Bekijk volle/desktop versie : Advies nodig van iedereen!!!



Pagina's : [1] 2

16-02-2005, 13:33
Salaam a3leikoum beste zusters!!!

Nu zit ik met het volgende.. Incha'allah ga ik over precies een jaar rond deze tijd trouwen..


Nu zit het zo.. De persoon in kwestie woont niet bij mij in de buurt (lees 150 km)
Wij beiden hebben alhamdoelilah hele grote families.

Nu wil ik mijn trouwfeest als volgende organiseren;

donderdagavond Henna-avond, alleen zonder hem, als laatste keer thuis met mammie en tantes en dierbaren van mij

vrijdagavond.. wil ik in mijn eigen woonplaats een kleine knusse bruiloft houden, niet teveel poespas maar gewoon iets nederigs. Weer zonder hem, want zijn familie en kennissen kunnen de afstand niet rijden en ook mijn familie zal die kant niet op gaan. Voor ons beiden valt dit niet te doen.. ook een zaal in het midden valt niet te doen...

Zaterdagmiddag... zal ik thuis worden opgehaald door hem en zijn familie.. richting zijn woonplaats om daar de laatste avond te vieren .. en dan lekker weg...............


Is het niet raar om als meisje zijnde alleen te trouwen? De henna avond wil ik sowiezo alleen omdat dit gewoon mijn laatste dag is met dierbaren alleen.. en bruiloft vind ik ook niet supererg omdat ik weet dat hij niet het type is om stil te zitten en leuk doen. Hij houdt niet van al dat gedoe er omheen, maar ik zal de eerste incha'Allah zijn die trouwt in de familie en mijn familie verwacht dit incha'Allah van me, en dit is ook iets wat ik wil...

ADVIES PLEASE

16-02-2005, 13:40


Ik vind het zo wel goed, en incha allah zullen het allemaal mooie dagen worden!!

16-02-2005, 13:43
incha'Allah ik vind het ook zo prima.. maar ik dacht misschien vinden mensen het raar dat ik het dan alleen doe en de hubby afwezig zal zijn.. daarom.. zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of eventueel er niet mee eens zijn..

16-02-2005, 13:47
nou ik zou hem er op vrijdagavond wel bij willen hebben hoor, maar das echt mijn mening he! kijk als jij er verder geen probleem mee hebt, dan is het toch goed zo?! ik wens je alvast mooi dagen, inscha allah!

16-02-2005, 14:00


ja maar zal hij erbij zijn, dan moet zijn familie erbij, zijn moeder zal hem niet alleen laten komen, zijn hele familie moet mee.. hij heeft echt een grote familie en dat kan dus niet.. er is geen plek PLUS zij zullen neit helemaal hiernaartoe komen vandaar.. zijn moeder zal hem niet alleen laten komen.. vandaar dat ik het dan alleen doe

16-02-2005, 14:05
zoals ik al zei, zolang jij er geen probleem mee hebt, is er niks aan de hand!
ik zou zelf voor een andere oplossing zoeken, als mensen niet eens 2 uurtjes willen rijden voor mijn bruiloft...

16-02-2005, 14:09
ja daarom snap je.. ik vind het ook niet leuk maar ma3liesh..

ghair incha'Allah misschien heb ik tegen die tijd wel een andere oplossing maar ben helaas bang dat het wel apart wordt gedaan.. ghair zolang het maar snel voorbij gaat..

16-02-2005, 14:11
maarre, probeer er wel van te genieten he!!!

16-02-2005, 14:13
incha'allah yeh oegtie

16-02-2005, 14:16

Citaat door JouZuster:
incha'Allah ik vind het ook zo prima.. maar ik dacht misschien vinden mensen het raar dat ik het dan alleen doe en de hubby afwezig zal zijn.. daarom.. zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of eventueel er niet mee eens zijn..
Bij mij zal mn hubby ook niet aanwezig zijn . hij woont maar 50km verder maar bij ons doen we het gewoon op die manier; hij komt me gewoon halen that's it.
Hij houdt ook nie van al die poespas errond.

16-02-2005, 14:19

Citaat door Mysticalia:
Bij mij zal mn hubby ook niet aanwezig zijn . hij woont maar 50km verder maar bij ons doen we het gewoon op die manier; hij komt me gewoon halen that's it.
Hij houdt ook nie van al die poespas errond.
Ja inderdaad, bij mij dus ook.. het is een schat van een man, maar hij kan niet stil zitten en aan al die poespas meedoen.. Hij heeft zelfs aangeboden om mijn bruiloft die ik alleen ga houden te betalen.. omdat hij zich deels schuldig voelt.. maar dat hoeft voor mij niet.. hij zal alleen eten betalen en bruidsschat meer niet incha'Allah..

16-02-2005, 14:25
Hoe wil je je bruiloft eigenlijk gaan doen?

16-02-2005, 15:04


ja ik denk gewoon 3 jurken en gewoon wel klein.. Niet al te groot.. gezellige met meiden en een catering.. ik wil in ieder geval niet dat mijn moeder in de weer is.. zij moet van mij ook genieten.. wat mij betreft komt ze naast me op de stoel zitten .. hihi..

en jij dan?

16-02-2005, 15:10
Schat probeer hem echt vrijdag avond erbij te hebben is belanrgijk dat je mannetje erook is hij wordt tenslotte je familie en als je later insha allah kinderen krijgt moeten zij hun mammie en pappie samen op de foto zien, dat is mijn mening schat doe wat je kan.veel geluk toegwenst!

16-02-2005, 15:16

Citaat door JouZuster:
Ja inderdaad, bij mij dus ook.. het is een schat van een man, maar hij kan niet stil zitten en aan al die poespas meedoen.. Hij heeft zelfs aangeboden om mijn bruiloft die ik alleen ga houden te betalen.. omdat hij zich deels schuldig voelt.. maar dat hoeft voor mij niet.. hij zal alleen eten betalen en bruidsschat meer niet incha'Allah..
ik begrijp je helemaal

Maar ik vind het goed zo .

Pagina's : [1] 2