Bekijk volle/desktop versie : Stelling: " jouw huwelijk zal nooit slagen als je een relatie hebt gehad"



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

21-12-2013, 09:39
Geef je mening, dus niet alleen ja of nee, maar onderbouw het.

21-12-2013, 09:42


Oneens. Het maakt denk ik geen verschil of je wel of geen relatie hebt gehad. Tenzij je dingen hebt gedaan wat indd niet hoort dan maakt het je huwelijk wel stuk ja. Maar het feit dat je gewoon een relatie hebt gehad heeft geen effect op je huwelijk.

21-12-2013, 09:45

Citaat door Suikerspinn.:
Oneens. Het maakt denk ik geen verschil of je wel of geen relatie hebt gehad. Tenzij je dingen hebt gedaan wat indd niet hoort dan maakt het je huwelijk wel stuk ja. Maar het feit dat je gewoon een relatie hebt gehad heeft geen effect op je huwelijk.
Nou jawel hoor , t gaat om het feit datje een haramme relatie bent aangegaan en daarbij hoef je niet perse dingen te doen die niet kunnen/horen. In de meeste gevallen eindigt zo een huwelijk nooit goed.

21-12-2013, 09:48
In de islam zijn onwettige relaties niet toegestaan, dit vanwege het feit dat mensen moreel veel aan zulke relaties lijden. Daarnaast ook de aanwezigheid van de satan die in de oren van de mens fluistert om in verboden zaken te vallen. Het feit dat de tijden veranderd zijn betekent dus niet dat we de islam moeten aanpassen. Wij moeten onszelf aanpassen aan de islam. De meeste jongeren tegenwoordig Kiezen de weg van een relatie voor het huwelijk om zodoende de partner beter te leren kennen, toch vinden ze hun vreugde en doel er niet In. Integendeel ze lijden aan somberheid, triestheid etc. Een persoon die een z.g.n. vriendin heeft speelt als het ware met de dochters van anderen. Terwijl hij niet wenst dat hetzelfde voor zijn eigen zus of dochter zal gebeuren. Aicha (moge Allah tevreden met haar zijn) heeft gezegd:x"Ik zweer bij Allah, de profeetxSallalahu 'alaihi wasalamxheeft geen hand van een niet-mahrem vrouw aangeraakt?"
Allah de Verhevene zegt in zijn overheerlijke boek:
"En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg" (Soerat Al Isra: 33)
Het is een duidelijke verbod voor de moslims om wegen naar overspel en ontucht te vermijden.

http://www.risallah.com/archief/artikel.php?artikelnr=85

21-12-2013, 09:50



Citaat door Suikerspinn.:
Oneens. Het maakt denk ik geen verschil of je wel of geen relatie hebt gehad. Tenzij je dingen hebt gedaan wat indd niet hoort dan maakt het je huwelijk wel stuk ja. Maar het feit dat je gewoon een relatie hebt gehad heeft geen effect op je huwelijk.


Waarom is relatie nemen dan haram???

Hier een link, misschien dat je wat wijzer word.

http://islamcoaching.com/inspiratie-motivatie-teksten/liefde-seksualiteit/waar-blijft-mijn-ware/

21-12-2013, 09:50
Nee, tot nu toe van alle mensen doe ik ken en relatie gehad hebben.. Ma shaa Allah kei gelukkig dan heb ik het over mensen die al lang in het huwelijk zijn gestapt
Het is maar of het jou elmaktab is

21-12-2013, 09:50
je kan niet aan de broeders en zusters vragen of ze in de toekomst kunnen kijken of een huwelijk faalt of niet alleen Allah weet dat..

wat wij hebben mee gekregen is dat een relatie haram is verder allah ou a3lam

21-12-2013, 09:52
En ja is harram echt zonde, maar dat mensen meteen roepen ja geen gezegend huwelijk en bla bla

21-12-2013, 09:53

Citaat door Lymy:
Nee, tot nu toe van alle mensen doe ik ken en relatie gehad hebben.. Ma shaa Allah kei gelukkig dan heb ik het over mensen die al lang in het huwelijk zijn gestapt
Het is maar of het jou elmaktab is

Geloof mij, jij ziet alleen de buitenkant.

21-12-2013, 09:56

Citaat door okselhaar:
Geloof mij, jij ziet alleen de buitenkant.
Geloof mij ik ken ze beter dan je denkt.. Geluk staat op hij voorbeeld geschreven

21-12-2013, 09:56

Citaat door Lymy:
En ja is harram echt zonde, maar dat mensen meteen roepen ja geen gezegend huwelijk en bla bla
xJe leest dat er voldoende mogelijkheid is om de persoon in kwestie te leren kennen op een toegestane wijze. Het leggen van contact, en het ‘leren kennen’ zoals dat heden ten dage gebeurt via mail en/of chat, stellen een persoon niet in staat om de achtergrond en doelstelling van de persoon tegenover zich te achterhalen. Iemands ware intenties blijken pas wanneer de weg bewandeld wordt die onze nobele profeet Mohammed (Allah’s vrede en zegen zij met hem) ons heeft getoond, namelijk dat de geïnteresseerde de hand van de vrouw bij haar ouders moet vragen, door onderlinge communicatie en gesprekken kunnen de mentaliteit van de man en vrouw als het voorbestemd is t.z.t. bekend worden, inshAllah.

Heel veel families gaan namelijk kapot aan het gedrag van hun zonen of dochters, waarbij de vrouw en de man hun kuisheid verliezen. Vaak breekt de man de verloving met desbetreffende vrouw. Daarom heeft Allah ons wetten opgesteld om de influisteringen van de Shaytan te omzeilen.

Zo zegt Allah, de Verhevene, bijvoorbeeld in de Qor’aan (Vertaling): "Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat Annoure, aya 26)
x

21-12-2013, 09:57

Citaat door agadiri_86:
je kan niet aan de broeders en zusters vragen of ze in de toekomst kunnen kijken of een huwelijk faalt of niet alleen Allah weet dat..

wat wij hebben mee gekregen is dat een relatie haram is verder allah ou a3lam


Klopt klopt broeder.

Maar je trouwt met diegene om het geloof. Ze is een goede moslima etcetra.


Maar als jij een relatie neemt met een meisje dn kijkt 9/10 personen naar de uiterlijk van diegene. En niet haar geloof!!!!!!

Oftewel je lusten heb je boven je verstand gezet.
Je moet dus ervoor zorgen dat je verstand boven je lusten kan bedwingen.

21-12-2013, 09:58


als je zo bezig bent met de islam en probeert te praktiseren dan ben ik er mee oneens..

Als je inderdaad nog steeds met de islam doet dan verwacht je iets heel anders van t huwelijk

21-12-2013, 09:59

Citaat door tawayaghest:
xJe leest dat er voldoende mogelijkheid is om de persoon in kwestie te leren kennen op een toegestane wijze. Het leggen van contact, en het ‘leren kennen’ zoals dat heden ten dage gebeurt via mail en/of chat, stellen een persoon niet in staat om de achtergrond en doelstelling van de persoon tegenover zich te achterhalen. Iemands ware intenties blijken pas wanneer de weg bewandeld wordt die onze nobele profeet Mohammed (Allah’s vrede en zegen zij met hem) ons heeft getoond, namelijk dat de geïnteresseerde de hand van de vrouw bij haar ouders moet vragen, door onderlinge communicatie en gesprekken kunnen de mentaliteit van de man en vrouw als het voorbestemd is t.z.t. bekend worden, inshAllah.

Heel veel families gaan namelijk kapot aan het gedrag van hun zonen of dochters, waarbij de vrouw en de man hun kuisheid verliezen. Vaak breekt de man de verloving met desbetreffende vrouw. Daarom heeft Allah ons wetten opgesteld om de influisteringen van de Shaytan te omzeilen.

Zo zegt Allah, de Verhevene, bijvoorbeeld in de Qor’aan (Vertaling): "Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat Annoure, aya 26)
x
Alles in de hand van Allah subhana wa ta3ala
Allah subhana wa ta3ala zegent degene die het verdienen, door een relatie kan jij NIET zeggen dat ze geen gezegend huwelijk binnen treden
Gayr in shaa Allah alhamdoelilah Allah vergeeft..

21-12-2013, 10:00

Citaat door Nadiine_:
als je zo bezig bent met de islam en probeert te praktiseren dan ben ik er mee oneens..

Als je inderdaad nog steeds met de islam doet dan verwacht je iets heel anders van t huwelijk

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8