Bekijk volle/desktop versie : Baby moeite met ontslasting



Pagina's : [1] 2

01-01-2014, 20:39
Dames wat doen jullie als julie merken daar jullie baby moeite heeft met zijn ontlasting, ik zie mijn zoontje zo hard drukken en persen maar komt niks uit en dan begint hij heel hard te huilen. Soms help ik hem met een thermometer of wattenstaafje maar volgens mij kan dit nooit goed zijn als je dit vaak moet doen, hebben jullie andere tips?

01-01-2014, 21:15


Ik dan duw je ontlasting terug..ik denk iets geven waar hij sowieso diarree van krijgt Hoe oud is hij ongv nu.. 38weken toch zoiets

01-01-2014, 22:22

Citaat door Islam_4ever:
Ik dan duw je ontlasting terug..ik denk iets geven waar hij sowieso diarree van krijgt Hoe oud is hij ongv nu.. 38weken toch zoiets


Het helpt wel hoor door met een thermometer in zijn gaatje te gaan, na een tijdje komt de ontlasting wel maar ik vraag me af of dit wel goed is. Mijn zoontje is nu zeg maar 42 weken.. Maar hij is 2,5 maand te vroeg geboren

02-01-2014, 01:00
Klein beetje olijfolie in zijn voeding doen. Had ooit gehoord dat het helpt.

02-01-2014, 01:22


Klein beetje olijfolie in zijn voeding doen. Had ooit gehoord dat het helpt.

02-01-2014, 12:29
oliijfolie helpt echt. Heb ik bij mijn zoon ook een tijdje gedaan. Alleen je mag het niet langdurig gebruiken dan worden zijn darmen lui.

02-01-2014, 12:31

Citaat door rachrach:
Het helpt wel hoor door met een thermometer in zijn gaatje te gaan, na een tijdje komt de ontlasting wel maar ik vraag me af of dit wel goed is. Mijn zoontje is nu zeg maar 42 weken.. Maar hij is 2,5 maand te vroeg geboren
Klopt meid ik heb al je verhaaltje aandachtig gelezen vond het echt erg voor je en hoopte insha allah dat alles goed kwam

02-01-2014, 14:34

Citaat door rachrach:
Het helpt wel hoor door met een thermometer in zijn gaatje te gaan, na een tijdje komt de ontlasting wel maar ik vraag me af of dit wel goed is. Mijn zoontje is nu zeg maar 42 weken.. Maar hij is 2,5 maand te vroeg geboren
Van de thermometer kunnen de darmen lui worden als je het te vaak doet
Geef je bv of kv? Kv kan je proberen meer water erbij te doen, 10cc bijv. Dit hielp bij mijn dochtertje heel goed
Een drupje olijfolie kan helpen maar het is het beste om de eerste mnd niets anders dan melk in het maagje te laten komen.

02-01-2014, 16:09
Ik zou inderdaad ook de melk verdunnen als je kv geeft. Dit hielp bij mijn zoontje ook

02-01-2014, 18:33
Dank jullie wel voor jullie tips en wat extra water heb ik een tijdje gedaan Maar hielp ook miet echt. Maar dit probleem komt ook ondat hij ijzer toegediend krijgt dus dan gaat het sowieso moeilijker..

14-01-2014, 13:04
Wat je ook kan proberen is roosvicee laxo. Werkt laxerend. Zijn die kleine diksap flessen van roosvicee. Groetjes

14-01-2014, 14:39
hier in belgie hebben van de suppo s, de helpen meteen!

14-01-2014, 16:48



Citaat door Souhailaatje:
Wat je ook kan proberen is roosvicee laxo. Werkt laxerend. Zijn die kleine diksap flessen van roosvicee. Groetjes
Dat mag een kleine baby nog niet,

14-01-2014, 20:34
Als het goed is krijgt je kindje ook vast voedsel toch?

Mijn zoontje had dit namelijk ook en ben hiervoor naar de huisarts geweest. Die heeft mij een soort siroop voorgeschreven wat goed hielp. Verder gaf ze aan dat je bijvoorbeeld pruimen of sinasappelsap moet aanbieden. Schijnt goed te zijn voor de ontlasting. Ze gaf aan dat ik het voedsel ook niet echt heel fijn moest prakken, want hoe groter je de stukjes laat, hoe meer vezels je kindje binnen krijgt.

Sterkte!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

15-01-2014, 09:54
Dank jullie wel dames maar mijn zoontje krijgt nog geen vast voedsel. Er zijn dagen waarop het beter gaat en dagen waarbij ik moet helpen. Ik ben wel naar de dokter geweest en hij heeft lactulose voorgeschreven maar omdat mijn zoontje medicijnen slikt ben ik toch voorzichtig met laxeermiddelen. Het gaat nu in ieder geval beter dan eerst elhamdolilah

Pagina's : [1] 2