Bekijk volle/desktop versie : Trein korting vraagje..



Pagina's : [1] 2

27-12-2013, 01:11
Vriend van mij wil morgen met de trein ergens heen.. hij heeft zo'n OV Chipkaart. Ben zelf tijden niet meer geweest. Hij zei dat als ik meereis 40% korting ervoor krijg.. is dat nog steeds zo of zijn er nu dingen verandert?

27-12-2013, 01:13


Als je meereist met iemand die een studenten ov heeft, krijg jij 40% korting

27-12-2013, 01:15

Citaat door MoDiesel:
Vriend van mij wil morgen met de trein ergens heen.. hij heeft zo'n OV Chipkaart. Ben zelf tijden niet meer geweest. Hij zei dat als ik meereis 40% korting ervoor krijg.. is dat nog steeds zo of zijn er nu dingen verandert?
Hij heeft gelijk.

27-12-2013, 01:19
Ja maar vanaf 9.00u

27-12-2013, 01:24


Van 9 tot?

En dan moet ik als ik kaartje koop met korting aanvinken gewoon.

27-12-2013, 01:28

Citaat door MoDiesel:
Van 9 tot?

En dan moet ik als ik kaartje koop met korting aanvinken gewoon.
Volg de instructies op het scherm.

27-12-2013, 01:30

Citaat door MoDiesel:
Van 9 tot?

En dan moet ik als ik kaartje koop met korting aanvinken gewoon.

Vanaf 9.00u de gehele dag. Je kunt op hwt scherm aangeven met of zonder korting.

27-12-2013, 01:35

Citaat door TrotseBerberse_:
Volg de instructies op het scherm.


Citaat door RT-:
Vanaf 9.00u de gehele dag. Je kunt op hwt scherm aangeven met of zonder korting.
Ja, ik weet wel hoe het werkt verder .. maar was tijd zonder korting geweest vandaar.

Maar nog een vraagje.. hoorde dat papieren kaartjes worden afgeschaft alhoewel het is uitgesteld.

Kan je zo'n OV kaart voor prive gebruik gewoon gratis aanvragen of werkt die ik had vroeger toen ik nog student was ook gewoon nog, als ik hem verder oplaad etc.

27-12-2013, 01:37

Citaat door MoDiesel:
Ja, ik weet wel hoe het werkt verder .. maar was tijd zonder korting geweest vandaar.

Maar nog een vraagje.. hoorde dat papieren kaartjes worden afgeschaft alhoewel het is uitgesteld.

Kan je zo'n OV kaart voor prive gebruik gewoon gratis aanvragen of werkt die ik had vroeger toen ik nog student was ook gewoon nog, als ik hem verder oplaad etc.
Op den duur moet iedereen een OV-chipkaart hebben, deze kun je hier >> http://https://www.ov-chipkaart.nl/ aanvragen.

Of je gebruik kunt maken van je oude pas, weet ik niet. Zou je even na kunnen vragen.

27-12-2013, 01:37

Citaat door MoDiesel:
Ja, ik weet wel hoe het werkt verder .. maar was tijd zonder korting geweest vandaar.

Maar nog een vraagje.. hoorde dat papieren kaartjes worden afgeschaft alhoewel het is uitgesteld.

Kan je zo'n OV kaart voor prive gebruik gewoon gratis aanvragen of werkt die ik had vroeger toen ik nog student was ook gewoon nog, als ik hem verder oplaad etc.

Als je een ov chipkaart hebt dan kun je die opladen ja en dan werkt dat gewoon normaal tarief.

Anders kun je er 1 aanvragen. Een anonieme kun je ook kopen aan het loket van bijv ns of een andere vervoersmaatschappij, kosten zijn 7.50 euro

27-12-2013, 01:49

Citaat door TrotseBerberse_:
Op den duur moet iedereen een OV-chipkaart hebben, deze kun je hier >> http://https://www.ov-chipkaart.nl/ aanvragen.

Of je gebruik kunt maken van je oude pas, weet ik niet. Zou je even na kunnen vragen.

Zal het even navragen bij zo'n ns medewerker.

Citaat door RT-:
Als je een ov chipkaart hebt dan kun je die opladen ja en dan werkt dat gewoon normaal tarief.

Anders kun je er 1 aanvragen. Een anonieme kun je ook kopen aan het loket van bijv ns of een andere vervoersmaatschappij, kosten zijn 7.50 euro
Waarom een anonieme?

Citaat door amel_16:
Hij werkt nog. Je kan je ov opladen. Ik adviseer je wel als je met trein reist dat je beter kaartje kan kopen. Kom je goedkoper uit.
Wrm goedkoper dan? Omdat je enkeltje zkr steeds betaald als je in en uitcheckt ofzo.. ?

Maar kaartje zou vanaf 1 jan 2014 afgeschaft worden, alleen is het uitgesteld voor ff.

27-12-2013, 01:51
Doe dat maar ja.

27-12-2013, 03:10



Citaat door MoDiesel:
Zal het even navragen bij zo'n ns medewerker.
Waarom een anonieme?
Wrm goedkoper dan? Omdat je enkeltje zkr steeds betaald als je in en uitcheckt ofzo.. ?

Maar kaartje zou vanaf 1 jan 2014 afgeschaft worden, alleen is het uitgesteld voor ff.
Je kan kiezen. Een anonieme ov kaart is niet aan een persoon verbonden. Dus in jouw geval wel beter omdat je er niet vaak mee zult reizen. Dan kan jouw broer/zus of iemand anders ook gebruik van maken
Persoonlijke ov chipkaart =persoonlijk spreekt voor zich

27-12-2013, 10:17

Citaat door meisjes-:
Je kan kiezen. Een anonieme ov kaart is niet aan een persoon verbonden. Dus in jouw geval wel beter omdat je er niet vaak mee zult reizen. Dan kan jouw broer/zus of iemand anders ook gebruik van maken
Persoonlijke ov chipkaart =persoonlijk spreekt voor zich

Plus met een anonieme kaart heb je nog een beetje het gevoel privacy te hebben. Met zo een gepersonaliseerde kaart weten ze precies waar en wanneer je reist.

27-12-2013, 10:37

Citaat door MoDiesel:
Zal het even navragen bij zo'n ns medewerker.
Waarom een anonieme?
Wrm goedkoper dan? Omdat je enkeltje zkr steeds betaald als je in en uitcheckt ofzo.. ?

Maar kaartje zou vanaf 1 jan 2014 afgeschaft worden, alleen is het uitgesteld voor ff.


Als je op saldo reist met een OV chipkaart, moet er ook minstens 20 euro saldo op staan voordat je kan inchecken. :-)

Pagina's : [1] 2