Bekijk volle/desktop versie : heb mailtje ontvangen!!!!!!!



13-12-2013, 11:30
Laatst heb ik een mailtje ontvangen die naar mij weten iedereen van jullie ontvangen heeft.
In de mailtje die ik ontving stond dat als ik het niet zou doorsturen dat ik waarschijnlijk ongeluk zou krijgen of erger nog dood zou gaan


Er stond in het mailtje dat de desbetreffende man de profeet in zijn dromen heeft gezien.
De profeet (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) kan inderdaad gezien worden in een droom en degene die hem ziet in zijn ware gedaante heeft hem daadwerkelijk gezien, want de Saytaan kan niet zijn gedaante aannemen zoals staat in de sahieh hadieth.
Dit fenomeen is een jarenlang verschijnsel van mensen die twijfels in de harten willen zaaien van de moslimgemeenschap.
Het is zo dat vele onder ons zijn misleid door dit soort mailtjes.


Iemand met een gezond verstand, kennis en geloof die deze brief bestudeerd zal zich snel realiseren dat het op verschillende manieren berust op leugens en verzinsels.
Dit soort mailtjes worden vooral geaccepteerd door onwetende mensen, die het begonnen te kopiëren en verspreiden, omdat zij beïnvloed werden door beloftes en de waarschuwingen die erin stonden: wie een x aantal kopieën maakt word beloond en als hij dat niet doet zal de slechte gevolgen ervan ondervinden.
Wanneer een onwetenden dit leest, dan word hij hierdoor misleid en verspreid hij de mail uit angst en hebzucht.


Een van de geleerden die het weerlegde in een uitstekend artikel is Sheikh Abd al Aziez Bin Baaz
(rahimaho Allah ). Hij liet de leugens zien en misleidingen zien die dat soort mailtjes bevatten.
DIT SOORT MAILTJES ZIJN VALS OM DE VOLGENEDE REDENEN:
De wetten van de Islam, de beloftes en waarschuwingen, informatie over wat de toekomst brengt, zijn allen die slechts bewezen kunnen worden door de openbaring van Allah aan Zijn boodschappen.
De openbaringen kwamen ten einde toen de profeet (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) overleed, nadat Allah de religie middels hem vervolmaakt. Wij hebben de Qoran en de Soenna (levenswijze) geerfd die voldoende zijn om ons te leiden. Wat betreft dromen en visionen; zij bewijzen niets omdat ze vaak verzinsels van duivels bevatten, met als doel mensen af te laten dwalen van hun religie ( dat is immers hun werk ).


De vervalsers van deze brief beloven degenen die erin geloven, dat zij de Paradijs zullen betreden en dat ze in hun behoeften worden voorzien en dat degenen die er niet in geloven in de Hel terecht komen of ziek worden en dood gaan.Deze brief maakt een bewering kennis te bezitten over het onwaarneembare nl :
Dat iemand die het niet verder stuurt op slechte tijden kan rekenen of zelfs erger nog dood gaat.
( Is het niet zo dat Allah voor iedereen een tijdstip heeft vastgesteld om dood te gaan)



En iemand die het wel doorstuurt naar de Paradijs gaat of aandelen krijgt.
Dit is een bewering kennis te bezitten over het onwaarneembare waarover niemand dan Allah kan beschikken, want hij is degene die weet wie naar de Paradijs gaat of naar de Hel (we zoeken toevlucht bij Allah hiertegen) Wie beweert te beschikken over kennis van het onwaarneembare is een ongelovige die niet in Allah gelooft.

13-12-2013, 11:38


Idd, ik irriteer me enorm aan die vorm van da3wah wat eigenlijk berust op shirk. Wat een onzinmailtjes. Bah

13-12-2013, 11:39
Oh jee, nu moet ik het ook door gaan sturen.