Bekijk volle/desktop versie : Populaire journaliste Frankrijk gaat door hel na huwelijk met gehandicapte Marokkaan



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

03-01-2014, 15:25
Melissa Theuriau is een bekende journaliste in haar land en trouwde in 2008 met de Marokkaans-Franse acteur Jamal Debouzze.



In een interview met een Frans tijdschrift blikt ze terug op de tijd sinds haar huwelijk. Theuriau zegt sindsdien in een nachtmerrie te leven omdat ze een groot aantal onvriendelijke e-mails kreeg van landgenoten. Zij haalden vooral uit omdat ze getrouwd is met een Marokkaanse 'handicap', zegt de journaliste tegenover Paris Match. Melissa weet het nu zeker: Frankrijk is een racistisch land en haar keuze irriteert mensen.


'Jamal zegt dat dit geen racistisch land is, maar ik ben het niet eens met zijn mening', merkte ze op. De opmerkingen die zij bijna dagelijks ontvangt zijn een duidelijke teken dat sommige Fransen geen verschil, diversen of gehandicapten tolereren. Debouzze was op 15-jarige betrokken bij een treinongeluk. Hij raakte zijn hand kwijt en verloor zijn kameraad tijdens het ongeluk. 'Ik krijg wekelijks mailtjes over mensen die me vertellen dat ik een schande ben voor Frankrijk door te trouwen met een gehandicapte Arabier die geen zin fatsoenlijk Frans spreekt.'


Dood
Tot overmaat van ramp zijn er ook doodsbedreigingen: 'Binnenkort zal hij sterven', hoort het stel met enige regelmaat. Het stel heeft twee kinderen maar door de bedreigingen slapen ze allerminst fijn. Hoewel Debouzze zijn vrouw over de vloek van de reacties hielp blijft ze benadrukken dat Frankrijk een land van racisme is.

03-01-2014, 15:32


Echt vies van die racisten, ze zijn gehuwd punt uit, wat maakt het nu uit of hij een handicap heeft of niet, echt mensen dit is te gestoord in welke wereld leven we eigenlijk dat we mensen met een handicap geen liefde of huwelijk gunnen, bah..


03-01-2014, 16:10
Blanke mensen zijn zo, vroeger toen we hier kut klusjes kwamen opknappen waren we gewild, nu dat we de taal kunnen spreken en meer kunnen zijn we gehaat.....


03-01-2014, 16:13
Marokkanen kunnen er ook wat van ,als iemand een gehandicapte trouwt dan zijn ze ook haantje de voorste om het iemand uit zijn hoofd te praten. Wij zijn net zo hypocriet en schijnheilig.

03-01-2014, 16:18



Citaat door Hinderlijk:
Blanke mensen zijn zo, vroeger toen we hier kut klusjes kwamen opknappen waren we gewild, nu dat we de taal kunnen spreken en meer kunnen zijn we gehaat.....

Ja hoor, racist.

03-01-2014, 16:34
Mah@ dan spreek je over die Marokkanen die verankerd zijn met domme vooroordelen, in vergelijking met de blanke westerse bevolking, die naar ras enz. Discriminerend zijn, hello 21ste ewuw


03-01-2014, 16:39

Citaat door radia0101:
Mah@ dan spreek je over die Marokkanen die verankerd zijn met domme vooroordelen, in vergelijking met de blanke westerse bevolking, die naar ras enz. Discriminerend zijn, hello 21ste ewuw

Ik word ook weleens uitgescholden als ik met een Hollander loop, dus tja

03-01-2014, 17:28
Als hij niet gehandicapt was, dan zou het geen probleem zijn voor die bedreigers?

03-01-2014, 17:30
Knappe vrouw!

Frankrijk moet juist respect hebben voor zo een vrouw dat ze met een gehandicapte man trouwt.

03-01-2014, 17:31
Gehandicapt? Die gast mist een hand, door een ongeluk, maar is verder helemaal in orde naar wat wij weten. Verder verdient hij meer dan de gemiddelde burger in Frankrijk. Ze zijn al een aantal jaren getrouwd.

03-01-2014, 17:52
Frankrijk: meest racistisch land van Europa. Menig Fransoos was het eens met Hitlers opvattingen, zie het Vichy regime, de arrogantie en starheid van de Fransen waren een van de meest directe redenen van twee wereldoorlogen.

03-01-2014, 17:53
echt zielig die fransen.

03-01-2014, 17:54


ze is wel mooi die vrouw. tbarkellah

03-01-2014, 17:56
racisme heb je onder ieder volk
zo ook fransen, nederlanders en marokkanen...noem de hele groep maar erbij....
daarom is het belangrijk dat je toch een ieder als een individu neemt omdat het gros misschien racistisch kan zijn maar lang niet iedereen!

03-01-2014, 17:57
I love that guy.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9