Bekijk volle/desktop versie : Vraagje aan de dames



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

28-12-2013, 21:44
Stel jouw broer/broertje leert een dame kennen waar hij hartstikke verliefd op is. Hij is serieus met haar en zij ook.
Hij is van plan om ook haar hand te vragen. Maar jij komt erachter dat zij in het verleden allerlei discotheken heeft bezocht en veel verschillende vriendjes heeft gehad. Ze was een wulpse meid. (Het komt er een beetje op neer dat ze niet zo kuis is geweest als iedereen dacht dat ze is.)

Zouden jullie jouw broer/broertje inlichten over haar. Of denk je van nee wat in het verleden is gebeurd, is tussen haar en haar Schepper. Dus het verleden behoort tot het verleden ?

Graag een eerlijk antwoord aub.

28-12-2013, 21:53


Een lastige. Hoe is ze nu? Als ze dat wereldje heeft achtergelaten en nu gewoon alhamdoullilah dr zaakjes in orde heeft. M.a.w. ze heeft berrouw getoond, ze heeft spijt van haar verleden en heeft de vrees weer gevonden. Dat is toch oneerlijk om haar daarop af te rekenen? Wie zijn wij? Als allah swt het haar al kan vergeven ( en alleen Hij weet wat er in onze harten schuilt)

28-12-2013, 21:54
Ik denk dat ik gewoon schijt ga hebben en niks zal zeggen. Zolang ik het maar niet gezien heb.

28-12-2013, 21:55

Citaat door one-ummah:
Een lastige. Hoe is ze nu? Als ze dat wereldje heeft achtergelaten en nu gewoon alhamdoullilah dr zaakjes in orde heeft. M.a.w. ze heeft berrouw getoond, ze heeft spijt van haar verleden en heeft de vrees weer gevonden. Dat is toch oneerlijk om haar daarop af te rekenen? Wie zijn wij? Als allah swt het haar al kan vergeven ( en alleen Hij weet wat er in onze harten schuilt)
Ik sluit me hierbij aan. Het verleden is het verleden.

28-12-2013, 21:56



Citaat door one-ummah:
Een lastige. Hoe is ze nu? Als ze dat wereldje heeft achtergelaten en nu gewoon alhamdoullilah dr zaakjes in orde heeft. M.a.w. ze heeft berrouw getoond, ze heeft spijt van haar verleden en heeft de vrees weer gevonden. Dat is toch oneerlijk om haar daarop af te rekenen? Wie zijn wij? Als allah swt het haar al kan vergeven ( en alleen Hij weet wat er in onze harten schuilt)
Dus je zou haar behoeden van een eventuele fdi7a ?

Ze is nu gewoon op het rechte pad. Maar in het verleden heeft ze van alles uitgespookt en was zeker geen lieverdje.

28-12-2013, 21:56

Citaat door one-ummah:
Een lastige. Hoe is ze nu? Als ze dat wereldje heeft achtergelaten en nu gewoon alhamdoullilah dr zaakjes in orde heeft. M.a.w. ze heeft berrouw getoond, ze heeft spijt van haar verleden en heeft de vrees weer gevonden. Dat is toch oneerlijk om haar daarop af te rekenen? Wie zijn wij? Als allah swt het haar al kan vergeven ( en alleen Hij weet wat er in onze harten schuilt)


+1

28-12-2013, 21:57

Citaat door one-ummah:
Een lastige. Hoe is ze nu? Als ze dat wereldje heeft achtergelaten en nu gewoon alhamdoullilah dr zaakjes in orde heeft. M.a.w. ze heeft berrouw getoond, ze heeft spijt van haar verleden en heeft de vrees weer gevonden. Dat is toch oneerlijk om haar daarop af te rekenen? Wie zijn wij? Als allah swt het haar al kan vergeven ( en alleen Hij weet wat er in onze harten schuilt)
Ik sluit hierbij aan en ik weet dat mijn broer ook uit ging in het verleden (als hij een tweede kans verdient, waarom zij niet).

28-12-2013, 21:58
Mijn broertje is mijn beste vriend, hij is een goede nette jongen. Ik wens alleen het goede voor hem dus ja ik zou het wel zeggen. Ik hou teveel van hem om zoiets te verzwijgen.

28-12-2013, 21:58
Hoe weet je dat?

28-12-2013, 21:58
Eerlijke antwoorden tot nu toe. Jullie denken van soort krijgt soort.

Nice.

28-12-2013, 21:59

Citaat door Advies2627:
Mijn broertje is mijn beste vriend, hij is een goede nette jongen. Ik wens alleen het goede voor hem dus ja ik zou het wel zeggen. Ik hou teveel van hem om zoiets te verzwijgen.
Ook als je weet dat hij gekwetst zal worden hierdoor en haar zal dumpen hierom ?

28-12-2013, 22:01

Citaat door BumperClever:
Ook als je weet dat hij gekwetst zal worden hierdoor en haar zal dumpen hierom ?
Ik ken mijn broertje, hij is niet iemand die haar hierom zal dumpen, maar als ze erover liegt wel. Als ze vanaf dag een eerlijk zegt dan accepteert hij haar. Maar als hij erl later achterkomt dan gaat de bom barsten. Ik vind dat hij wel recht heeft op de waarheid. Dus ja ik zou het zeggen zodat hij niet pas als hij getrouwd is het ergens op straat hoort.

28-12-2013, 22:04



Citaat door BumperClever:
Dus je zou haar behoeden van een eventuele fdi7a ?

Ze is nu gewoon op het rechte pad. Maar in het verleden heeft ze van alles uitgespookt en was zeker geen lieverdje.
Hoezo haar behoeden van fdhida? Ze is nu toch op het rechte pad alhamdoullilah waarom zou je het moeten verpesten? Wij zijn allemaal zondaars en blijven eenmaal zondaars. En allah swt leidt die Hij wilt leiden. Misschien is juist je broertje mektab voor haar om stanvastiger te zijn in haar geloof aangezien je zegt dat hij een nette man is. allah swt is alwetende, alziende.

Dan heb je ook nog marokkanen die roepen' nee ze verdient ook troep' ik waarschuw je alvast . Dat zijn de onwetende.

28-12-2013, 22:05

Citaat door Advies2627:
Ik ken mijn broertje, hij is niet iemand die haar hierom zal dumpen, maar als ze erover liegt wel. Als ze vanaf dag een eerlijk zegt dan accepteert hij haar. Maar als hij erl later achterkomt dan gaat de bom barsten. Ik vind dat hij wel recht heeft op de waarheid. Dus ja ik zou het zeggen zodat hij niet pas als hij getrouwd is het ergens op straat hoort.
Zij is van mening dat je zondes niet mag openbaren. Vandaar dat ze er niks over zegt.
Maar jij komt er wel achter.

Gewoon verlinken dus ?

28-12-2013, 22:06

Citaat door BumperClever:
Eerlijke antwoorden tot nu toe. Jullie denken van soort krijgt soort.

Nice.
precies dat gewoon, soort zoekt soort

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14