Bekijk volle/desktop versie : 'Zonder Marokko kon Algerije niet onafhankelijk worden'



Pagina's : [1] 2 3

23-12-2013, 11:07
Een Algerijnse politicus heeft het helemaal gehad met de negatieve betrekkingen tussen Marokko en zijn land. Hij benadrukt de cruciale rol van Marokko in het Algerije zoals we die nu kennen.



Rachid Nekkaz is een kandidaat voor de presidentsverkiezingen en deed hartverwarmende uitspraken tijdens een tv-interview. Hij verklaarde onder meer dat Algerije zich niet kon losrukken van de Franse kolonie als de voormalige koning van Marokko niet had geholpen. Dat zei Nekkaz tegenover televisiezender Ennahar. Bovendien zijn veel Algerijnen de Marokkaanse hulp vergeten.


'We zijn vergeten dat koning Mohammed V degene is die Algerije tijdens de revolutie heeft geholpen. Er waren in Marokko vijf wapenfabrieken die wapens leverden aan de Algerijnse strijders', zei hij. Vervolgens richtte hij zich op de toekomst.


Samenwerking
'Marokkanen zijn onze broeders en tegen hen die het tegendeel beweren zeg ik: zij zijn zowel moslims als onze buren. Of we het willen of niet, ze zijn onze broeders.' Hij benadrukte bovendien het belang van een goede samenwerking. 'Wij in Algerije zijn van mening dat we krachtig zijn met onze olie en gas. We moeten wakker worden want alleen zijn we niets', zei hij duidelijk.


Nekkaz staat overigens in Frankrijk bekend als de vrijgevige man die een flinke geldpot beschikbaar stelde voor moslima's. De Algerijn wil hiermee boetes betalen voor vrouwen die gesommeerd werden wegens het dragen van een boerka.

23-12-2013, 12:03


Heel goede man. Alleen al vanwege zijn strijd tegen het nikabverbod! Ik hoop oprecht dat hij boutaflikker van de troon kan afstoten.


23-12-2013, 12:32
Hij heeft gesproken!!


23-12-2013, 12:57
goede man! het moet ook niet vergeten worden, dat een paar van de eerste generaals van de bevrijdings beweging in algerije marokkanen zijn uit oost marokko (voornamelijk Iker3iyen en Iznassen). En dat de soldaten van Emir Abdelqader ook voornamelijk marokkanen waren. Voor de vrijheid van algerije en geheel noord africa (Maghreb) is er veel marokkaanse bloed gevloeid.

23-12-2013, 15:32


Eindelijk iemand die waarheid spreekt weetje hoeveel marokkaanse strijders in algerije zijn gestorven voor algerije

23-12-2013, 17:01
Ik hoop dat hij wint beter dan die circus clouwn van boutaflikker


23-12-2013, 19:23
zeker goede man inchallah zal hij winnen dan hebbe we tenminste eerljke broeder als president voor onze broeders en dan kan hij ze tenminste wkr schudden.

23-12-2013, 19:27
waren alle algerijnen maar zo

23-12-2013, 19:29
Klopt, Marokko steunde Algerije vast uit altruisme, ze wilde er niks voor terug. Net zoals Amerika, Saoedi-Arabie steunt zonder er iets voor terug te willen, klopt helemaal.

23-12-2013, 22:32
hier slaat deze nekkaz de spijker op zijn kop. marokko stelt geen moer voor zonder algerije en algerije stelt niks voor zonder marokko. ik hoop dat de leiders dit inzien en meer toenadering tot elkaar zoeken. lunion fait la force wordt altijd gezegd. beide landen hebben er economisch onder te leiden als de grenzen open gaan.

maar ik zie het de komen 20 jaar niet goed komen in ieder geval. maar allahi hdihoum

23-12-2013, 23:14
deze man heeft helemaal gelijk want zonder Egypte en Marokko zou algerije nooit onafhankelijk geworden . mijn familie die in algerije destijds hadden geleeft de meeste van hun hebben deelgenomen aan de bevreiding van deze land die een nu een vijand van ons is geworden

23-12-2013, 23:18
waar blijft nu die zich MATRIX noemt (de algerijn of polisario op deze site die zich Matrix noemt) want hij heeft altijd negatieve kritiek over MAROKKO ik wil graag van hem willen weten wat hij van deze eerlijke man vindt

24-12-2013, 03:21


Er werden ook wapens gesmokkeld uit Spaans bezet gebied(cheq el wad) nu bekend de Noordzijde van Maloua nabij Saidia (ras-el ma).
Onze opa‘s smokkelden wapens, van deze wapens ging een deel naar de Algerijnen de ander deel bleef in de omgeving van Berkane om de Fransen in Berkane en omgeving te verjagen.
Deze informatie komt van eerste hand (opa was rahimahoe Allah verzetsstrijder.
Al deze risico’s die onze helden hebben genomen om onze buren te bevrijden van de bezetter waren bedoel om zowel de Marokkanen als de Algerijnen een vrij bestaan te geven, nu zijn de grenzen steviger dicht dan tijdens de bezettingsoorlog.
Schaam je beste verantwoordelijken.

24-12-2013, 10:01
Diene matrix/tayeb bin zeb heeft koek uit eigen deeg gekregen.. hij haat Marokkanen maar zit elke dag in een marokkaanse site.. typisch algerijnen, ze kunnen niet zonder ons.


24-12-2013, 11:14
Geloof het of niet maar deze man zal geen kans krijgen in algerije want goede mensen wil men niet in algerije de macht ligt in handen van de zionistische genraals die verdeel en heers politiek toepast met medewerking van westers landen want die zien liever verdeeldt heid tussen marokko en algerije en tussen islamitsche landen liever dan dat ze 1 worden want dan kunnen ze niet meer hun gang gaan in islamitsche landen om hun grondstoffen voor niets te krijgen zoals algerije nu olie & gas exporteert naar onder andere nederland voor spot goedkoop prijzen die nederland weer op zijn buurt aan andere landen duur verkoopt.

Pagina's : [1] 2 3