Bekijk volle/desktop versie : Help! Bladerdeeghapjes.



Pagina's : [1] 2

14-12-2013, 19:41
Salaam dames!

Ik zag hier, in het kookhoekje denk ik, een recept van bladerdeeg en bakkersroom.
Maar ik kan het niet meer vinden.. Kan iemand me hieraan helpen


14-12-2013, 19:49


Bladerdeeg door midden snijden, dan op elkaar doen zoals je altijd doet(dus zodat je een klein vierkantje hebt) en aandrukken met een vork, maar je laat een kleinnnn stukje waar een spuitzakmond in kan open. Dan bestrijken met eigeel en bestrooien met amandelschaafsel.

In de oven afbakken zoals altijd. Dan maak je de banketbakkersroom(gewoon zo'n zakje van dr oetker) en doet dit in een spuitzak. Als het bladerdeeg een beetje is afgekoeld pak je er elke keer 1 en spuit de BBR erin. Bestrooien met wat poedersuiker.

Klaar.

14-12-2013, 19:53

Citaat door __Nora__:
Bladerdeeg door midden snijden, dan op elkaar doen zoals je altijd doet(dus zodat je een klein vierkantje hebt) en aandrukken met een vork, maar je laat een kleinnnn stukje waar een spuitzakmond in kan open. Dan bestrijken met eigeel en bestrooien met amandelschaafsel.

In de oven afbakken zoals altijd. Dan maak je de banketbakkersroom(gewoon zo'n zakje van dr oetker) en doet dit in een spuitzak. Als het bladerdeeg een beetje is afgekoeld pak je er elke keer 1 en spuit de BBR erin. Bestrooien met wat poedersuiker.

Klaar.
Ja, dit zocht ik! Dankjewel lieve schat.

14-12-2013, 19:54

Citaat door Faaatj:
Ja, dit zocht ik! Dankjewel lieve schat.
Graag gedaan, geniet ervan!

14-12-2013, 19:55


Er was ook iets waar je de bladerdeeg op dezelfde manier snijdt etc. maar dan in olie bakt?
Moet je dan ook de twee helften bladerdeeg op elkaar vouwen en aandrukken met een vork voor je ze in de olie legt...
Of kan je uit 1 plakje bladerdeeg 4 'hapjes' maken.

Hahahaha , ik hoop dat jullie me nog een beetje begrijpen..

14-12-2013, 20:02

Citaat door Faaatj:
Er was ook iets waar je de bladerdeeg op dezelfde manier snijdt etc. maar dan in olie bakt?
Moet je dan ook de twee helften bladerdeeg op elkaar vouwen en aandrukken met een vork voor je ze in de olie legt...
Of kan je uit 1 plakje bladerdeeg 4 'hapjes' maken.

Hahahaha , ik hoop dat jullie me nog een beetje begrijpen..
Nee, die is met monchou
Dan doe je ook bladerdeeg door midden en dan leg je een blokje monchou erop. Je vouwt het dicht en drukt het helemaal aan met een vork. Dan bak je het in olie, als het eruit komt in de warme honing, zoals met chebakia en dan wat amandel erover eventueel.

14-12-2013, 20:09

Citaat door __Nora__:
Bladerdeeg door midden snijden, dan op elkaar doen zoals je altijd doet(dus zodat je een klein vierkantje hebt) en aandrukken met een vork, maar je laat een kleinnnn stukje waar een spuitzakmond in kan open. Dan bestrijken met eigeel en bestrooien met amandelschaafsel.

In de oven afbakken zoals altijd. Dan maak je de banketbakkersroom(gewoon zo'n zakje van dr oetker) en doet dit in een spuitzak. Als het bladerdeeg een beetje is afgekoeld pak je er elke keer 1 en spuit de BBR erin. Bestrooien met wat poedersuiker.

Klaar.

14-12-2013, 20:26

Citaat door __Nora__:
Nee, die is met monchou
Dan doe je ook bladerdeeg door midden en dan leg je een blokje monchou erop. Je vouwt het dicht en drukt het helemaal aan met een vork. Dan bak je het in olie, als het eruit komt in de warme honing, zoals met chebakia en dan wat amandel erover eventueel.
Ahhh, ja zo! Dankjewel!!! <3
Barak'Allahoe fiek.

14-12-2013, 20:28

Citaat door Faaatj:
Er was ook iets waar je de bladerdeeg op dezelfde manier snijdt etc. maar dan in olie bakt?
Moet je dan ook de twee helften bladerdeeg op elkaar vouwen en aandrukken met een vork voor je ze in de olie legt...
Of kan je uit 1 plakje bladerdeeg 4 'hapjes' maken.

Hahahaha , ik hoop dat jullie me nog een beetje begrijpen..
Nee ik weet welke jij bedoeld. Dat had trico toen uitgeprobeerd.
Je snijd 1 plakje gewoon door midden en door de lengte dus dan heb je 4 stukjes en die bak je zo in olie zonder te vouwen.
Het was gek maar waar. en lekker ook

14-12-2013, 20:43

Citaat door meisjes-:
Nee ik weet welke jij bedoeld. Dat had trico toen uitgeprobeerd.
Je snijd 1 plakje gewoon door midden en door de lengte dus dan heb je 4 stukjes en die bak je zo in olie zonder te vouwen.
Het was gek maar waar. en lekker ook
Juissssssssstttt, (ja, en trico was het)!
Ahwhwhhw, dit zocht ik. Zo simpel was het dus
Daaankjewel lief meisje!

14-12-2013, 20:45

Citaat door Faaatj:
Juissssssssstttt, (ja, en trico was het)!
Ahwhwhhw, dit zocht ik. Zo simpel was het dus
Daaankjewel lief meisje!
Ja ik had ook gereageerd in die topic.
Was heel simpel..

your welcome

14-12-2013, 20:52
Ik ben ze nu aan het maken,

14-12-2013, 21:05


die in olie heb ik wel geprobeerd, was inderdaad wel lekker. met honing en nootjes erop hmmm!
die met bb room nog niet.

14-12-2013, 21:16
Hmm, ik heb ze net gemaakt.. En ze zijn heerlijk! En zooo simpel.
Ik heb er honing, poedersuiker en slagroom op gedaan. Jummie.

Ze smaken wel nog erg naar olie, blegh. Dat moet ik de volgende keer dus beter deppen.

14-12-2013, 21:25

Citaat door Faaatj:
Hmm, ik heb ze net gemaakt.. En ze zijn heerlijk! En zooo simpel.
Ik heb er honing, poedersuiker en slagroom op gedaan. Jummie.

Ze smaken wel nog erg naar olie, blegh. Dat moet ik de volgende keer dus beter deppen.
Besa7a.
Dat is minder dat ze naar olie smaken. Beter deppen faatje

Pagina's : [1] 2