Bekijk volle/desktop versie : Diversiteit op de arbeidsmarkt

Pagina's : [1] 2 3

16-02-2005, 14:44
Gisteren heb ik een presentatie bijgewoon over diversiteit op de arbeidsmarkt. We kregen precentages te horen waaruit bleek dat organisties vooral subjectief werven en selecteren. Er werd zelfs beweerd, dat dit een van de voornaamste oorzaken is van de werkeloosheid in Nederland.. Zijn jullie het hier mee eens..

Denken jullie dat een vakbond een bepaalde rol kan vervullen in het behouden van diversiteit op de arbeidsvloer? Welke rol is deze dan en hoe kan het tot uitting komen?

Gezien ik de enige Marokkaanse was die deze presentatie bij woonde, ben ik benieuwd hoe andere marokkanen er tegen aan kijken. Het ging namelijk vooral over allochtonen en heb flink moeten debateren.

16-02-2005, 14:45

by the way, iedereen die zich geroepen voelt om te reageren, doe dat vooral...

16-02-2005, 15:02
Subjectief werven en selecteren van wie van wat ?????JE topic is niet echt duidelijk.

16-02-2005, 15:48

Citaat door RECHTUIT:
Subjectief werven en selecteren van wie van wat ?????JE topic is niet echt duidelijk.
Tis gewoon het standaard M.nl verhaal: marokkaantjes zijn zielig.

Ook voor hun hogere werkeloosheid geven ze weer iemand anders de schuld.

Dus als je zin hebt om zielig mee te janken, deze draad is er voor opgezet.

16-02-2005, 15:50

Citaat door luister:
Dit is algemeen bekend, die hondenneukers zijn de oorzaak dat wij, allochtonen, werkloos zijn!

Maar ik geniet volle teugen van m'n uitkering, euh ik bedoel vrije tijd,
word eens tijd dat die uitkering wat gekort gaan worden, wellicht dat je dan van je luie reet af komt en een baan gaat zoeken.

16-02-2005, 15:52
Aaa ze bedoelt dat wij minder kans krijgen op arbeidsmarkt omdat wij allochtoon zijn.

16-02-2005, 15:56

Citaat door N'YaT:
Gisteren heb ik een presentatie bijgewoon over diversiteit op de arbeidsmarkt. We kregen precentages te horen waaruit bleek dat organisties vooral subjectief werven en selecteren. Er werd zelfs beweerd, dat dit een van de voornaamste oorzaken is van de werkeloosheid in Nederland.. Zijn jullie het hier mee eens..

Denken jullie dat een vakbond een bepaalde rol kan vervullen in het behouden van diversiteit op de arbeidsvloer? Welke rol is deze dan en hoe kan het tot uitting komen?

Gezien ik de enige Marokkaanse was die deze presentatie bij woonde, ben ik benieuwd hoe andere marokkanen er tegen aan kijken. Het ging namelijk vooral over allochtonen en heb flink moeten debateren.
Tja je moet als Marokkaan zijnde wel wat meer moeite doen om aan de bak te komen, maar als je doorzet kom je er wel. Marokkaanse dames overigens komen vrij makkelijk aan de bak, ze hoeven alleen hun charmes te gebruiken...

16-02-2005, 15:57

Citaat door RECHTUIT:
Aaa ze bedoelt dat wij minder kans krijgen op arbeidsmarkt omdat wij allochtoon zijn.
Als je te lui bent om een baan te vinden, zal je er ook niet een krijgen.

16-02-2005, 15:59

Citaat door N'YaT:
Nee, die hebben geen rol.

16-02-2005, 16:00

Citaat door knorrepotje:
Als je te lui bent om een baan te vinden, zal je er ook niet een krijgen.
Das juist en niemand die dat tegenspreekt.
Maar,ontken jij racisme die allomtegenwoordig is ???????

Eigen volk eerst heerst.

Men moet werkgevers verplichten om de verhoudingen in maaschappij
ook terug te vinden op werkvloer in politiek in media ,kunst,cultuur,subsidies enz enz enz .

16-02-2005, 16:02

Citaat door N'YaT:
Je hebt niet flink MOETEN debateren. Je hebt waarschijnlijk gewoon het standaard multiculti-riedeltje afgedraaid.
Hoe je vader hier kwam om het vieze werk te doen, hoe Marokkanen allemaal over één kam worden geschoren, geen acceptatie van jouw hoofddoekje, racisme, Wilders, etc. etc.

16-02-2005, 16:03

Citaat door RECHTUIT:
Das juist en niemand die dat tegenspreekt.
Maar,ontken jij racisme die allomtegenwoordig is ???????

Eigen volk eerst heerst.

ook terug te vinden op werkvloer in politiek in media ,kunst,cultuur,subsidies enz enz enz .
Dat zijn werkgevers ook verplicht ze moeten 5% allochtoon aannemen of duizenden euro's boete betalen. Meeste betalen duizenden euro's boete omdat ze geen allochtonen kunnen vinden die willen werken.

16-02-2005, 16:08

Citaat door RECHTUIT:
Eigen volk eerst heerst.

Marokkanen hebben 30 jaar de tijd gehad om ook bij "ons volk" te gaan horen, maar hebben gekozen om vooral hun "eigen cultuur" te behouden.

Verder is het een verschrikkelijk idee om werkgevers te gaan verplichten tot het aannemen van bepaald soort mensen.
Klein voorbeeldje: Mo heeft een goede opleiding en gaat bij een verzekeringsmaatschappij werken. Alle andere collega's "weten" waarom hij is aangenomen, niet op zijn capaciteiten, want die doen er niet toe, nee, de maatschappij MOEST 'm aannemen om het quotum Marokkanen vol te krijgen.
Lekker werken voor Mo, want niemand neemt 'm serieus.

MAROKKANEN MOETEN ER GEWOON VOOR ZORGEN DAT ZE ZELF WERKGEVERS WORDEN

16-02-2005, 16:08

Citaat door knorrepotje:
Dat zijn werkgevers ook verplicht ze moeten 5% allochtoon aannemen of duizenden euro's boete betalen. Meeste betalen duizenden euro's boete omdat ze geen allochtonen kunnen vinden die willen werken.
Allochtonen gaan elke dag naar interrim bureau's voor werk.
Maar zonder al te veel succes.
Liever eigen soort .
Maar wie blijft zoeken zal ooit wel iets vinden.
En racisten op de werkvloer moeten verbaal aangevallen worden en hen spreekwoordelijk begraven.Dat kan ik zeer goed.
Desnoods keihard in hun aangezicht schoppen.

Want racisme is een van de grootste redenen waarom veel allochtonen afhaken
na korte tijd werken.

Schoppen en verbaal aanvallen is mijn boodschap voor mijn broeders.

16-02-2005, 16:10

Citaat door Smirnoff:
Marokkanen hebben 30 jaar de tijd gehad om ook bij "ons volk" te gaan horen, maar hebben gekozen om vooral hun "eigen cultuur" te behouden.

Verder is het een verschrikkelijk idee om werkgevers te gaan verplichten tot het aannemen van bepaald soort mensen.
Klein voorbeeldje: Mo heeft een goede opleiding en gaat bij een verzekeringsmaatschappij werken. Alle andere collega's "weten" waarom hij is aangenomen, niet op zijn capaciteiten, want die doen er niet toe, nee, de maatschappij MOEST 'm aannemen om het quotum Marokkanen vol te krijgen.
Lekker werken voor Mo, want niemand neemt 'm serieus.

MAROKKANEN MOETEN ER GEWOON VOOR ZORGEN DAT ZE ZELF WERKGEVERS WORDEN
Zeer goeie voorstel.

Pagina's : [1] 2 3