Bekijk volle/desktop versie : Noodklok geluid om gezondheid Marokkaanse salafisten



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

27-12-2013, 17:54
Een Marokkaanse mensenrechtenorganisatie heeft de regering gisteren gewaarschuwd voor een mogelijke humanitaire catastrofe.





Dat deed de Marokkaanse Liga voor de Verdediging van de Rechten van de Mens naar aanleiding van de hongerstaking van dertig salafistische gevangenen. Sommigen zouden in slechte gezondheid verkeren. De organisatie uitte de zorgen in een brief aan premier Abdelilah Benkirane, leider van de islamitische PJD-partij. De gevangenen zitten vast in zeven verschillende gevangenissen en zijn sinds oktober in hongerstaking.


De voorzitter van de organisatie eiste betere omstandigheden in de gevangenissen. De Marokkaanse Vereniging voor Mensenrechten uitte woensdag dezelfde zorgen.


Casablanca
Na een reeks zelfmoordaanslagen in Casablanca in mei 2003 werden duizenden salafisten gearresteerd voor vermeende banden met terroristische organisaties. Processen rondom de aanklachten krijgen internationale kritiek. Zo worden gevangenen gemarteld en gedwongen bekentenissen af te leggen, aldus de organisaties. Bovendien zitten velen vast zonder enige reden.


Abdelilah Benkirane bleek hart voor de zaak te hebben en liet in de nasleep van de Arabische lente in 2011 tientallen gevangenen vrij. Onder hen waren vier salafistische leiders. Het gros zit echter nog vast. In augustus hebben de families van tientallen gevangenen nog gedemonstreerd in Rabat. Zij eisen hun vrijlating omdat ze simpelweg onschuldig zijn.


Vorige week werd ook in Nederland gedemonstreerd voor een Marokkaans-Nederlandse gevangene die in Marokko vastzit.

27-12-2013, 18:06


Vergeet maar dat je nog een eerlijk proces krijgt.


Citaat:
Humanitaire catastrofe.
Ok.

27-12-2013, 18:21

Citaat door Haagse_moker:
Ik weet een ding zeker.. Je kan beter in Guantanamo zitten dan in marokkaanse gevangenis. Arme salafisten, nadat ze fles in hun achterste hebben gekregen van de politie worden ze nu dagelijks inelkaar getrapt door marokkaanse gangsters. Die zijn nog gekker dan hun!







Citaat:









27-12-2013, 18:23
'Citaat Geplaatst door Haagse_moker Bekijk reactie
Ik weet een ding zeker.. Je kan beter in Guantanamo zitten dan in marokkaanse gevangenis. Arme salafisten, nadat ze fles in hun achterste hebben gekregen van de politie worden ze nu dagelijks inelkaar getrapt door marokkaanse gangsters. Die zijn nog gekker dan hun!'

Is dit ongepast taalgebruik? Dan is mijn moeder een xxxx.

27-12-2013, 18:24


Redactie mag wel op de fles zitten. Wat een onzin zeg.

27-12-2013, 18:26
Tja. Marokko is afhankelijk van toerisme, zwaar afhankelijk, dus als men opmerkt dat salafisten met foute dingen bezig zijn dan gaan politie en justitie hard te keer tegen deze groep om toch geen risico te nemen. Praat ik het goed? Nee! Marokko is fout bezig als het op mensenrechten aankomt, maar dat kun je van veel meer landen zeggen.

27-12-2013, 18:32
Wat gek zeg, dat het slecht gaat met de gezondheid van die salafisten. Geen hulp van boven?

27-12-2013, 18:33

Citaat door Kosmopoliet:
Wat gek zeg, dat het slecht gaat met de gezondheid van die salafisten. Geen hulp van boven?
Mo heeft het druk.

27-12-2013, 19:16

Citaat door Kosmopoliet:
Wat gek zeg, dat het slecht gaat met de gezondheid van die salafisten. Geen hulp van boven?


Citaat door Neville:
Mo heeft het druk.
Ik vraag me echt af vanwaar dit komt

27-12-2013, 19:19

Citaat door Ras-Al-Ghul:
Ik vraag me echt af vanwaar dit komt
Van boven.

27-12-2013, 19:20

Citaat door onaangepast:
Van boven.
Ik denk eerder dat de haat in hun hart zit

27-12-2013, 19:26

Citaat door Ras-Al-Ghul:
Ik denk eerder dat de haat in hun hart zit
Nee hoor.
Altijd maar dat overdreven tandje bij zetten als ze aan de islam komen.

27-12-2013, 19:26



Citaat door Redactie:
Na een reeks zelfmoordaanslagen in Casablanca in mei 2003 werden duizenden salafisten gearresteerd voor vermeende banden met terroristische organisaties. Processen rondom de aanklachten krijgen internationale kritiek. Zo worden gevangenen gemarteld en gedwongen bekentenissen af te leggen, aldus de organisaties. Bovendien zitten velen vast zonder enige reden.
Gut, dat klinkt heel eerlijk zeg...





27-12-2013, 19:28

Citaat door onaangepast:
Nee hoor.
Altijd maar dat overdreven tandje bij zetten als ze aan de islam komen.
Het is wat er onder zit

Gebruik alleen de term salafist en sommige mensen tonen geen spatje medeleven, het komt niet bij ze op dat er een kans bestaat dat deze mensen echt onschuldig zijn en onterecht vast worden gehouden. ik vraag me af waar dat vandaan komt.

27-12-2013, 19:29

Citaat door onaangepast:
Van boven.
Niet van beneden

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7