vorm veranderen bij het omslaan van situaties en bij het veranderen van overheden.

En van hun kwaadheden (i.e. van deze type mensen) is dat zij de selefies ervan beschuldigen dat zij de Libische al-Qadaafie en de Syrische al-Assad en zijn Noesayrie Baatinie[1] systeem ondersteunen. Zij hebben buitensporig gehandeld in het herhalen van deze leugen en zij verspreiden dit op websites.

En zij hebben gelogen. Want de geleerden van de selefie methodiek hebben al-Qadaafie en deze Noesayrie (i.e. Assad) en zijn Noesayriyah Baatiniyah groep tot ongelovigen verklaard. En ik heb dit ook meerdere malen gezegd in mijn zittingen en lessen. Ik denk dat deze type mensen dit heel goed weten, maar zij zijn een volk dat laster verspreidt en hun verdorven methodiek staat hen deze laster toe.

Wat betreft ons positie tegenover demonstraties en wat daaruit voortvloeit aanchaos en afslachtingen, daarbij zijn de levens van duizenden zielen in Libië en Syrië weggenomen.

Hoeveel eren zijn er geschonden, hoeveel gezinnen zijn er verdreven en hoeveel bezittingen zijn er in deze twee landen vernietigd? Vraag het de armen, de ouderen, de weeskinderen waarvan hun ouders vermoord zijn in deze oorlogen en de weduwen waarvan hun mannen zijn vergaan in deze fitan[2] en hun achter hebben gelaten met kinderen, vraag hen allen of zij tevreden zijn met deze fitan en de gevaarlijke uitkomsten ervan welke terechtkomen op alles en iedereen.

Ons positie tegenover deze zaken is dat wij dit ten sterkste afkeuren en de Islaam is vrij van deze onwetendheden die begaan worden door deze twee landen en hun leiders.

En degene die hier een aandeel in hebben zijn hun opponenten, de uitnodigers naar vrijheid en democratie die deze fitan veroorzaakt hebben.

Wij waarschuwen de selefies en eenieder die gehoor geeft aan de Islaam tegen het deelnemen aan deze slachtpartijen en wat het met zich meebrengt aan vernielingen, het schenden van eren en het verdrijven van duizenden gezinnen. Want de islaam verbiedt dergelijke brute handelingen en veroordeelt degenen die eraan deelnemen. Zij (i.e. deze handelingen) hebben niets (i.e. met de islaam) te maken.

Het begin van deze misdaden zijn democratie en dictatuur, en het einde ervan is democratie die kan veranderen in een dictatuur.

Wij vragen Allah een uitweg voor deze twee volkeren en dat Hij hen succes schenkt in het vasthouden aan de Islaam met trots en hen rust schenkt van deze wervelende vernietigende fitan en dat Hij de Islaamitische landen beschermt tegen deze fitan en slechtheden.

Bron: fragment uit het artikel `at-tahdier min al-fitan wa ad-diemoqratiyyah wa moeshtaqaatihaa´.
(Bron:Zie: http://www.sahab.net/forums/index.php?%3Bshowtopic=131683
Vertaling: Youssef aboe Safiyyah)

04-01-2014, 22:36
Nota:

Let op!

Er circuleert een clipje genaamd "De realiteit over Syrië: Dossier van A tot Z !" deze clip bevat leden van Al Qaida(hedendaagse Khawaardj) en andere dwalende prekers zoals Nabil Al Awadi en de verhalenverteller Al Arifi.Het is duidelijk dat deze uploader inspeelt op de emoties en de bewijzen uit de Koran en Sunnah tegen gaan.

Van dag 1 hebben de Grote Geleerden gewaarschuwd tegen in opstand komen en dat dit enkel naar bloedvergieten leidt.Ook al is de leider een kafir!

Shaykh oel-Islaam Ibn Taymiyyah (rahiemahoellaah) : “Er is geen volk dat in opstand kwam tegen zijn leider behalve dat hun
situatie erger werd dan daarvoor” en ook zei hij:70jaar onder een onrechtvaardige leider is beter dan 1 nacht zonder leider,omdat hier meer fitnah uit voorkomt(Al Fatawa)

Imam Ahmed (rahiemahoellaah)werd gevraagd door Aboel Haarith :
Ik vroeg Aboe ‘Abdoellaah (Imaam Ahmed) over een gebeurtenis die plaats vond in Bagdad.
De mensen wilden in opstand komen en rebelleren. Dus toen zei ik: ‘O Aboe ‘Abdoellaah,wat zeg jij over het in opstand komen met deze mensen ?’ Dus hij keurde het af en verwierp het en hij zei: “het bloed, het bloed”! Ik ben het hier niet mee eens noch beveel ik dit. Geduldig blijven in de situatie waarin wij ons bevinden is beter dan een fitnah waarin bloed wordt verspild en andermans bezittingen toegestaan worden gemaakt en alles wat heilig is wordt geschonden. Weet je dan niet in wat voor situatie de mensen waren in de tijden van fitnah ?” Ik zei: ‘En de mensen vandaag dan, zijn zij niet in tijden van fitnah, Oh Aboe ‘Abdoellaah ?’
Hij antwoordde: “Ook al zijn zij hierin, het is een gerichte fitnah en zodra de zwaarden gaan slaan zal de fitnah wijdverspreid worden en de wegen hieruit zullen afgesneden worden. Wees geduldig met dit, want jouw Religie veilig houden is beter voor jou.” En ik zag hem het rebelleren tegen de leiders verwerpen en afkeuren zeggende: “Het bloed! Ik ben het hier niet mee eens noch beveel ik dit!

Imam Ahmed zei:30 jaar onder een Tiran is beter dan 1 uur anarchie(opstand). (Sharh Usul Asunnah)

Wat betreft de weerleggingen van Al Awabi hier staat een weerlegging van Sheikh Maher Ibn Dhafir Al Qahtani(auteur van o.a Citadel van de Moslim)
http://www.youtube.com/watch?v=qWtgCk-CQT8

Wat betreft de weerlegging over Al Qaida en Al Zawhiri http://www.youtube.com/watch?v=lakUvtyR7jk

Wat betreft de weerlegging over Al Arifi http://www.youtube.com/watch?v=03Oi_gKmDGU

Wat betreft Imam Sudais hafidullah hij is vrij van deze uploader en zijn knip en plakwerk.

Deze uploader moet Allah vrezen want hij verdedigt de mensen van Bidah.

De Profeet, Sallallaahoe ‘alaihi wa sallam zei:
“Moge Allaah’s Vloek rusten op degene die een innovator in bescherming neemt.” (Overgeleverd door Moslim in zijn Sahih)

Shaykh Ibn Baaz rahimahoellaah werd gevraagt:

“Degene die Ahloe bid’a prijst en hen verdedigt, valt hij onder hun oordeel ?“

De Shaykh rahimahoellaah antwoordde: “Ja, daar is geen twijfel over, wie hen prijst en hen verdedigt, die roept naar hen op. Hij is
van hun oproepers, we vragen Allaah om gezondheid.” [Uitleg van Fadl al Islaam van de Shaykh rahimahoellaah]

04-01-2014, 22:45



Citaat door rotterdamabdars:
Door Sheikh Abdul-Muhsin bin Hamad al-´Abbaad hafidullah

Vraag:

Wat is de regelgeving over Jihaad in Syrie?Is het toegestaan voor mij om te gaan?

Antwoord:

Wat de mensen van Syrie nodig hebben is dat men voor hen bidt.Maar dat één ieder er naar toe gaat,het probleem ligt niet aan het te kort van mensen zodat jij er heen kunt gaan om het aantal te vermeerderen.Er is een groot risico dat het zal eindigen zoals een groep die naar Irak ging.Zij zijn in aanraking gekomen met het slechte en coruptie.

(Bron:Source: al-afak.com/showthread.php?t=7464)
zo is dat

moge Allah ze bijstaan ameen

04-01-2014, 22:47
Allahoe Akbar.

Shaykh oel-Islaam Ibn Taymiyyah (rahiemahoellaah) : “Er is geen volk dat in opstand kwam tegen zijn leider behalve dat hun
situatie erger werd dan daarvoor” en ook zei hij:70jaar onder een onrechtvaardige leider is beter dan 1 nacht zonder leider,omdat hier meer fitnah uit voorkomt(Al Fatawa)

Imam Ahmed (rahiemahoellaah)werd gevraagd door Aboel Haarith :
Ik vroeg Aboe ‘Abdoellaah (Imaam Ahmed) over een gebeurtenis die plaats vond in Bagdad.
De mensen wilden in opstand komen en rebelleren. Dus toen zei ik: ‘O Aboe ‘Abdoellaah,wat zeg jij over het in opstand komen met deze mensen ?’ Dus hij keurde het af en verwierp het en hij zei: “het bloed, het bloed”! Ik ben het hier niet mee eens noch beveel ik dit. Geduldig blijven in de situatie waarin wij ons bevinden is beter dan een fitnah waarin bloed wordt verspild en andermans bezittingen toegestaan worden gemaakt en alles wat heilig is wordt geschonden. Weet je dan niet in wat voor situatie de mensen waren in de tijden van fitnah ?” Ik zei: ‘En de mensen vandaag dan, zijn zij niet in tijden van fitnah, Oh Aboe ‘Abdoellaah ?’
Hij antwoordde: “Ook al zijn zij hierin, het is een gerichte fitnah en zodra de zwaarden gaan slaan zal de fitnah wijdverspreid worden en de wegen hieruit zullen afgesneden worden. Wees geduldig met dit, want jouw Religie veilig houden is beter voor jou.” En ik zag hem het rebelleren tegen de leiders verwerpen en afkeuren zeggende: “Het bloed! Ik ben het hier niet mee eens noch beveel ik dit!

Imam Ahmed zei:30 jaar onder een Tiran is beter dan 1 uur anarchie(opstand). (Sharh Usul Asunnah)

04-01-2014, 22:48

Citaat door Abu_Qays:
Wie is ons leider?
heb je een marokko paspoort dan is mo7ammed sadis jouw amier

04-01-2014, 22:50

Citaat door MOCROMAN21:
heb je een marokko paspoort dan is mo7ammed sadis jouw amier
klopt

04-01-2014, 22:50

Citaat door Abu_Qays:
Dus omdat we moeten vrezen voor het bloed moeten we maar vernederd thuis zitten en toekijken hoe onze rijkdommen worden gestolen, onze landen worden gecorrupeerd, onze rechtschapen geleerden worden vastgezet en gemarteld en onze zusters zwanger worden gemaakt door vervloekte koeffar in gevangenissen? En toekijken hoe kufr wijdverspreid op aarde? En hoe ze mensen misleiden? En hoe ze spotten met onze broeders en onze deen en Allah en Zijn boodschapper salAllahoe alaihi wa salam? Hopend dat het goedkomt terwijl we vernederd blijven werken voor deze taghout regering? Zal Allah ons helpen zonder opofferingen?

Citaat door rotterdamabdars:
Shaych Rabie` ibn Haadie al-Madchalie (حفظه الله) zegt het volgende:


Wij zijn niet zoals jullie, kameleons die van kleur en vorm veranderen bij het omslaan van situaties en bij het veranderen van overheden.

En van hun kwaadheden (i.e. van deze type mensen) is dat zij de selefies ervan beschuldigen dat zij de Libische al-Qadaafie en de Syrische al-Assad en zijn Noesayrie Baatinie[1] systeem ondersteunen. Zij hebben buitensporig gehandeld in het herhalen van deze leugen en zij verspreiden dit op websites.

En zij hebben gelogen. Want de geleerden van de selefie methodiek hebben al-Qadaafie en deze Noesayrie (i.e. Assad) en zijn Noesayriyah Baatiniyah groep tot ongelovigen verklaard. En ik heb dit ook meerdere malen gezegd in mijn zittingen en lessen. Ik denk dat deze type mensen dit heel goed weten, maar zij zijn een volk dat laster verspreidt en hun verdorven methodiek staat hen deze laster toe.

Wat betreft ons positie tegenover demonstraties en wat daaruit voortvloeit aanchaos en afslachtingen, daarbij zijn de levens van duizenden zielen in Libië en Syrië weggenomen.

Hoeveel eren zijn er geschonden, hoeveel gezinnen zijn er verdreven en hoeveel bezittingen zijn er in deze twee landen vernietigd? Vraag het de armen, de ouderen, de weeskinderen waarvan hun ouders vermoord zijn in deze oorlogen en de weduwen waarvan hun mannen zijn vergaan in deze fitan[2] en hun achter hebben gelaten met kinderen, vraag hen allen of zij tevreden zijn met deze fitan en de gevaarlijke uitkomsten ervan welke terechtkomen op alles en iedereen.


Bron: fragment uit het artikel `at-tahdier min al-fitan wa ad-diemoqratiyyah wa moeshtaqaatihaa´.
(Bron:Zie: http://www.sahab.net/forums/index.php?%3Bshowtopic=131683
Vertaling: Youssef aboe Safiyyah)
SubhanAllaah

04-01-2014, 22:52

Citaat door Achii.:
klopt
ja maar hij scheert zijn baard dus we kunnen zijn woord niet als waarheid nemen toch plus hij is vervloekt omdat hij scheert. dus kan geen Amier zijn of wel soms

04-01-2014, 22:52
Ze laten kinderen, vrouwen en een leven achter. De kinderen hebben een vader nodig, zoals de vrouwen een echtgenoot nodig hebben. Zie deze verantwoordelijkheid maar eens na te komen.

04-01-2014, 22:54

Citaat door MOCROMAN21:
ja maar hij scheert zijn baard dus we kunnen zijn woord niet als waarheid nemen toch plus hij is vervloekt omdat hij scheert. dus kan geen Amier zijn of wel soms
hij is moslim en dat is wat telt
ookal scheer je je baard

04-01-2014, 22:56



Citaat door Achii.:
hij is moslim en dat is wat telt
ookal scheer je je baard
ok, ja maar hij doet ook die graf nonsens

04-01-2014, 22:57

Citaat door MOCROMAN21:
ok, ja maar hij doet ook die graf nonsens
wat voor graf nonsens?

04-01-2014, 22:57

Citaat door MOCROMAN21:
ok, ja maar hij doet ook die graf nonsens
Is hij een mix van mobtadi kaffir

Pagina's : [1] 2 3 4