Bekijk volle/desktop versie : een vraag waar je nooit bij stil zal staan



Pagina's : [1] 2

17-12-2013, 23:20
Vanmiddag op stage vroeg een cliënt mij, of we huisdieren( katten vooral) halal vlees moeten geven. In de winkel zie je die blikjes kattenvoer waarin vlees verwerkt zit. Ik stond er echt van te kijken dat gewoon een ongelovige op deze vraag kan komen.

Ergens heeft hij wel gelijk vind ik, want zelf koop je halal voedsel maar voor dieren weer niet

Iemand die weet hoe het in mekaar zit

mijn dank zal groot zijn

17-12-2013, 23:23


Wat een goede vraag, volgens mij kocht ik altijd vis voor m'n kat.

17-12-2013, 23:24
Hahah! Als dieren elkaar opeten in de natuur slachten ze elkaar toch ook niet eerst op islamitische wijze

17-12-2013, 23:24
Een goede vraag, maar ik denk dat de regels betreft halal voedsel alleen van toepassing is op de mens. Ik bedoel, dieren zijn anders, die vreten elkaar op. Het lijkt me sterk dat je een dier ook per se halal moet geven. Dieren kunnen namelijk alles eten, ook vlees dat voor ons verboden is (van bepaalde dieren die wij niet mogen, zeg maar). Maar Allaahu A'laam.

17-12-2013, 23:25


Is je kat moslim dan?

17-12-2013, 23:27
Voordat we een kat kopen brengen we die toch ook niet na de moskee om de shahada op te zeggen haha. Halal vlees geld niet voor dieren.

17-12-2013, 23:29
Mijn kat is ook besneden, wahaha

17-12-2013, 23:31

Citaat door SchatjeRayan:
Is je kat moslim dan?
Zo zou ik het niet zeggen, maar dieren hebben een bewustzijn en ze zijn dag in dag uit bezig met het verheerlijken van Allaahu Ta'ala. We moeten ze goed behandelen. Heel goed, met liefde en met zorg. Een ieder die een dier leed aandoet, pleegt een enorme zonde.

"Vele passages in de Heilige Koran en Hadith verklaren dat alle dieren begiftigd zijn met ziel en geest en er is overvloedig bewijs in de Heilige Koran om te suggereren dat het bewustzijn van ziel en geest van de dieren een graad hoger is dan slechts instinct en intuïtie. We worden verteld in de Heilige Koran dat dieren zich bewust zijn van hun Schepper, en vandaar, betuigen zij hun respect aan Hem door aanbidding en verering.

"Ziet gij niet, dat alles in de hemelen en op aarde, ook de vogels met hun uitgespreide vleugels Allah verheerlijken? Een ieder kent zijn eigen bidden en lofzang. En Allah weet goed wat zij doen." 24:41"

18-12-2013, 13:16
oke mensen bedankt voor jullie antwoorden!

18-12-2013, 13:22

Citaat door Zaineddine:
Voordat we een kat kopen brengen we die toch ook niet na de moskee om de shahada op te zeggen haha. Halal vlees geld niet voor dieren.
hahahahahahaa ik kom niet meer bij.......

18-12-2013, 13:29

Citaat door Zaineddine:
Voordat we een kat kopen brengen we die toch ook niet na de moskee om de shahada op te zeggen haha. Halal vlees geld niet voor dieren.

18-12-2013, 13:30
ik weet niet was de islam hierover zegt, mijn kat krijgt allen vis, bewust geef ik haar geen haram vlees.

18-12-2013, 13:40


Whhahahahahahah ik moet echt lachen om jullie reacties

18-12-2013, 13:41

Citaat door Bo.:
Wat een goede vraag, volgens mij kocht ik altijd vis voor m'n kat.
ik ook! Tonijn/zalm, enig. En als we thuis vis aten had hij ook z'n deel gold ook als we marmita aten. Sammy de kat at altijd mee.

18-12-2013, 13:43

Citaat door SalamSeeker:
Zo zou ik het niet zeggen, maar dieren hebben een bewustzijn en ze zijn dag in dag uit bezig met het verheerlijken van Allaahu Ta'ala. We moeten ze goed behandelen. Heel goed, met liefde en met zorg. Een ieder die een dier leed aandoet, pleegt een enorme zonde.

"Vele passages in de Heilige Koran en Hadith verklaren dat alle dieren begiftigd zijn met ziel en geest en er is overvloedig bewijs in de Heilige Koran om te suggereren dat het bewustzijn van ziel en geest van de dieren een graad hoger is dan slechts instinct en intuïtie. We worden verteld in de Heilige Koran dat dieren zich bewust zijn van hun Schepper, en vandaar, betuigen zij hun respect aan Hem door aanbidding en verering.

"Ziet gij niet, dat alles in de hemelen en op aarde, ook de vogels met hun uitgespreide vleugels Allah verheerlijken? Een ieder kent zijn eigen bidden en lofzang. En Allah weet goed wat zij doen." 24:41"
Hoe doen zij dat dan..

Pagina's : [1] 2