Bekijk volle/desktop versie : Halal way, is the best way.



Pagina's : [1] 2 3 4

24-12-2013, 20:19
Heey allemaal! Dit word mijn eerste verhaal op Marokko.nl
Ik heb heel erg genoten van de verhalen die jullie hebben geschreven. Prachtig!
Ik hoop dat mijn verhaal jullie gaat bevallen

Halal way, is the best way.

'AMIRA! Kom onmiddellijk naar beneden!' Ik deed mijn oordopjes snel uit en haastte me naar beneden. Hijgend doe ik de deur open. 'Wat is er mama?' Vroeg ik. 'Ruim de keuken op! Ik roep je al 2 uur lang en je reageert niet.'
'Haha 2 uur yek? we hebben 30 minuten geleden nog gegeten!' lachtte ik. Typisch, Marokkanen overdrijven altijd. Nadat ik klaar was met de keuken ging ik weer op facebook. Damn! Die situaties in die arme landen zoals Syrie en Mali... Vreselijk! Ik voel me echt machteloos als ik naar die beelden kijk. Pff... Het doet werkelijk pijn in mijn hart als ik dit allemaal zie. Ik denk er teveel aan de laatste tijd. Ik pak mijn telefoon.

Ik: Heey habibti!
Siham: Ewa askim djelliee
Ik: Labas nig?
Siham: Hmdl jij?
Ik: Haha hmdl!
Siham: Hoe is je vacance?
Ik: Leukleuk... Maar ik verveel me nu dood... Ik wou je iets vragen.
Siham: Wil dan.
Ik: ok.
Siham: k
Ik: .
Siham: AHAHAHAH bitch zeg het nou gewoon!
Ik: Haha oke! Een moskee bied deze vakantie gratis koranlessen aan, en ik vroeg me af of je met me mee wilt gaan?
Siham: Wanneer?
Ik: Morgen van 2 tot 6.
Siham: In sha allah! Isgoed doen we zeker! Maar ik bel je vanavond. Mijn moeder roept me...
Ik: Haha is goed! succes Ik spreek je straks cutie.

Hmm wat zal ik nou eens gaan doen... Ik kijk naar mijn kast en zie mijn koran liggen. Ik kijk weer naar mijn computer, waar facebook aanstaat. pak mijn laptop en scroll even. Ik voel me slecht en leg hem weer weg. Ik pak mijn koran met Nederlandse vertaling en begin te lezen. Zo prachtig vind ik dat. Allah's woorden... Mooier dan alle woorden die bestaan! Ik voel me verbonden met Allah swt als ik de koran lees.

Helemaal verdiept in de koran schrik ik op als mijn deur opeens met een zwaai open word gegooid. Ik zie Imrane's woedende gezicht. Ik kijk hem geschrokken met grote ogen aan. Ik zie zijn blik veranderen in een wat verbaasde blik toen hij de koran op mijn schoot zat. Hij herstelde zich snel. 'Wat denk jij wel?' Vraagt hij me kalm. Maar de kwade ondertoon in zijn stem was niet te missen. 'Waar heb jij het over? En waarom maak jij mijn deur zomaar open?' Vraag ik hem boos. 'Ik heb gehoord van een vriend dat je van de week in de stad was met een jongen.' Kwam hij straight to the point. Ik lachte sarcastisch. 'Vertel me nou maar eens gewoon wie deze vriend van je is die mij al maanden continu beschuldigd van deze dingen? Ik ben van de week in de stad geweest dat klopt. Met Nouhaila, en mama weet ervan! Jij wist het ook. Die vriend van jou klaart bullshit.' 'Als ik je ooit betrap he...' Hij gaf me een laatste dreigende blik, draaide zich om en liep weg. 'DOE DE DEUR ACHTER JE DICHT!' Schreeuwde ik hem toe.

Al maanden vertelt mijn broer me dat 'een van zijn vrienden' mij beschuldigd. Van rondhangen met jongens tot een relatie te hebben met meerderen? Ik ben echt benieuwd wie deze gast is en waarom hij deze onzin over mij vertelt. Ik ga niet rusten totdat ik hem heb gevonden.

25-12-2013, 17:47


Aah leuk begin , ga gauw verder , je hebt me nieuwsgierig gemaakt!

25-12-2013, 18:00
leuke verhaal ga snel verder

25-12-2013, 20:44
'Amira, een 8.9' Zei de lerares. 'WEYOOWW SERIEEUUSS?' Ik gilde. Weyow gewoon een fucking 9! 'Haha goed gedaan meid!' lachte de docente. 'Mooimeid hoor!' zei wail. Ik gaf hem een scheve glimlach. 'thanks' Bij Wail in de buurt weet ik niet meer wat ik moet zeggen. Ik krijg dan gewoon een black out... Maar ik neem zoveel mogelijk afstand van hem omdat ik niet aan relaties wil doen. Ik ben heel erg tegen relaties voor het huwelijk. Maar oh god deze jongen... We hebben te vaak oogcontact, we worden bijna altijd in hetzelfde groepje gezet met projecten. Ik volg daarnaast ook letterlijk elke les samen met hem. We hebben hetzelfde profiel. Afstand nemen gaat hierdoor moeilijk. Ik ben 17 en zit in 5VWO. Ik moet me van mezelf concentreren op school en islam, ik praat niet veel over jongens. Sommige van mijn vriendinnen maken zelfs grappen over dat ik lesbisch zou zijn haha. Ze moesten eens weten... Maarja. Ik heb een 9.8 en nu ga ik genieten van mijn KERSTVAKANTIE! <3

Vandaag ga ik schaatsen met Siham en Najlae. Siham is Marokkaans en Najlae is Indonesisch. Ze zijn degenen aan wie ik alles toevertrouw. Hun zullen mijn vertrouwen nooit schenden. Daar ben ik zeker van. Ik vertel ze alleen niks over mijn 'liefdesleven' kuch kuch, omdat ik het wil vermijden. Je vermijd en vergeet dingen het snelst door niet over ze te praten, te ontkennen en terug te dringen in je gedachten.

Ik trek een strakke creme broek aan en daarover een bloesje dat net over mijn kont komt. Daarbovenop trek ik een zwarte hoofddoek aan, like always haha, en zwarte sneakers. Een leuk sjaaltje erbij and I'm ready! Ik kijk in de spiegel. Ik ben best wel ontevreden over mijn kledingstijl. Ik heb echt ontzag voor de meiden, zelfs jonger dan mij, die de abaya al dragen. Ik wil hem ook dragen maar ik ben bang voor de reacties van mensen. Ik hou daarnaast zielsveel van kleding en fashion... Het is moeilijk om die twee dingen te combineren. Daarnaast ben ik ook bang dat ik die kledij later niet kan dragen op mijn werk. Ik wil het niet een paar jaar dragen en dan weer uitdoen. Hierdoor voel ik me zwak in de deen. in sha allah zal ik het ooit gaan dragen!

Op de schaatsbaan hebben we de grootste rol. Siham en Najlae zijn alweer bezig om leuke jongens te spotten, en ik sta er maar weer wat lacherig bij haha. Ik ben al supervaak gevallen. Net toen ik botste tegen Najlae en we beiden op de grond vielen zag ik Wail. Onze blikken kruisten elkaar. Ik keek snel weg en deed net alsof ik hem niet heb gezien. Ik schaamde me dood en werd helemaal rood. 'AHAHA LOMPE!' Schreeuwde Najlae naar me. Ik probeerde op te staan maar ik gleed weer uit. Oh myn god kan dit nog erger? Ik probeerde weer op te staan toen ik achter me een stem hoorde: 'Gaat het?' Van de schrik botste ik tegen diegene op, en samen vielen we op het ijs. 'Sorryy!' piepte ik weer. Toen keek ik opeens recht in de ogen van Wail. Ik schrok me dood en stond snel op. Gelukkig ging het dit keer goed. 'Hahaha wil je me vermoorden Amira.'' Lachte Wail. Ik voelde vlinders in mijn buik toen hij mijn naam zei. 'Hahah ewa ja.' ik lachte 'lomp' mee. 'WAAIILL!' Riep Siham en ze omhelsde hem. Ze waren bijna gevallen. Wail was een beetje overvallen door deze actie. 'Heey siham hoe gaat het?' Vroeg hij een beetje van zijn stuk gebracht. Ze begonnen een beetje te praten over ditjes en datjs en ik voelde me buitengesloten. Ik stond er lomp bij en lachte maar wat vaag me. Totdat Wail zei: 'Pas goed op Amira he, ze is echt een levensgevaar voor de wereld.' We begonnen te lachen. 'Dat komt door jou, je hebt me boze oog gegeven!' Lachte ik. 'Haha dat blijft voor mij een weet en voor jou een raadsel.' Wail knipoogde naar me. Dit deed me weer smelten van binnen. Ik lachte wat vaag, totdat ik opeens een knor uit m'n neus hoorde komen. Wail, Siham en Najlae gingen bijna dood van het lachen. 'AHAHAH ik ben verkouden laat me!' riep ik lachend. Ik lachte wel maar van binnen wou ik mezelf echt vermoorden. Wat moet Wail nu wel niet van mij denken?! Hij denkt zeker dat ik een varken ofzo ben. Tfoe, hoe vaak kan een mens schande lopen op een dag?
Wail kreeg een telefoontje en hij vertelde ons dat hij weg moest. Siham knuffelde hem weer. Najlae knuffelde hem ook. Het leek alsof hij van mij ook een knuffel verwachtte maar ik gaf hem een boks. 'Ewa thalla eh sahbi.' Zei ik. Haha dacht het niet mannetje! Meer dan classmates zullen wij nooit worden. Helaas...

Na het schaatsen gingen we naar de McDonald. We zaten te praten over het schaatsen. 'Weyow maar die antiliaan was wel mooi man.' Zei Najlae dromerig. 'Haha jij weer he, altijd boys addicted!' Ik lachte haar uit. 'Haha ik val figuurlijk op jongens, jij valt LETTERLIJK op ze.' Pakte Najlae me terug. 'Haha ja bijna had je Wail vermoord meskien' Grinnikte Siham. 'Stoopp ik schaam me al genoeg' We lachtten weer. 'Pff meiden ik moet jullie wat zeggen.' zei Siham toen we uitgelachen. 'Wazzupp girl you can tell me anything!' Zei ik met een geforceerd mislukt brits accent. 'Haha Amira stop maar! Het lijkt nergens op. En ja vertel het Siham! Wat is er zo belangrijk?' Vroeg Najlae nieuwsgierig. 'Maar aan niemand vertellen he.' Zei Siham serieus. 'Jaja wollah ma ik vertel het door, vertel op wat is er?' Vroeg ik nieuwsgierig. 'Ik denk dat ik Wail leuk begin te vinden.' Zei Siham. Mijn mond viel open. 'Ik denk dat ik zelfs al verliefd op hem ben.' Voegde ze er zenuwachtig aan toe. Ze keek bloedserieus. Zo ken ik Siham niet.

25-12-2013, 20:48



Citaat door mimun:
Aah leuk begin , ga gauw verder , je hebt me nieuwsgierig gemaakt!
Aawhh dankjewel! <3


Citaat:
leuke verhaal ga snel verder
Thankyouu <3

26-12-2013, 14:30
Goed begin! Ga gauw verder meid!

26-12-2013, 15:36
geweldig
noti

28-12-2013, 00:09
Gaaa verderr

28-12-2013, 01:55
Waaaauuuw Tbarke Allah

Ga gauw verder lief

01-01-2014, 20:39
Nieuwe fan up meid

02-01-2014, 15:12
ga gauw verder sweety

23-01-2014, 20:12
Helloo people! Ik heb lang niet gepost I'm sorry shame on me ik ga gauw verder x I hope you'll enjoy!

'Weyooww echt waar??' Riep Najlae. 'Sssst rustig niet iedereen hoeft je te horen schat!' snauwde Siham. 'Weyow chickie he in love enzoo'. Lachte ik. Ik knipoogde naar haar. 'Haha ewa laat me je weet dat ik dit soort dingen niet vaak zeg. Dit is de tweede keer dat ik echt echt echt verliefd ben op iemand.' Siham bloosde. 'Aawh wat schattig! M'n klein meisje word groot!' Ik knuffelde haar. Ik voelde een steek van binnen. Klaar. Nu kan ik Wail helemaal vergeten. 'Denk je dat hij jou ook leuk vind?' Vroeg Najlae aan Siham. 'Uhm ik heb geen idee. Ik let er ook niet op. Je kent onze eed he!' Siham knipoogde naar me. Ik en Siham hebben een jaar geleden een eed afgesloten. Geen vriendjes! Siham had vroeger elke keer wel een nieuw vriendje. Ze heeft er zoveel gehad dat ze de tel is kwijtgeraakt. Maar verder dan zoenen is ze nooit gegaan. Persoonlijk vind ik dat al heel ver gaan. Maar ja, ieder zijn mening! Zij was degene die hun harten brak maar een jaar geleden is haar hart gebroken. Toen heb ik een eed met haar afgesloten. Geen vriendjes meer tot minimaal haar 20e! Ze stemde toe en ze heeft het volgehouden! 'Haha ja zeker ik hou je er aan he!' Lachte ik. Weetje, mischien was dit maar beter ook. Misschien vergeet ik Wail nu hij van Siham is. Haha of nouja, zij heeft hem op het oog. 'Kijken mag, aanraken niet he.' Ik knipoogde naar Siham. 'AHAHAHAh nee gekke tuurlijk niet! haha pfff.' 'Jij nog iemand op het oog Amira?' Vroeg Najlae aan me. 'Haha nee man, je kent me. No boys in my life allowed! Alleen jij schatje. Jij bent de enige die ik accepteer als mijn vrouw. En ik ben je man jeweetzelf.' We begonnen te lachen. 'Haha najaa zeg ik ben gewoon getrouwd met Zac Efron! Veel beter dan jullie twee.' Mijn beste vriendin en ik zijn verliefd op dezelfde jongen. Wauw. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt... Ik kan me niet voorstellen dat zij met elkaar zullen gaan.

Piep,pieeep, piepiep, piep, pieeep, piepi.... Pff kutwekker! Het is nog donker weyow. Ik pakte mijn telefoon om de wekker uit te zetten. Ik zie dat ik word gebeld door een onbekend nummer. Wie the heck belt mij nu om 6 uur in de ochtend?!

23-01-2014, 20:25


Ja das zeker lang geleden meid

Aub we want more

23-01-2014, 20:51
'Ja hallo?' Antwoordde ik gestrest met een slaperige schorre stem. 'Hey schat' Ik hoorde een zware stem aan de lijn. Een mannenstem. Ik schrok op. 'Wie is dit?!' Vroeg ik bot. 'Haha wil je wel weten he?' De stem lachte spottend. 'Ga je nou zeggen wie je bent of niet?' Zei ik op een harde toon. Ik deed me sterk voor maar ik was bang van binnen. Deze stem was een verdraaide stem. Ik wil echt weten wie dit is. 'Oke als je me niet gaat vertellen wie je bent, hoe kom je aan mijn nummer? Wat wil je?' Ik begon nu echt boos te worden. 'Haha schatje toch. Waarom doe je zo dapper? Gister was je nog zo lomp bezig op de schaatsbaan.' Lachte de persoon aan de andere kant van de lijn. 'Zeg nu gewoon verdomme wie je bent of kowed? Tfoe stalker.' Snauwde ik. Wtf deze man/jongen had mij gister gewoon gezien? wat moet ik nu denken? 'Jajaa... wil je wel weten he zina? Eergister was je ook schattig in je roze jurkje. Prachtig, moet je vaker aandoen. Sexy hoor.' Zei de creepy stem. Oke klaar dit maakt me u echt bang. Ik hing op zonder ook maar iets te zeggen. Om 6 uur in de ochtend belt deze man mij op en hij blijkt mij te kennen? De manier waarop hij over mij sprak bezorgde mij rillingen. Ik durf niet meer naar buiten. Wie weet hoe gevaarlijk deze creep is...

23-01-2014, 21:18
Leuk begin! xNieuweFann

Pagina's : [1] 2 3 4