Bekijk volle/desktop versie : Tips i.v.m. organisatie tegen armoede



16-12-2013, 13:03
Hoe moet je beginnen met het opstarten van een organisatie tegen armoede?

Ik en enkele meiden uit Brussel zouden graag iets willen doen tegen de armoede in en rondom Brussel.
Nu, zijn er enkele stappen die wij zullen moeten volgen om dit project uit te werken.

Bijvoorbeeld;
- eerst vrijwilligers zoeken?
- hoe kunnen we tot hulpbehoevende komen? Door de straten trekken?
-...

Ook zou ik jullie willen vragen om hier te brainstormen en ons zo op wat ideeen te brengen.
We komen vrijdag in sha Allah samen om dit uit te werken.

16-12-2013, 13:27



Citaat door TaQer3esht_:
Hoe moet je beginnen met het opstarten van een organisatie tegen armoede?

Ik en enkele meiden uit Brussel zouden graag iets willen doen tegen de armoede in en rondom Brussel.
Nu, zijn er enkele stappen die wij zullen moeten volgen om dit project uit te werken.

Bijvoorbeeld;
- eerst vrijwilligers zoeken?
- hoe kunnen we tot hulpbehoevende komen? Door de straten trekken?
-...

Ook zou ik jullie willen vragen om hier te brainstormen en ons zo op wat ideeen te brengen.
We komen vrijdag in sha Allah samen om dit uit te werken.
Hallo meiden

Is het niet beter om met reeds bestaande organisaties te werken?

Hoe gaan jullie die 'hulpbehoevende' helpen? Wat willen jullie precies voor ze dan? Financieel steunen? Of met goederen..? Of eventuele dienstverlening en ondersteuning?

Hoe gaan jullie tot dat doel komen? Dus willen jullie een officiële organisatie beginnen? Of gewoon.. ?
Gaan jullie werken met donaties etc..?

16-12-2013, 13:38
Ik denk dat het verstandig is om een niche te kiezen. Ik heb bijvoorbeeld persoonlijk een stichting die studenten ondersteunt bij het financieren van hun studieboeken etc. Er zijn al heel veel organisaties die wat proberen te doen. Wat belangrijk is is om te kijken waar het "minst" wordt gedaan en daar actief in worden. Sterkte! Indien je hulp nodig hebt bij het werven van vrijwilligers, wij zijn daar ongelooflijk goed in, dus dan kan ik je eventueel wat tips geven.

Hmm. Zou je misschien een tak van mijn stichting willen opereren in Brussels? Zie http://www.edubility.nl
We zijn binnenkort, met terugwerkende kracht, een ANBI.