Bekijk volle/desktop versie : Vraag over de Pil en zwanger worden??



16-02-2005, 12:21
Dag Dames,

Ik ben al twee jaar getrouwd, en we willen binnenkort aan kinderen beginnen.
Ik slik op dit momemt nog steeds de pil, kan ik daar elke momemt mee stoppen of moet ik de hele strip eerst afmaken?

En hoelang duurt het meestal voor dat de pil is uitgewerkt?

Ik zou graag wat meer info willen hebben.

Groetjes,

Karima

16-02-2005, 12:47



Citaat door ikramkarima:
Dag Dames,

Ik ben al twee jaar getrouwd, en we willen binnenkort aan kinderen beginnen.
Ik slik op dit momemt nog steeds de pil, kan ik daar elke momemt mee stoppen of moet ik de hele strip eerst afmaken?

En hoelang duurt het meestal voor dat de pil is uitgewerkt?

Ik zou graag wat meer info willen hebben.

Groetjes,

Karima
Hoi karima,

Ik heb een tijdje geleden ook zo'n vraag gesteld hierop.(halverwege stoppen met de pil)

Ik ben namelijk in december 1 jaar getrouwd geweest en wij wilden ook graag kinderen. maar ook ik slikte de pil nog. Na goede adviezen ontvangen te hebben, ben ik ook halverwege gestopt met de pil. De huisarts raad aan om gewoon de strip af te maken, maar bij mij heeft het eigenlijk niet veel uitgemaakt, ik werd nadat ik was gestopt met de pil na 3 dagen ongesteld en daarna gewoon een normale cyclus van 27/28 dagen.

houdt er wel rekening mee dat je lichaam heel raar kan reageren als je stopt met de pil, dus misschien dat jou cyclus in het begin een beetje zal schommelen, maar het verschilt per persoon. ik heb er niks vreemds van gemerkt.

:blauwkus:

16-02-2005, 13:14
Bedankt voor je snelle reactie.



Ik moet namelijk alleen deze week nog de pil slikken, want volgende week is mijn stop week.

Dus als ik het goed begrijp hoef ik niet de hele strip aftemaken, en kan ik nu gelijk stoppen toch?

Groetjes karima

16-02-2005, 14:26

Citaat door ikramkarima:
Bedankt voor je snelle reactie.



Ik moet namelijk alleen deze week nog de pil slikken, want volgende week is mijn stop week.

Dus als ik het goed begrijp hoef ik niet de hele strip aftemaken, en kan ik nu gelijk stoppen toch?

Groetjes karima
ja klopt, maar het is nu wel verstandiger om gewoon je strip af te maken aangezien je nog alleen deze week hoef te slikken, 3 dagen meer of minder maken dan ook niet meer uit toch, en dan weet je tenminste zeker wanneer je menstruatie komt

ik stopte na 5 pillen geslikt te hebben, dus ik was nog maar net begonnen met de strip, terwijl jij al bijna klaar bent met je strip snapje.

:blauwkus:

16-02-2005, 15:58


dag meid,

Het is verstandig om eerst de strip af te maken.
En na dat je ong. bent geweest niet meer drinken want dan weet je ook ong. wanneer je laatste menstruatie is als je dan zwanger bent geworden.
Het is bij iedereen verschillend wanneer je zwanger wordt na het stoppen van de pil.
Bij mij duurde het anderhalve jaar.

groetjes en sterkte

16-02-2005, 16:03
Dag dames,

Ik wil jullie bedanken voor de informatie.

En ik ga zeker de strip afmaken(zondag is de laaste).

Groetjes,

Karima

16-02-2005, 19:37
het is verschillend per pil
maar de dokter vertelde me over de pil die ik slik
dat als ik stop ongeveer tussen een half jaar en een jaar weer vruchtbaar ben

17-02-2005, 09:19

Citaat door princess_soraya:
het is verschillend per pil
maar de dokter vertelde me over de pil die ik slik
dat als ik stop ongeveer tussen een half jaar en een jaar weer vruchtbaar ben
welke pil slik jij dan en hoelang?

ik slik namelijk microgynon 30 en heb hem ruim een jaar geslikt.

ik ben nu 2 maanden gestopt.

17-02-2005, 11:08
hoi ik heb ook de pil anderehalve jaar geslikt en sinds ik ben gestopt is mijn cyclus niet meer hetzelfde ik benvaak drie weken over tijd . en de laatste tijd ben ik ook drie weken lang ongesteldt .en ik slikte ook microgynon 30 de huisarst vertelde mij dat het bij iedereen verschillend is en blijkbaar paste deze pil niet bij mij .groetjes

17-02-2005, 11:44

Citaat door nadorya:
hoi ik heb ook de pil anderehalve jaar geslikt en sinds ik ben gestopt is mijn cyclus niet meer hetzelfde ik benvaak drie weken over tijd . en de laatste tijd ben ik ook drie weken lang ongesteldt .en ik slikte ook microgynon 30 de huisarst vertelde mij dat het bij iedereen verschillend is en blijkbaar paste deze pil niet bij mij .groetjes
he nadorya alles goed met je?

bij mij heeft microgynon niet echt vreemde bijwerkingen gehad.

ik heb wel een normale cyclus van 27/28 dagen en ik blijf wel langer dan normaal ongesteld i.pv. eerst 5 dagen ben ik nu 7 dagen ongesteld, maar dat is niet echt bijzonder.

ik hoop dat we maar snel blij mogen worden met een zwangerschap.

:blauwkus:

17-02-2005, 17:21
ik slik ook microgronon 30
en eht klopt kan bij iedereen anders zijn

18-02-2005, 13:01

Citaat door Manal01:
he nadorya alles goed met je?

bij mij heeft microgynon niet echt vreemde bijwerkingen gehad.

ik heb wel een normale cyclus van 27/28 dagen en ik blijf wel langer dan normaal ongesteld i.pv. eerst 5 dagen ben ik nu 7 dagen ongesteld, maar dat is niet echt bijzonder.

ik hoop dat we maar snel blij mogen worden met een zwangerschap.

:blauwkus:
ja het gaat goed en met jou ? nou ik heb echt veel bijwerkingen gehad . gelukkig dat het niet bij jouw zo is . ja ik hoop echt dat we snel zwanger zijn inschallah .gair

18-02-2005, 13:05



Citaat door nadorya:
ja het gaat goed en met jou ? nou ik heb echt veel bijwerkingen gehad . gelukkig dat het niet bij jouw zo is . ja ik hoop echt dat we snel zwanger zijn inschallah .gair
ja met mij gaat ook alles goed,

mijn NOD is 2 maart dus nog anderhalf week en dan weet ik het

ik hoop ook dat we snel zwanger zijn incha'allah.

Jij bent nu 6 maandjes bezig toch?

:blauwkus: